- 2 8 -

935 77 1
                                    

9 Tahun Kemudian ...

Aku menolak pintu kaca bilik aku. Fail-fail semua aku campak jatuh ke atas sofa.

"Arghh!! Menyampah!" Rungut aku sambil mengetuk-ngetuk kepala aku.

"Cik Iz, air." Jenguk seorang pekerja di pintu bilik aku.

"Oh, ha letak sini. Terima kasih ya" kata aku lalu tersengih seperti tiada apa yang berlaku.

Aiseh. Buat malu je.

Apabila pekerja tadi ingin pulang, aku segera memanggilnya.

"Eh eh Siti! Tolong panggilkan Farisya masuk"

Siti mengangguk lalu beredar.

Aku bersandar pada kerusi aku. Kot hitam aku dibuka.

"Tok tok tok. Saya nak masuk ni" tegur Farisya dari luar.

"Kau masuk je lah pendek. Sejak bila pandai ketuk pintu ni? Selalunya terjah je" kata aku lalu bangun dan duduk di sofa.

"Amboi.. ha ni kenapa marah-marah ni? Nak cendol?" Usik Farisya.

Aku memandangnya dengan muka malas.

"Macam mana tadi? Kau kalah eh?" Tanya Farisya.

"Oit mana ada. Menang lah. Peguam terunggul ni" kata aku lalu menepuk dada.

Awning aku dibetulkan sedikit.

"Ha dahtu marah-marah ni kenapa?" Tanya Farisya lagi.

"Haih.. penat lah aku dengan Wazif tu. Aku layan dia macam kawan je tau. Ka. Wan. Dari tingkatan empat kut. Takkan tak faham lagi." Rungut aku.

"Kau terima je lah dia tu. Apa kurangnya dia? CEO. Hensem pula tu" nasihat Farisya.

"Kau tengok muka aku ni. Ada aku kesah? Ceh tak pandang la CEO. Darjat kat dunia ni apa je? Kau nak sangat dia kau ambil lah!" Bentak aku lalu ke kerusi kerja pula. Suis komputer di on .

"Kalau dia nak I on jer. Hiks" kata Farisya pula.

"Haih cakap dengan kau ni memang aku je salah. Dah, kau keluar lah!" Halau aku.

Farisya membuat muka masam.

"Tadi dia yang panggil" getus Farisya tapi masih boleh didengari.

"Eh eh, tolong kemas fail tu eh" Aku menunjukkan fail-fail yang aku campak tadi.

Farisya merungut tetapi dikemas juga.

"Sayang Fa ketart-ketart" usik aku.

Bebola mata Farisya diguling ke atas.

Aku bangun lalu keluar dari bilik aku. Langkah di atur ke bilik pejabat Encik Wan. Abang Izwan lah siapa lagi.

Kelihatan Abang Izwan ralit menatap telefon miliknya.

"Mesej bini ke tu" tegur aku dari luar.

Abang Izwan yang terdengar suara aku mendongak.

"Biasalah. Pengantin baru kan. Dari Iz. Umur dah 25 pun single lagi" katanya lalu menatap semula telefon.

Yep, Abang Izwan dah kahwin sebulan yang lalu. Abang Izzul sekarang sudah 33 dan selamat berkahwin dengan Kak Hani. Dah ada dua orang anak dah pun. Dia kahwin masa aku umur 18 tahun. So maksudnya dia kahwin masa umur 26 lah. Sama umur seperti Abang Izwan. Hm aku pun nak kahwin tahun depan lah. Kekekekeke.

"Ada apa datang sini?" Tanya Abang Izwan lalu meletakkan telefon ke tepi.

Bagus. Perhatian sekarang semua aku punya.

Lead Me, Aden ✓Where stories live. Discover now