.
.
." yahhh!!!!! Jimin!!!"
Jimin yang sedang sedap tidur terus berdiri mengejut..Baru je nak plan bangun lambat tapi ada je bunyi langau mengacau..
" urghh waeyo hyung..." suaranya menjadi serak-serak basah..woww seksi..
" kau bangun skarang..teman aku ngan Namjoon beli barang..skarang ni masa kita woiii...!!" Jin terus merempuh bilik Jimin..
Selimut yang menyelimuti badannya Jimin ditarik dan terus keluar dari bilik..taulah budak tu nak bangun macam mana nanti..
" ishhh masa cuti ni ade je kerja yang dibuat..ahhhhh malasnyaaaaaaaa...."
Dengan perlahan dia menuruni katil dan berjalan kearah bilik mandi yang sememangnya berada di luar biliknya..
" hahh bangun..cepat !20 minit lagi kita nak gerak.." Namjoon yang sibuk menolong Jin mengupas bawang sempat menegurnya ..
" ermmm.."
20 minit kemudian , Jimin keluar dari biliknya dengan pakaian casualmya begitu juga dengan Namjin..
" yang lain mana hyung?"
" semua tidur tak ingat dunia.." jawab Jin ..
Kini mereka dalam perjalanan untuk ke mall..yang berdekatan di bandar Seoul..
.
.
.( Aeon Mall )
" hyung!! Aku pegi beli keropok jap.."
setelah mendapat kebenaran daripada Jin dan Namjoon, terus Jimin berlari ke bahagian makanan ringan.." nak beli mana satu ni.."
Dagunya disentuh..rambang mata makk aiii...dalam hati nak je beli semua tapi apakan daya setiap pembelian ada limit..
Keropok kentang yang menjadi kegilaan ramai diambil 3 packet dan bungkusan gula-gula..
" okay..dah cukup kot.."
Terus dia berlari anak kearah Jin dan Namjoon yang sibuk memilih ayam dan daging..
" wehh Joon..cepatlah kita kena pantas kang pekerja tu perasan .." bisik Jin separa kuat untuk menyuruh Si Namjoon cepat melakukan kerjanya...
" ishh kejap hyung..kepala ayam ni masih melekat kat aku..andwae..hyung kena tolong jugak..palli..."
Okay situasi porak peranda itu. disaksikan oleh Jimin..
"dahh kenapa ngan diorang tu.." Jimin menanyakan dirinya sendiri..
Terus langkah dipercepatkan kearah Jin dan Namjoon yang sepertinya sibuk membuat sesuatu yang mencurigakan..
" erk..korang tengah buat apa ni.." soal Jimin tiba-tiba..
" warghhhhh!!!" Jerit Jin lantang..terkejut bhaii tengok Jimin yang tetiba memunculkan diri di antara mereka berdua.
Manakala Namjoon masih normal dan masih meneruskan kerjanya yang tergendala tadi..
" err encik..tengah buat apa tu..saya perasan je encik dua orang ni..masih berusaha ye nak sambungkan kepala dengan badan ayam tu..wahh gigih usaha..but encik kenalah bayar sebab telah merosakkan ayam kami.." Hahh kan pekerja ayam tu dah perasan..
Memang dah lama perasan pun..lagak Jin dan Namjoon memang dari tadi mencurigakan ditambah pulak dengan Jimin..
" aishhhh kau lah ni Namjoon..kau pun sama Jimin..hisshhh" marah Jin perlahan..
Nampaknya mereka kenalah bayar dua ekor ayam.apelah baru nak save duit untuk beli pencuci muka yang dipakaikan oleh artis Korea iaitu Song Jihyo...