Ep 34 : identity

224 34 3
                                    

.
.
.

Hyun Bin yang sedang rancak berbual dengan nanny Jihyo tersentak bila dia ditegur oleh Jihyo yang baharu sahaja pulang dari tempat kerjanya..

" kau buat apa kat sini?"

" hey Jihyo...hormat sikit bakal suami kamu ni..kan nanny dah bagitahu kamu yang Hyun Bin akan ikut kita dinner malam ni.." kata nanny..

Jihyo hanya mampu merengus..tak cukup ke pagi tadi, skarang nak kena jumpa dengan muka tak cukup masak ni pulak..

Terus dia ke biliknya dan pintu dihempas kuat menandakan dia amat marah..

" maafkan Jihyo ya Hyun Bin..ishh budak tu gila agaknya.."

" takpe nanny..Hyun Bin okay je.."

Hyun Bin tersenyum nipis..tipulah kalau dia tak terasa tapi demi warga emas di depannya ini dia harus hormat..

" ermm Hyun Bin jumpa Jihyo kejap ye.."

" ahh ye lah..baik-baik cakap dengan dia..nanny rasa dia marah tu.."

" kwenchana Hyun Bin boleh.."

Hyun Bin terus melangkah ke bilik gadis itu..

Tok!Tok!

Pintu diketuk perlahan dan tidak lama kemudian wajah Jihyo yang cemberut menghidang wajahnya...

" apa kau nak?"

" Jihyo ...I cuma nak please hormat nanny you.."

" kau sapa nak ajar aku...Kau tau tak nanny tu lah penyebab hidup aku merana.."

" merana sebab bertunang dengan I ?"

Jihyo berpeluk tubuh..asak lelaki ni tetiba jadi pelik pulak ...

" well itu adalah salah satunya..you know what..even my real identity I don't know..she is to much.."

Marah Jihyo..Hyun Bin menarik lengan gadis itu masuk ke bilik..takut-takut nanny mendengar..dia kan telinga gajah..

" sorry sebab I , you merana.."

" tau pun.."

" ermm you nak tau something tak..?"

" ape?"

" sebenarnya you adalah..."

Terpotong percakapan Hyun Bin bila nanny membuka pintu bilik dengan drastik...lalu lengan Hyun Bin disentuh..

" ermm hyo..bersiap ya..kita makan lepas ni..Hyun Bin kajja teman nanny..Nanny bosanlah.."

Nannynya terus menarik Hyun Bin keluar meninggalkan Jihyo tercenggang..

" apa rahsia nanny?"

.
.
.

" hahhh Hyun Bin..korang dah berbincang ke pasal perkahwinan korang?"

Jihyo yang tengah elok makan terus tersedak bila nannynya membuka mulut..

Hyun Bin yang perasan terus menyuakan air suam kearah gadis itu..

" ermmm belum lagi nanny..Hyun Bin masih belum ready..Jihyo pun sama"

Jihyo mengangguk mengiyakan kata-kata Hyun Bin..tak sangka lelaki ini menjadi pelik pulak harini..mimpi apa?

" korang ni kan..nanny dah tak sabar nak tengok korang berkahwin..dapatlah nanny timang cucu sebelum pergi.."

Hyun Bin menelan air liurnya..matanya memandang kearah Jihyo dia perasan wajah gadis itu tak selesa..gadis itu tak mencintai dia pun lainlah dia, dia memang cinta akan gadis itu dari dulu lagi..

PromiseWhere stories live. Discover now