.
.
.
.
." Bangtan!!!"
Semua ahli Bangtan yang tadinya lahap makan muka terhenti ..Dilihat kearah Jimin yang berada di depan pintu..
Aikk dah kenapa?
Dan dapat dilihat dari belakang Jihyo sedang sumpah saranah Jimin sebab tak pandai-pandai nak lepaskan tangannya yang molek ni..
" balik nanti tau lah nasib kau jeman!" getus hatinya..
" hihihi korang..Boleh tak aku bawa kawan aku join sekali? "
Jimin dengan innocentnya meminta kebenaran..Dia tahu Bangtan ni peramah jdi gerenti dia benarkan..
" eo. ..bawalah masuk chingu kau tu chim..Kitorang pun nak kenal-kenal jugK dengan dia.." Jin selaku ahli yang teramah mula berbicara..
" arraso..Kajja masuk"
Tangan Jihyo ditariknya memasuki bilik itu..Lalu dia menutup pintu bilik dan hampir tergelak dia bila Bangtan terkelip-kelip memandang kawannya itu..
Manakala Jihyo pulak berdiri tegak..Perasaan malu menebal di hatinya..Bagi dia harini adalah hari sejarahnya bila dia berada di dalam bilik bersama dengan namja ..Bukan satu tapi tujuh...again TUJUH!!!
Habislah kau chim..Pancung kepala kau nanti...
" erkk ..Aku balik dulu..."
Jihyo dengan tergesa-gesa ingin pulang tapi dihalang oleh Jimin yang berada di belakangnya..
" haip..No...kau dah masuk so kajja..Bangtan ? tak kesahkan?"
" erk...Ahhhhhh ya kitorang tak kesah pun..jomlah join kitorang sekali Jihyo" ajak Namjoon..
Terkejut juga dia sebab Jihyo boleh ada ..Woww memang tabiklah kat Jimin sebab dia berjaya bawa gadis coldhearted ini bergaul dengan mereka yang boleh tahan gila..
Kalau dia fuhh takut wehh...
" kajja..."
Jimin terus mengheret Jihyo untuk duduk disebelahnya manakala Jungkook disebelah Jihyo..
Jungkook masih terkejut tapi dia kena profesional..
" erk..Ermm noona makanlah.."
Dengan lembut Jungkook mengambil pinggan plastik dan dihulurkan pada Jihyo..
Huhuhu kakak kot..😊😊
" ermm..."
Krik!krik!krik!
" hahhh tunggu apa lagi jom makan!!"
Jin mula menghentikan awkward mereka..Jimin pun turut menikmati makanan yang dimasak oleh Jin pagi tadi..
Taehyung pulak dah tersenggih-senggih memandang Jihyo..Aigooo crush di depan mata kot..Kau rasa..
Jihyo mula dengan malu yang menebal dia mengambil makanan sedikit dan memakannya..
" yah!! hoseok tu ayam aku!!!kau kuda!!"
Namjoon mula memandang tajam kearah Hoseok yang tersenggih-senggih memandang Namjoon
" ehehehe kan banyak lagi tu..Kau ambil yang lain eak..Ni aku nak"
Dengan itu ayam milik Namjoon dimasukkan ke dalam mulutnya..
" yahh Hoseok!!"
" haihhh korang ni orang tengah makankan..Malulah sikit depan Jihyo ni.." Jin menegur..
" hyung pun pengotorlah..bercakap sambil mengunyah..Kotor lehhhhh" Hoseok memandang Jin tak puas hati..
" ehh kuda ni..aku siku kang..Kalau bukan disebabkan kau hahhh takdenya aku nak bercakap masa makan..Dasar kuda berkepala kuda.."
" ehh hyung pun apa kurangnya...pengotor..dasar hyung pengotor si pengotor..."
" haishhhh diorang ni kan..makanlah..." Suga pulak datang mencelah..
" hyung pun samalah...erghhhh"
" sebok jelah kau kuda ..." Suga menjawab malas..
Jimin hanya mampu menggeleng dilihat orang disebelahnya..Aigooo comel je dengan muka merahnya ni gerenti malu..
Pasti lepas ni dia habis dikenakan dengan gadis dingin itu masa pulang..
" no..noona..."
" macam mana noona boleh kenal dengan Jimin hyung?" soal Jungkook senyap-senyap..
" noona kan sama kelas dengan hyung mata sepet kook ni..And dia juga partner noona dalam assignment .." jawab Jihyo..
" ooooo..Lepas ni noona balik dengan siapa? kook tak tahu pulak noona ikut ?"
" tu mamat pendek tu yang ugut noona..Nak tak nak kenalah ikut ..Kalau boleh noona dah tidur dah kat rumah.."
Jungkook tersenggih..Dia pandang sekilas Jimin yang berada disebelah Jihyo..
Elok je makan..😆😆
" habislah kau nanti hyung..Ahahaha" Jungkook ketawa dalam hati..
.
.
.
." Jihyo...Jihyo...Jihyooo..."
Terus dia berlari anak kearah Jihyo yang jauh dari dirinya..Haihhh ni pasti Jihyo marah..
Jimin yang kepenatan mula melajukan langkahnya dan menahan Jihyo sebelum dia melarikan diri lagi..
" haishh ape kau ni?"
" look Jihyo..I'm sorry..Aku cuma nak kau have fun je.."
" ape? oooo jadi aku membosankan ? huhh dah agak.."
" tidaklah..Aku nak kau berkenalan dengan kawan aku lah Jihyo..."
" huhh?aku sepatutnya tak perlu percayakan kau lah.."
Pegangan ditangannya ditepis oleh Jihyo ..dan ingin meninggalkan lelaki itu tapi langkahnya terhenti bila Jimin memeluknya di belakang..
" lepaskan aku lah byuntae!"
" Jihyo aaahhh janganlah marah...aku just nak kau berkenalan dengan kawan aku ..tu je..aku ikhlas nak kawan dengan kau..You know ?"
Jihyo mengeluh..Dilepaskan pelukan Jimin..dan berpeluk tubuh menghadap Jimin yang sedang termuncung-muncung..
" mianhe....eo..."
" ishhh.."
" Jihyo ahh jinjja mianhe.."
Jimin semakin mendekati Jihyo..Jihyo pulak hanya diam..
" maafkan aku Jihyo..😭😭😭aku tau, aku salah..aku lupa kau ni dingin dan kurang friendly .."
Membuntang mata Jihyo bila mendengar kata Jimin..
" what!! ishh dia ni kan...nak sangat aku bunuh...Arghhhhh"
" ehehehe opsss..auwww appo auww Jihyo ahhh......"
Tersenget sedikit kepala Jimin apabila Jihyo mengambik langkah mencubit telinga Jimin kuat..
" auwwww!!! jihyo ku sayang sakitlah auwwww"
" sayang eak..makan ni kau orang tua byuntae.."
Makin kuat cubitan yang terasa di telinga Jimin and makin melalaklah Jimin ni ..
Hahh padan muka kau chim..
" auwwww appo Jihyo..."
.
.
.
.Tbc 😍😍😘😘