Ep 62 : please help us..

211 20 1
                                    







Jihyo memandang pantulan dirinya di sebuah cermin besar yang berada di dalam bilik persalinan..

Hembusan nafas jelas kedengaran ..fikirannya bercelaru dan jantungnya juga tidak berhenti berdetak..

Terasa semuanya berlaku dalam satu masa..bagaikan dirinya dihempap berjuta-juta batu besar..

Tok!Tok!Tok

Kedengaran pintu biliknya diketuk oleh seseorang..

" noonaaaa..dah tukar baju?"

Kedengaran suara Jungkook diluar bilik ..perlahan-lahan tangannya mencapai tombol pintu dan dibuka..

Terlihatlah tubuh Jihyo yang dilitupi dengan baju pembedahan..Jungkook tersenyum nipis sebelum menarik Jihyo untuk keluar..

" noona ..percaya kook tak?"

" hurmmm?"

" noona percaya kook tak?" soalnya lagik ..

" percayalah...saeng noona kan.." jawab Jihyo bersama senyuman pahitnya

" Jungkook percaya noona dan Jimin hyung akan dapat bersama semula ...Noona percaya akan kepercayaan kook?"

Jihyo terharu lalu tubuh Jungkook dipeluk erat...tidak lama kemudian suara Jungkook menjadi serak ..

" noona...noona jangan tinggalkan kookie..noona Promise me! Hiks..hiks hikss.."

" I'll try kook..." balasnya lemah..

Namun sesi sedih mereka diganggu dengan ahli Bangtan di depan pintu kecuali Taehyung dan Jimin..

" Jihyoo...dah tiba masanya.."

Namjoon mula membuka bicara..Jihyo mengangguk faham ..
Tapi langkahnya terhenti sebentar..

" Namjoon sshi ...boleh saya jumpa Jimin sekejap..incase saya tak mampu lakukan nanti..."

" Jihyo dont say that.." Hoseok mula menegur..

Suga memandang sayu Jihyo dihadapan sebelum tangannya naik menyentuh puncak kepala Jihyo ..bersama senyumam nipis dia berkata

" kajja kita jumpa Jimin kejap..."






" Jimin ahhh...kalau hari ini adalah hari terakhir saya tolong jaga diri nae..saya sayangkan awak sangat-sangat..jadi tolong cari penganti untuk ganti tempat saya ya ..jangan forever alone.."

Ucapan Jihyo berakhir dengan senyumannya yang manis itu sebelum dia bangkit dari duduknya dan mencium dahi Jimin lama..

Tanpa tersangka air matanya jatuh terkena pada pipinya Jimin..dan little did you know Jimin memang sudah terjaga tapi malangnya dia masih kurang berupaya untuk tersedar sepenuhnya ..

Buktinya sekarang ini , air matanya jatuh dan tidak dikesan oleh Jihyo mahupun ahli yang lain..

" I love you miniminsss..."


Ruang pembedahan

Jihyo baring di katilnya dan turut ditemani Jungkook dan Suga..tangannya erat digenggam Jungkook yang dari tadi menangis..

" hey kookie aahh...janganlah nangis eo..noona tak sukalah tengok kookie macam ni..boleh tak kookie tersenyum sikit untuk noona? "

Jungkook menggeleng..dan dia masih menangis ..

" a..aniy..kookie taknak senyum hiks hiks na..nanti no..noona tinggalkan kookie..hiks hiks.." jawab Jungkook bersama nafas yang semakin memberat..

" apa cakap macam tu kau nih..baik kau senyum ..Jihyo nak kekuatan dari kau bukannya lemah tau..dah senyumlah.."

Suga mengusap perlahan kepala Jungkook sambil senyap-senyap mengetuk belakang kepala miliknya our bunny..

" aihhhh ..." Keluhnya perlahan sebelum tersenyum nipis kearah Jihyo yang memandangnya ..

" noona kuatkan..noona akan lawan kan..kookie tau pembedahan nih pasti berjaya..."

" noona akan cuba tapi noona tak janji kookie aahhh...


























Sudah 5 jam berlalu tapi pembedahan Jihyo masih dijalankan ..tiada tanda-tanda bahawa pembedahan akan berhenti dalam masa terdekat ini..

Pemindahan jantung bukan senang dan ia memerlukan masa yang lama untuk dipindahkan..

Jungkook dan Hoseok yang menunggu di luar bilik masih terdiam..tiada satu orang pun yang mengeluarkan suara..

Hoseok datang sebab nak pastikan keadaan Jungkook sebab Suga terpaksa pergi tinggalkan Jungkook sorang sebab dia masih perlu memeriksa Taehyung juga..

" Hey kook..." panggilnya apabila terasa dunia in seperti kosong dan membosankan..

" nae hyung.." sahutnya ..

" ermmmm dah lama ke kenal Jihyo? Masa kecik lagi ke macam mana?"

Jungkook menyedut hingusnya terlebih dahulu sebelum kembali menjawab soalan Jhope..

" nae..kook dari dulu lagi dah rapat dengan Jihyo noona..disaat kook dipalau oleh omma appa , noona sentiasa ada disisi kook...noona tak pernah biarkan kook sorang ..dia slalu jadi peneman ..kalau masa takda , dia tetap akan cari masa khas untuk kook...

Thats why ..I love her hyung..."

Hoseok terdiam dan mengangguk paham..

" soooo kau percaya Jihyo boleh survive? "

Soalan kedua Hoseok buatkan Jungkook tercenggang dan dengan cepat dia mengangguk ..

" noona akan selamat..sebab kook boleh nampak cinta noona ngan hyung takkan pernah terpadam ..diorang akan survive ..dan kook jamin semua ini akan berakhir tak lama lagi..."

Dengan itu bunyi mengejutkan berlaku ...bunyi dari Bilik Pembedahan Jihyo...

Dari lampu yang tadinya tenang kini bertukar pada warna kecemasan...

Dan Jungkook hanya terdiam tanpa berbuat apa-apa ..dia perlu percaya bahawa Jihyo boleh ...












Namjoon berlari anak ke biliknya Jimin ..baru sahaja dia diberitakan oleh Jin tentang Jimin yang sudah tersedar dari komanya..

Pintu bilik dibuka dan terlihat Jimin ditahan oleh beberapa nurse dan doktor yang sedang cuba memberinya ubat penenang ..

Situasi Jimin yang tidak henti-henti menyebut suara Jihyo buatkan para doktor dan nurse terpaksa memberinya ubat..

" Namjoon!!!hyung!!!Jihyo !!!hyung!!! Hyunggg..hyunggggg t..tolong Ji..Jihyo hyu..hyunggg....."

" ohhhh goshhh..kenapa semua ini harus jadi complicated...Ohhh God please help us..help Jimin and our precious Jihyo...also help Taehyungg.."

Namjoon mengusut rambutnya sebelum dia mendekati katil Jimin..gembira kerana akhirnya Jimin sudah sedar tapi risau kerana Jihyo masih dibedah..sedih kerana berita tentang Taehyung..



















" maafkan saya ..tapi dia tak dapat diselamatkan.."

Suga terduduk dan menekup mukanya ...dia gagal ...gagal untuk membantu...

" kesan torehan yang dia buat pada pergelangan tangannya sangat dalam dan malangnya darah dia sudah banyak berkurang..lagipula darah ini menunjukkan bahawa dia dah lama lakukannya.."

Suga mengangguk faham sebelum telefon pintarnya dibuka..lalu mendail nombor Jin..

Suga..macam mana?

We are late hyung..
Taehyung dah tak boleh
diselamatkan..

.......




Chak!!

Tbc... 😢😢kasihan Taehyung kan..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 04, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PromiseWhere stories live. Discover now