.
.
.
." ajumma...saya mau sotong.."
" sotong?"
" nae.."
Jihyo yang menunggu mak cik itu membungkus sotong buatnya ,sambil itu matanya melilau melihat sekeliling..
Ramai juga manusia di pasar basah skarang..ouh mungkin masing-masing nak merayakan perayaan chuseok ..well harini adalah harinya..
Dia juga tidak terlepas..biarpun merayakannya seorang diri, dia tetap bahagia..tradisi perlu dijalankan , baik sedih atau gembira..
" ini dia nak sotongnya.."
" ahh gomawo..berapa?"
" XXX won.."
" dae.."
Setelah memberikan wang, Jihyo terus berjalan ke kedai yang menjual sayuran pulak..
Harini dia rasa nak masak..yeah untuknya sorang..kenapa tidak dengan keluarga Jungkook? Omma appanya larang..always...
" aku rasa dah cukup kot.."
" eo Jihyo ahh.."
Okay , dia rasa dia kenal pemilik suara ini..tak lain tak bukan, PARK JIMIN asallah everytime mesti jumpa dia..
" hai...beli apa tu?"
Jihyo yang malas untuk berbual segera pergi meninggalkan Jimin..
" ehhh Jihyo ahh...alah janganlah sombong sangat...mehh lahh kita berbual kejap..."
Jimin mengikutinya dari belakang..sampai tiba di sebuah simpang lorong..
" kau nak ape?"
" eheheh nak berbual je.."
" aku taknak.."
Segera dipalingkan wajahnya masuk ke lorong yang dikhaskan untuk ke rumahnya tapi matanya membulat bila melihat seseorang yang tak lain tak bukan appanya..
Gerenti appanya ini ingin mencari dia..
Dia dengan segera berlari anak kearah Jimin yang masih menunduk..apetah yang budak tu buat tapi tak kira dia kena sorok skarang ni...
" Jimin!"
Jimin yang mendengar namanya dipanggil terus mengangkat wajahnya and skarang ni Jihyo berlari kearahnya..
Waeyo pulak ni..
" wae...waeyo ni Jihyo..."
Jihyo yang tiba dekat dengan Jimin kemudian menoleh melihat alamak Mr Jeon berjalan menuju ke arah ni..
Nak buat apa skarang ni..tiada tempat menyorok yang ada pun cuma dinding yang memudahkan penagih dadah itu melihat dia..Kemudian dia pandang Jimin..okay dia kena berani...dia takda pilihan lain..bertahan selama 3 minit pun jadilah..asalkan appanya melimpasi mereka..
Jimin yang kepelikan mula menanyakan lagi sekali..
" waeyo Jihy..."
" mianhe"
Katanya terhenti bila dia ditolak drastik ke dinding dan you know what's happen...
Yeah Jihyo kiss Jimin..
Membulat mata Jimin bila mendapat ciuman mengejut dan drastik itu..His first kiss telahpun dicuri Jihyo..dia pada mulanya ingin menolak Jihyo sebab jantung tak henti-henti berdegup..tapi dia biarkan bibir mungil itu menempel ke bibir tebalnya..its just tempelan Okay..
Okay serius aku cakap..aku geli...OK back to story...
Tangannya mula melingkari pinggang Jihyo supaya mendekati dirinya dan dia mula mencium Jihyo lebih dalam..kalini Jihyo pulak terkejut woiii aku buat sebab appa bukan sebab lain bahlol...
" huhhh anak muda zaman skarang..get your roomlah...aigooo buat kat tepi jalan ni kenapa.."
Kedengaran suara bapanya melintas..okay line clear bila melihat appanya tidak menoleh lagi setelah melimpasi mereka..
Dia kemudian beralih kearah Jimin...okay yang sorang ni kenapa..
Dia sedaya upaya melempaskan segalanya and berjaya..
Jelas wajah Jimin kemerahan dan mungkin tunggu masa nak meletup je..
" err aku minta maaf..benda ni jangan anggap serius okay..aku ermmm aku kena buat sorry..aku tahu kau pun dah cium orang lain kan..so anggap je takda apa-apa..."
Terus dia mengambil barangannya dan berjalan meninggalkan Jimin yang masih tercegat..
Manakala di situasi Jimin..dia masih cuba untuk memahami kata-kata Jihyo..
" ehhh hello dia yang ambil first kiss aku.." kata Jimin tapi bibirnya menguntum senyum..
" ehehehe manis.."
.
.
.Kemudian dia pun berjalan pergi ke rumahnya bersama abangtan...huhooooooo
Tiba di rumah Jimin tersenggih-senggih..masuk je terus dijeling bangtan..
" what?"
" kau dah kenapa ? Pulang je dari beli daging terus tersenggih-senggih..dah buang tebiat?" Jin menegur..
" aniya..mana ada..aku just teringat kisah lalu.."
" hahh tersenggih lagi kau..hodoh tau tak?" Taehyung pulak menegur..
" ehhh sibuk jelah..hyung nah barangannya..Chim nak naik atas duluuuuuuu..tata titi tutu.."
Terus dia berlari ke biliknya..nak baring di katil empuknya sambil teringat hal tadi..huhu
" erkk..dah kenapa budak tu ?"
" dia gila kot.."
" huhh? gila! Oh no!!!!!"
" hahh dia gila!!!"
" angau.."
Kata-kata Hoseok telahpun menarik perhatian dorang..
" angau ngan sapa Hoseok?" Namjoon bertanya..
" entah ..aku cuma teka je..mana tau betul..kannnnnnnnnnnn....okaylah aku pergi dulu..."
Terus Hoseok jugak melarikan diri me dapur untuk mencuri puding mangga buatan Jin semalam..
" yahh!!! Kau hoseok jangan nak makan puding aku!!!"
Jin yang seakan-akan tahu apa yang Hoseok akan buat terus berlari ke dapur..
Kini tinggal Namjoon, Taehyung dan Yoongi je di ruang tamu..
" aku nak tidur.."
Yoongi terus kebiliknya..manakala Namjoon pun turut berdiri..
" aku nak study.."
Tinggalkan Taehyung seorang diri yang masih blur..Jimin angau? Hurmmm asal dia rasa tak sedap hati ni..tapi nahhhh nothing will happen kan?
" asal hati aku ni lain macam..huhhhh..."
Telefonnya dibuka dan mula mencari akaun instagram Jihyo..Tetapi malangnya tiada..
" haihhh kenapa lah crush aku ni kuno?"
.
.
.Tbc...😃😃😀😀😍😍😊😊