.
.
." baiklah Cikgu nak kamu semua cari pasangan ..sebab kalini Cikgu nak kamu semua bekerjasama dalam aktiviti kita kali ni.." kata Cikgu Yeji merangkap Cikgu Biologi mereka..
Semua murid kelas sains iaitu kelasnya Jimin mula bergerak mencari pasangan masing-masing..
Hoseok terus menerpa kearah Jimin yang dikelilingi oleh para gadis..ni mesti diorang nak berpasangan ngan Jimin..
" err ladies..sorry Jimin dah diambil ya..dia dengan aku.." Hoseok satang menyelamat Jimin..
" alahhh" rengek gadis-gadis itu lalu berjalan pergi..
" err thank you sebab tolong aku ..fuhh penat aku layan.." kata Jimin ..
Sambil- sambil tangannya acah mengelap peluh.." so kita berpasangan?" soal Hoseok..
" why not..?" jawab Jimin..
Matanya menoleh kebelakang untuk melihat Jihyo..kasihan sorang pun taknak berpasangan dengan dia..
" err heyy Jimin.."
Tetiba Jimin ditegur oleh Junho..buatkan Hoseok dan Jimin memandangnya..
" boleh tak aku berpasangan dengan korang? Aku takda pasanganlah.."
" tapi tu Jihyo ..dia takda pasangan.." kata Hoseok..
" tapi aku tak biasalah dengan dia..bercakap dengan dia pun belum pernah..awkward lah nanti.." jawab Junho..
Jimin bangun dari kerusinya tiba-tiba dengan drastik..
" korang berpasanganlah, aku dengan Jihyo.."
" jinjja!" Hoseok bagaikan tak percaya..
" ya..Junho kau berpasanganlah dengan Hoseok.."
Setelah berkata sedemikian, Jimin terus berjalan mendapatkan Jihyo yang seorang diri duduk dibelakang makmal..
" err aku pasangan dengan kau eak.."
kata Jimin..Jihyo yang melihat hanya diam..angguk pun tak, geleng pun tak..jadi Jimin tanpa segan silu pun duduk disebelah Jihyo..
Pandangan para ladies dibiarkan..Jimin hanya fokus pada dirinya manakala Jihyo sibuk membelek buku biologi dan kimianya..
.
." err Jihyo ahh.." panggil Jimin..
Jihyo yang sibuk mencampurkan larutan air suling dengan serbuk kapur terhenti..dipandang Jimin yang seperti memerlukan bantuan..
" aku rasa, aku buat silap..ehehehe" Jihyo meletakkan barangannya tadi dan segera kearah Jimin yang kalut meletakkan larutannya tadi ke singki berdekatan dengan mereka..
" err dia berbuihlah..aku salah buat ke..?" soal Jimin..
" kau letak apa tadi?"
" errr tak tahu..dalam botol hitam tu.." jawab Jimin..
Jihyo mengeluh..kemudian menarik tangan Jimin untuk duduk semula di kerusi..kemudian beberapa radas diambil dan beberapa bahan larutan diletakkan dihadapan Jimin..
Setelah itu barulah aman kerja diorang..terima kasih pada bantuan Jihyo..
" err thanks bantu aku.." Jimin menggaru belakang lehernya..malu pulak rasanya..
Jihyo hanya diam membiarkan Jimin..lalu dia mengemas barangannya sebelum berjalan meninggalkan Jimin..
Namun begitu Jimin tetap tidak terasa akan kelakuan Jihyo..sebab dia tahu bahawa gadis itu sebenarnya baik tapi kurang friendly..
Dia lagi bersyukur bila Jihyo membantunya dalam menyelesaikan masalah dia tadi..asid kot jangan main-main..
" yow..how? " Hoseok datang menegur..
" how apa?" soal Jimin kembali..
" berpasangan dengan budak coldhearted tu lah.."
" okay..dia pun tolong aku.."
" jinjja...dia tolong kau? Biar kebenaran.."
" yalah..aku minta tolong , dia bantulah.."
" wahhh tak sangka.."
" baik class..attention!" Cikgu Yeji mula menegur muridnya yang mulai leka sebab tak sabar nak rehat..
Semua mereka mula fokus akan Cikgu Yeji yang ingin melontarkan kata-kata..
" Cikgu nak korang semua buat assignment menggunakan PowerPoint pasal ekosistem bumi and jenis virus yang ditemui para sainstis di dunia ini..Cikgu berikan 3 bulan untuk kamu semua siapkan"
" individu or team.." soal Kwang soo menarik perhatian mereka..
" pasangan seperti tadi..jangan tukar dan fighting!"
Habis saja pengumuman Cikgu Yeji akhirnya loceng rehat telahpun berbunyi ..kring~~~
" assa" sorak Jimin dalam diam..Hoseok disebelah dah pandang Jimin dengan pelik..kenapa pulak budak ni senyum sorang-sorang..
" kau dah kenapa?" tegurnya..
" err takda apa-apa.."
Terus mereka berjalan keluar dari makmal dan ke kantin..seperti biasa..rutin harian..
.
.
.Petangnya Jimin dan ahli bangtan sedang berlatih bola keranjang bersama-sama..almaklumlah nak jaga badan..
" wehh berhentilah..aku dah penat ni." kata Jin yang semput teruk.
" amboi kau hyung , tadi kemain tak sabar nak main skarang ni .." kata Taehyung..
" ehh kau ..aku hempuk guna kuali nanti kang..benjol satu kepala..nak?" kata Jin dengan nada yang menakutkan..
" taknak..taknak.." cepat Taehyung membalas..takut bhaiii kalau Jin tua menghukum orang..silap-silap terjegul otaknya keluar dari tengkorak..aishh tak berani aku..
" ahh eloklah berehat..aku pun dah penat.." kata Namjoon..
Mereka bertujuh pun duduk sambil berbual as usual..
" ahhh Jimin.." panggil Taehyung..
" ape?" jawab Jimin..matanya masih sibuk menatap skrin hand phone..
" aku dengar dari Hoseok yang kau sama group dengan Jihyo.."
" ha'ah..wae?"
" macam mana ? Dia ada tak cakap ngan kau?"
" kau nak tahu..dia cakap je dengan aku..kalau aku tanya dia jawab..tapi banyak berdiamlah dia.."
" Ouhh..bertuahlah kau hyung..aku rasa cemburu pulak.." kata Taehyung..
" takpe ..lain kali aku bawa kau jumpa dia.. " kata Jimin sambil mulutnya penuh dengan makanan..
" jinjja....yeah!!!"sorak Taehyung lantang..
Mereka yang lain hanya mampu menggeleng..apelah kebudak-budakkan..
.
.
.
.To be continue..