(awas!! pembacaan akan mengmbil masa lama)
.
.Bunyi deringan daripada telefonnya menyentakkan Jihyo yang sedang lena tertidur di atas tilam..
Namja Pervert tak Cukup Ketinggiaan..
Telefonnya diambil dan dijawab panggilan tersebut..Berkerut dahinya apabil mendengar suara nyaring milik Park Jimin
" Jihyo!!! my love..!!"
" kau nak ape? " soal Jihyo..
Mulutnya yang menguap itu ditutup..lalu dia memandang jam di dinding biliknya..
Pukul 6 : 30 petang..
" teman aku jom.."
" pegi mana?"
" festival.."
" malas.."
" ahhhh wae...Jihyo aahhhh...please....!!!!! "
Jihyo terus menghentikan panggilannya ..Malas mahu peduli itu anak..
" festival apa pulak yang ada ? pelik?"
Jihyo menyoal dirinya..Dia kemudian menyembabkan kepalanya kearah bantal tujuan ingin kembali tidur..
Tubuhnya terasa sakit kerana dia baharu sahaja di pukul..
Petang tadi..
Sekali lagi..
.
.
." hahh chim kajja..Kata nak pegi sangatkan?"
Hoseok datang menerjah Jimin yang sedang duduk di birai katil sedang memandang telefon di tangan..
" hoii!! hyung yang lain sudah bersiap..Cepatlah.."
" aishhh kejap..Aku nak bersiap kejap.."
" ish yelah..Cepat sikit kang Jin hyung bebel lagi mulalah tarik muncung kau tu.."
Pintu bilik ditutup oleh Hoseok dan berjalan meninggalkan Jimin..
" dia memang taknak keluar ngan aku ke? haihhh Jihyo ahhh.."
Dia kemudian berdiri menghadap cermin dan bersiap untuk ke festival di tengah bandar..
.
.
." aku nak pergi nih..Jaga rumah.."
Jihyo hanya mengangguk memandang pemergian appanya yang ingin outstation..
" nampaknya dalam beberapa harini aku bebas.." soraknya dalam hati..
Ting!
Notifikasi daripada telefonnya kedengaran..
terus dia berjalan kearah sofa yang menempatkan kedudukan telefonnya..sebuah inbox masuk dengan lincah tangannya menekan dan membuka..
Namja Pervert tak Cukup Ketinggian
" jihyo aahh..kajjaaaaaaaa aku tunggu kau kat luar kawasan festival tu..kalau kau tak muncul juga, aku akan tunggu kau sampai pagi.."
Jihyo tersenyum sinis..handphonenya dicampak ke sofa sebelum bergerak ke dapur..
" kau ingat aku kesah pasal kau?"..
.
.
.