Jimin tersenyum kelat..Wajahnya jelas nampak kecewa..Tak sangka Taehyung secepat ini...
Nampaknya dia kalah..Kalah teruk...
Lagipula nannynya Jihyo seperti tidak menyenangi dirinya tadi..Dia kecewa..
Kenapa dia tidak mendengar sahaja cadangan gadis itu untuk kahwin lari.?
Kenapa dia masih ingin akan restu yang teramatlah mustahil bagi dia..
Self insecurities mula menyerang dirinya apabila dia melihat pantulan diri di cermin ..
Dia bukanlah sekuat Taehyung
Dia jugak tidak sekacak Taehyung
Dia hanya manusia biasa yang bertubuh sederhana dan memiliki bibir yang tebal ..
Kepalanya ditunduk..Nampaknya tiada lagi harapan buatnya..Jika itu adalah pilihan bagi semua pihak dia akan menerima dengan hati yang tabah..
Dia kuat kan?
Kuat?
There's no suitable words that can compare to Strong...He's strong but also coward at the same time..
.
.
.Jihyo menekan papan kekunci handphone nya cemas..Dia ingin menghubungi lelaki itu..
Dia taknak Taehyung
Dia nak Jimin..
Yes , PARK JIMIN...
" come on!! angkatlah Jimin..."
Sudah masuk 20 kali dia cuba menghubungi Jimin namun keputusannya tetap sama ..
Tiada yang menjawab...
Rambutnya diramas kuat..Semua ni Taehyung punya pasal...Bibirnya diketap dan memandang kelibat Taehyung yang masih melekat dengan nannynya di ruang tamu...
Sengaja ingin menunjuk bahawa dia baik..
Huhh dasar...
.
.
." nanny tak sangka pulak awak ni kaya ya Kim Taehyung sshi..kamu ni kerja apa? "
Nanny Lee tersenyum puas apabila melihat beberapa rantai emas tulen dihadapannya ini..
Dan semuanya daripada Taehyung sebagai tanda dia ingin memiliki Jihyo segera..
" saya kerja biasa-biasa sahaja nanny.." dengan lembut dia menuturkan kata kata kearah nanny Lee..
Kemudian kelibat Jihyo yang memakai pakaian penuh menarik perhatiannya..
Dia tahu pasti gadis itu ingin mencari Jimin..Dia takkan biarkan ..
" jihyo..sayang" panggilnya lembut..
Automatik Jihyo berhenti daripada melangkah..Wajah Taehyung dipandang benci..
" eo nak pegi mana? " soal Taehyung
" bukan urusan kau.." kasar sahaja jawapan Jihyo..
" haihhh Jihyo..Kenapa cakap macam tu kat boyfriend kamu..Tidak lama lagi dia akan jadi suami kamu kan...? hormatlah.."
" he is not my boyfriend nanny.."
Tangannya digenggam kemas..Benci melihat wajah tenang Taehyung..langsung tidak menunjukkan sebarang riaksi..
" heyy ...Kenapa cakap macam tu hurmmm...Dah Taehyung bawalah Jihyo jalan jalan ya..Pasti dia bosan skarang ..."
Taehyung tersenyum sinis..Lalu perlahan lahan pinggang ramping Jihyo dirangkul ..
" baiklah nanny saya akan bawa princess saya ni jalan jalan..Kajja sayang..."
" lepaslah..!!"
Tangan Taehyung yang memeluk pinggangnya ditolak dan dia berjalan lebih cepat ke arah keretanya..
" nope ...Sayang kita kena berjalan jalan harini tau...Jadi kajja biar saya drive.."
" suka hati aku lah..."
Pintu kereta dibuka dan enjin dihidupkan..Tanpa memperduli Taehyung dia terus memecut laju meninggalkan perkarangan rumah..
" lari ya Jihyo...Huhhh "
Bibirnya digigit perlahan ..Sebelum dia juga memasuki kereta dan dipandu..
Tujuannya bukan ingin mengikuti Jihyo tapi dia ingin ke club..
Dia ingin melepaskan nafsunya harini jugak..Bukan terhadap Jihyo tapi slut slut yang berada di club tersebut...
Rilek... lambat laut Jihyo akan menjadi miliknya jugak lepas ni...so be patient...
.
.
.Jihyo memandu kereta tanpa arah..Dia mencari kawasan rumahnya milik Jimin..
Lebih kurang mencari mansion miliknya Bangtan...
Setibanya di sana dengan cepat dia mengatur langkah ke pintu utama lalu pintu tersebut diketuk...
Tidak mengambil masa yang lama , wajah seorang gadis muda dihadapannya..
" err cik cari siapa ya?"
Soal gadis muda itu terhadap Jihyo..
" Jimin? dia ada ?"
" Jimin oppa..?"
Lemah sahaja dirinya tika itu apabila mendengar gadis itu memanggil Jimin sebagai oppa sedangkan dia..
" iye.."
Dengan berat dia menjawab..
" masuklah dulu cik..Saya panggilkan Jimin oppa.."
Untuk kali kedua dia menjejakkan kaki memasuki dalam mansion harmoni itu..
Jelas suasannya hangat dan sungguh menyenangkan ..
" eo Jihyoo sshi.."
Kedengaran suara seseorang menyapa dirinya..dengan itu dia menoleh dan rupanya Jin ..
" saya nak jumpa Jimin , Jin sshi.." tuturnya lembut...
" aigooo kedatangan awak dialu-alu kan so jangan risau sangat ya.."
Jin tersenyum nipis kearah Jihyo yang masih terkial-kila mencari Jimin..
" Eo? Hahh tu pun Jimin.."
Dengan cepat Jihyo mencari kelibatnya Jimin setelah mendengar teguran daripada Jin..
Senyumannya terbentuk lalu dia mendekati lelaki itu dan dipeluk erat tubuh Jimin...
Jimin juga turut membalas pelukan itu ..perlahan-lahan air matanya jatuh sambil itu tangannya tidak henti mengelus belakang tubuh Jihyo..
Dia kecewa namun disebabkan Jihyo..Dia tidak akan memarahi gadis itu..
Tetapi lupa kah mereka bahawa Jin dan gadis muda tadi memerhati mereka..
" ehemm Jimin..Bawalah Si Jihyo tu masuk bilik..Kami yang kat luar ni jeles tau..."
Bahu tunangnya iaitu Jeon Junghee dipeluk seketika..
" kajja ke bilik saya.."
Ujar Jimin perlahan..tangan Jihyo digenggam dan dibawa untuk mengikuti langkahnya..
" oppa ni apa cakap macam tu pulak kat diorang..Biarlah diorang nak lepaskan rindu.."
Dada miliknya Jin ditumbuk manja oleh Junghee..
" haihhh oppa jeles tau..."
.
.
.TBC
MAAF EPISOD KALINI PENDEK.. 😅😅😅