.
.
." bangtan!! pastikan semua barang dah bawak!!!"
Jin menjerit dari bawah rumah ..Maksudnya di ruang tamu ya..
Kemudian berpusu-pusu ahli Bangtan menuruni tangga bersama sama beg disebelah.." hishh kitorang tau lah hyung.." jawab Suga tanpa peduli dirikan akan dibebel..
" ehhhhhhhhhh dia ni kan..Aku hempuk kang....Nanti kalau tertinggal barang tu PADAN MUKA!! nanti minta kat orang pulak lepastu baru nak sayang kita lepastu..."
" haihh dahlah hyung..biarkan Suga hyung tu.." Jimin menyampuk..Dia yang berada di belakang Suga pun terkena bebelan Jin..
Fuhhhh bising oiii...
" whattttttt!! ehhhh kentot kau bawak beg masuk skarang..."
Dengar sahaja Jin memanggilnya kentot terus cemberut muka..Dengan muka sikit lagi nak nangis , Jimin berjalan laju meninggalkan Suga bersama kaki dihentak manja..
" ishhh hyung ni sampai hati..."
Tubuh Suga juga sempat dilanggarkan kerana kegeramannya terhadap Jin..
Jin yang melihat hanya mampu menggeleng..Bayang Namjoon yang tersenyum lebar menyapa dirinya..
" hahhh kenapa pulak dengan kau ni Joon ..?..Tersenggih-senggih.."
" hyung tak marah Joon kan?"
" kenapa..? kau nak juga ke?"
" ehhh tak tak..Nnti kalau Jin hyung membebel entah bilalah kita nak sampai kat sekolah.."
.
.
." so Jimin kau akan duduk disebelah Jin.."
" taknak!!! chim marah Jin hyung..."
Jimin membantah keras..Huhh dahlah marahnya tadi belum redah skarang ni nak disuruh duduk di sebelah Jin di dalam bus..Oh nooooo
" ehhhh kentot jangan nak banyak bunyi eak..nanti perut tu kosong minta diisi , siapa yang kau pegi minta nanti kalau bukannya aku..Hehh dasar anak tak kenang budi...."
Mulalah Jin membebel..Pelajar-pelajar yang mengikuti perkhemahan itu ketawa..Terhiburlah katakan..
" hahh bagi sesiapa yang dah dipasangkan tadi, silalah masuk ya.." dengan suara manlynya Namjoon membenarkan para pelajar untuk masuk ke dalam bus..
" haihhh pehal korang ni..Janganlah bergaduh..." marah Namjoon lembut..
" tu Jin hyung dia panggil chim kentot..Padahal Chim tak pendek pun..Lebih tinggi dari Seungkwan ngan Suga hyung.."
Suga yang terdengar namanya mengendahkan dah lali orang panggil dia rendah..Terima jelah kenyataan..
" haihhhh korang berbaiklah cepat..Eo hahhh Jihyo sshi..."
Terangkat kening Jimin apabila mendengar suara Namjoon memanggil nama gadis coldhearted itu..
Wait!! adakah dia ikut?
Perlahan-lahan tubuhnya yang membelakangi tadi dipusing menghadap..Anddddddd yes!!!!DIA DATANG!!!BERSAMA BEG LAGI!!!
" Jihyo sshi , awak boleh ambil tempat disebelah Suga.."
" erk Hyung..." Jimin mencelah..
Kini semua mata memandang kearah Jimin..Begitu juga Taehyung...
" Chim lebih rela duduk disebelah Jihyo daripada Jin hyung..."
Dengan jujurnya Jimin mengatakan hasratnya yang ingin duduk disebelah Jihyo..
Jihyo yang mendengar hanya berdiri tanpa mengeluarkan expresi muka .
Padahal di hati dah eh budak ni ada-ada jelah..." pasal tu kau kena tanya Jihyo dan Suga.."
" jinjja? suga hyung please"
Suga hanya mengangguk ..Buat apa nak bergaduh dia jenis yang terima kenyataan 😌😌
Setelah mendapat persetujuan Suga , kini Jimin beralih kearah Jihyo..
" jihyo ahh.."
"............"
" please? aku nak duduk sebelah kau..Jin hyung nanti kalau aku duduk sebelah dia huhhh 24 hours pasti dia buat bunyi..I dont want..."
" so Jihyo sshi? "Namjoon mencelah..Tadi Jimin kan skarang Nmjoon pulak..
" apa apa jelah.." balas Jihyo ..
"yoshhh!!!"
Dengan excitednya Jimin menari anak dihadapan Bangtan..Taehyung yang melihat dari jauh hanya tersenyum nipis..
Huhh sepatutnya aku yang berada di sebelah dia,... Jimin..
Namun dia redha sebab hubungan dia dengan Jihyo pun tak rapat seperti hubungan Jimin ngan Jihyo..
So maybe biarkan aje...
.
.
." wahhh aku tak sangka kau ikut..Adalah kawan aku yeah!!"
Jimin dengan gembiranya bersorak..Jihyo yang disebelah hanya memandang Jimin dengan kosong..
Kemudian Headphone yang dibawanya dipakai..Malas nak dengar dia berpot pet .
Jimin yang perasan hanya tersenyum pahit..maybe dia terlebih sangat kot..Dia kena kawal diri dia..
Dia taknak situasi dahulu berlaku semula..
Jadi dia putuskan untuk berdiam diri dan mula menikmati pemandangan di luar tingkap bus..
Tidak lupa juga dia menyanyi kecil lagu serendipity since tempat duduk dia ngan Jihyo dibelakang sekali so takde lah orang dengar sangat..
Tanpa sedar Jihyo membuka matanya dan menghayati nyanyiannya Jimin..
Dia sebenarnya acah je pakai headphone ,bukannya ada lagu pun sebab dia malas nak bukak..
.
.
.Kebosanan menyerang Jimin..dia memandang sekeliling , rata-rata banyak yang sudah terlena almaklumlah sudah malam..
Perjalanan nak ke tempat perkhemahan mengambil masa 4 jam tapi tetiba pulak tayar bus pancit dan menyebabkan mereka berhenti seketika selama 2 jam..
And sambung semula perjalanan...Matanya dibawa ketepi , kelihatan Jihyo nyenyak tidur ..
Tanpa sedar dia tersenyum kecil..Aigooo cutenya anak orang sorang ni..Huhuhuhu....
Biarpun seorang yang dingin , gadis itu tetap cantik dan comel sangat dimatanya..Bukan dimata Jimin sahaja tapi mata orang lain tanpa dia sedar...
Pada mulanya Jimin hanya melihat dengan pandangan sayang tapi kini dia mula mendekatkan mukanya kearah Jihyo..
" cantik..."
Dengan senyuman yang semakin melebar ,Jimin mendekati bibir tebalnya ke bibir mungil miliknya Jihyo..Sikit lagi nak kena tapi .....
PAkk!!!
Kepalanya Jimin diketuk perlahan oleh Jihyo..nampaknya Jihyo sudah terjaga guys 😆😆...
" kau buat apa huhh budak pervert tak cukup ketinggian.."
Jihyo memandang Jimin dengan tajam sungguh tajam sampaikan Jimin berasa gerun fuhhhh bahaya wehh..
Air liurnya diteguk sambil menatap wajah Jihyo yang sungguhlah dekat dengan wajahnya..
Barulah di perasan , kecantikkan Jihyo lebih terserlah dengan sinaran bulan memancar kearah wajah mulus Jihyo..
Fiuhhh so beautiful...😍😍
" ermmm ermmmm ta..tadi...a...ada ny..nyamuk"
Okay alasan yang sangat tidak logik..😥..takutnya boleh terasa sampai peluh peluh menitik di dahinya..
Jihyo yang mendengar jawapan sarcastic Jimin itu terus memalingkan wajahnya dan sambung tidur..
" fuhhhhhh"
Nafas lega dikeluarkan..Sikit je lagi nak kena tangkap..
.
.
.
.Tbc 😍😍😍😃😃😀😀