Ep 61 : heart operation

105 10 0
                                    




Suga duduk di katil..kawasan hospital yang serba putih itu dipandang sebentar sebelum susuk tubuh yang terbaring lemah disebelahnya dipandang ..

Keluhan berat dilepaskan..

Kasihan , semua orang kasihan..

Kenapa hidup ini susah..
Ohh ya hampir terlupa hidup ini perlu mencabar ..kalau tak bukankah itu adalah sesuatu yang membosankan?

Figura Jin yang lengkap berpakaian polis menerjah bilik itu..

" Suga ..macam mana keadaan Jimin?"

" entahlah hyung..skarang ni aku berharap darah aku dapat bantu dia.." jawabnya lemah ..

" aku risau dengan Taehyung.."

Jim kembali memberitahu berita tentang Taehyung..Suga juga penting untuk mengambil tahu tentang Taehyung ..

" ya..aku juga risaukan dia..aku risau kan semua orang..nyawa Jihyo..nyawa Jimin dan jiwa Tae.." balasnya..

Kepala disandarkan lemah..satu persatu memory yang dulunya gembira skarang bertukar menjadi gelap..

Memory dimana semua nya baik-baik sahaja..

" aku tak tahu pulak selama ni Taehyung menderita.."

Jin duduk di kerusi dan menghadap Suga..

" aku pun baru je tahu ...so skarang macam mana nak handle kes Taehyung?"

Dapat dilihat Jin mengurut pelipis kepalanya ..mungkin serabut kerana kes yang dibuat oleh Taehyung..

Seorang agent yang dulunya berdedikasi dan seorang yang tegap..dikenali juga sebagai agent yang sasa..

Tapi skarang agent yang dipercayainya bertukar menjadi penjenayah..

Tak sangka ada juga plot twist nya di situ...

" aku tengah berbincang dengan ketua aku..tunggu keputusan jelah..sama ada Taehyung akan dipenjara atau akan diletakkan di hospital jiwa.."












Jihyo berdiri dan berjalan ..tidak lupa ditemani Jungkook disisi ..

" noona.."panggil Jungkook lembut..

" hurmm" sahut Jihyo..

" kajja makan nak? Kookie laparlah.." umpannya ..

Jungkook hanya ingin menyuruh Jihyo untuk makan...kerana sudah beberapa hari sudah tidak makan..

" arraso..kita ke kantin nae.." senyuman pahitnya terserlah..

" noona ..kook belikan makanan buat noona nae..kita makan sama-sama.."

" kwenchana kookie makan sorang ye..Noona okay je.." .

" aniy..noona perlu makan ...kalau noona tak makan , kookie pun taknak makan.." Rajuknya ..

" nae..kookie belikan noona sandwich je okay.."akhirnya Jihyo bersetuju..

Lagipula kasihan Jungkook yang kelaparan..perutnya juga berkeroncong untuk diminta diisi..






" kookie..kita jumpa Jimin jom..noona rindu dia.."

Tangan Jungkook dipegang erat..dadanya juga terasa sesak tapi dia hanya ingin berjumpa dengan Jimin sekarang..

" noona..noona perlu rehatlah...nanti petang kita jumpa Jimin hyung..noona penat ni..."

Jungkook cepat-cepat memintas..takut sekiranya Jihyo pula yang sakit balik..

Dapat dirasakan bahawa pegangan Jihyo pada tangannya seperti digenggam dan dipicit..

" aniy..no...no..noona nak..ju..jumpa Ji..."

Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya , dia rebah..sekali lagi disebabkan keadaan jantungnya yang semakin lemah..




" kita perlu cari penderma dengan segera..keadaan Cik Jihyo sekarang dalam bahaya..bila-bila masa sahaja dia boleh pergi tinggalkan kita.."

Kata- kata daripada Doktor Ong buatkan Namjoon terdiam seribu bahasa..

Sekarang dimana lagi dia perlu mencari penderma jantung?

Dia perlu cepat..untul selamatkan dua insan ehh bukan tiga insan yang dia sayangi..

" Encik Namjoon kan?"

Kelihatan seorang lelaki berkot menyapa Namjoon .

" erk nae..akulah tu.." jawabnya tanpa rasa gugup..

" boleh ikut saya sekejap..saya ada sesuatu yang ingin dibincangkan dengan encik.."

" kenapa aku perlu ikut kau..?" soalnya..dahinya juga berkerut..

" Kalau encik Namjoon nak Cik Jihyo selamat, ada baiknya encik ikut saya sekejap.."





" Jihyo..."

"Urmm..?"

"kajja ..pulang ke bilik awak..skarang dah lewat malam .." ujar Jin dengan lembut..

" a..aniy..."

Tangan Jimim masih erat digenggam Jihyo..Jimin masih dalam keadaan kritikal..semua ni angkara kesan langgaran yang dibuat oleh Taehyung..

Mujur sahaja selepas dilanggar , Jimin segera dihantar ke hospital..dan nyawanya masih boleh diselamatkan ..

" Jimin aahhh..bangun eo..Hyo dah tak lama tau jadi Hyo nak jumpa Jimin sebelum Hyo pergi...please..."

Kelihatan Namjoon datang bersama senyum nipisnya..dan detinasinya adalah mencari Jihyo..

" Jihyo aah.." panggilnya..

Jihyo menoleh memandang Namjoon ..tangannya masih erat menggenggam tangan miliknya Jimin..

" kita buat pembedahan nae..."

Ucapan daripada Namjoon buatkan Jin dan Jihyo terkejut..

" Bwo!"







Tbc...

Maaf sebab chapter kalini pendek ya ..out if idea.. 😁😁..

PromiseWhere stories live. Discover now