Ep 57 : Run away from problem..

116 15 0
                                    

   




" Jihyo ...."

Air herba yang sempat dibuatnya diserahkan terus kearah JIhyo yang sedang duduk termenung di luar rumah ..

" eoo Suga shii..."

" janganlah formal sangat ..panggil je Suga.."

" ahh nae Suga.."

" boleh aku duduk?"

Jihyo tersenyum dan mengangguk..Matanya kemudian fokus semula ke depan di mana ia menghadap garden mini buatan Jin..

" ermm so how? " soal Suga ..

" saya? kenapa?" soal Jihyo balik..

Suga mengeluh sebentar..lalu memandang wajah cantik Jihyo semula..

" keadaan kau lah..aku bukan apa tapi kau tak fikir Jimin ke?"

Soalan yang dituturkan oleh Suga buatkan Jihyo tersenyum pahit sebelum menghirup air pemberian Suga..

" dia sepatutnya pilih wanita lain untuk melengkapi dirinya..Saya tak layak ..Awak tau Suga dari dulu lagi saya slalu kata saya langsung tidak layak untuk Jimin..He's to kind for me.." jawab Jihyo..

" but..Dia cinta mati dengan kau tau tak..Always everytime dia berbual pasal kau..Please Jihyo ikutlah Jimin ke luar negara.." pujuk Suga..

" awak tau Suga..Saya nak sangat pergi ikut Jimin ..Tapi.....bagaimana dengan kehidupan orang yang akan derma jantung dia kat saya nanti? "

Suga mengeluh sebentar sebelum kembali memandang Jihyo..

" then go...Jumpa Jimin dan ikut dia...Kita cari sesiapa yang sudi bukannya paksa orang untuk berikan jantung dia ..kau tau tu..."

Jihyo terdiam lalu situasi mereka diganggu oleh seseorang ..

" sayang? yoongi hyung? "

Jimin yang baharu sahaja tiba daripada kedai serbaneka terkejut melihat Suga dan Jihyo di luar rumah..

" hai Jiminiee" Jihyo tersenyum nipis sebelum bangun dan mendekati Jimin..

" dahh korang selesaikan apa yang patut..Aku dah buat kerja aku Jimin" Suga tersenyum nipis dan bergerak masuk ke dalam rumah semula..







  " bincang apa tadi ngan Suga hyung? " soal Jimin..

Langkahnya dibawa mendekati Jihyo yang sedang elok duduk di birai katil.

" takdelah..Dia bagi saya air herba tadi ..pahitlah awak ...." senggih Jihyo ..

" dah namanya air herba ..Sudah tentu rasanya pahit loveeeeee... "

" iyelah..."

Tetiba bunyi telefon bimbit Jihyo menyentakkan mereka..perlahan-lahan tangan Jihyo menyentuh screen telefon itu dan terpapar nama nanny di hadapannya..

" ji..jimin...."panggilnya perlahan..

Jimin terdiam dan juga turut memandang Jihyo seperti mana Jihyo memandangnya..

" what are we gonna do now? " soal Jihyo..

" both of us run and live far away from people.." balas Jimin dalam nada yang serius..






" Taehyung sshi kenapa dia tak jawab call nih? Risaulah nanny..."

Nanny Lee mula tak senang duduk..dirasakan bahawa cucunya sekarang itu sedang dalam bahaya..

Taehyung hanya diam memerhati sambil otaknya ligat berfikir strategi baharu..

" nannya..bagi saya 3 hari untuk mencari Jihyo..boleh?" pintanya sopan.

PromiseWhere stories live. Discover now