Ep 55 : I can't...I miss her ....

194 23 5
                                    

  

" jimin....Mana awak?"

Jihyo menguis bubur yang dimakannya lalu pikirannya melayang mencari Jimin..

Sejak dia bangun dari tidurnya bayangan Jimin langsung tidak kelihatan..

Adakah lelaki itu tidak tahu bahawa dia masuk hospital? atau lelaki itu kecewa sebab dia menyembunyikan penyakitnya..

" jihyo sayang ...Makanlah ...Kenapa bubur tu ditenung? tak sedap?" tegur Nanny Lee yang juga turut berada di situ..

" nanny?" panggil Jihyo

" hurmm?"

" is there anything that I dont know?" soalnya dengan wajah ingin tahu..

Jelas sekali wajah wanita tua itu bertukar..Dia berdehem sebentar sebelum membalas pandangan cucunya..

" jihyo..Kenapa kamu tipu nanny ? hurmmm tentang penyakit  kamu? kenapa tak bagi tahu?"

Topik sedaya upaya ditukar kerana dia tak mahu rahsianya terbongkar..

" nanny...."

" ermmm Jihyo ...I think I need to go..Nanti ada Taehyung teman kamu..."

Dengan segera dia keluar daripada bilik rawatannya Jihyo..

Jihyo mengeluh sebelum memandang keluar jendela ..Dia masih berharap bahawa Jimin akan datang menjenguknya tak lama lagi..

.
.
.

" hishhh Jimin..."

Suga bercekak pinggang memandang wajah sugul Jimin..

Sudahleh bilik gelap , penghawa dingin dipasang kuat lalu langsir juga tidak diselak...Ni nak duduk dalam gua ke apa?

" kau ni spesis apa thooo? dah berjanggut tu ....Pegi cukur pemalas..."

" i miss her hyung...."

" dah tahu rindu pegilah jumpa dia ..apa guna kau berhuhu kat sini ..Get some fresh air lah woiii"

" jihyo....."

" ishhhhh budak janggut tebal nih lah....Kajja!!!"

Tangan Jimin ditarik dan dibawa masuk ke dalam bilik mandi lalu mesin pencukur janggut diserahkan kepada Jimin..

" now bersihkan diri lepastu ikut aku keluar ...Arraso ...Mandi cepat!"

Pintu ditutup dan meninggalkan Jimin yang masih berdiam diri tidak berkata apa-apa..

Kini sudah 1 minggu Jimin tidak datang melawat Jihyo ..Ini semua kerana Nanny Lee yang melarang dirinya ..

Dia masih ingat perbualan wanita tua itu dengan Taehyung di sebalik dinding hospital.




" Taehyung...Saya rasa kita patut bawa Jihyo ke luar negara...Kita patut mencari derma jantung untuknya.."

" saya pun rasa macam tu Nanny...saya taknak kehilangan Jihyo..She's to precious..."

" and kita kena jauhkan dia daripada budak Park Jimin itu.. saya nak kamu kahwin dengan dia..She deserve you handsome boy..."




Pada masa itu hanya Tuhan sahaja yang tahu bagaimana perasaan Jimin . Hatinya sakit apabila mendapat tahu Jihyo akan pergi tinggalkan dia..

Nampaknya jodoh dia dengan Jihyo berakhir disini ka?

Ohhh Tuhan  , please say no..

.
.
.

" hyung , kita nak pergi mana?"

PromiseWhere stories live. Discover now