Silverpool vylezla z doupěte válečníků a protáhla se. Nadechla se ranního vzduchu a spokojeně se procházela po táboře.
U hromady kořisti byly Grayshadow a Olivetree a povídaly si. Olivetree měla hrůzou rozšířené oči.
Silverpool přišla blíž a zaposlouchala se do jejich rozhovoru.
,,S Pearheartem to vypadá špatně, byla jsem se s ním už rozloučit," řekla Grayshade smutně.
Olivetree rázně přikývla. ,,Ano, to já taky, je Bezlistí a on má zelený kašel."
Tohle bylo vše, co Silverpool potřebovala vědět a rozběhla se do léčitelského doupěte.
Tmavě rudá kočka tam zrovna rovnala bylinky. Byla to Strawberry.
Když jí uslyšela, ani se na ní netočila a mňoukla. ,,Ahoj Silverpool, jdeš za Icelove? Ta teď zbírá bylinky," řekla jí hned a nenechal jí ani promluvit.
Silverpool zavrtěla hlavou. ,,Jdu se rozloučit s Pearheartem," řekla pevně.
Srawberry na ní konečně otočila své zelené oči a nasadila vážný výraz.
Otočila se a švihla ocasem, aby jí následovala. Došla do jedné části jeskyňky, kde ležel Pearheart. Silverpool ho vůbec nepoznávala.
Měl vrásky pod očima a vychrtlé tělo. Švihla ocasem a usmál se. Pak přihmouřil své oči.
,,Silverpool," zachraptěl a Silverpool se k němu posadila. Koutkem oka zahlédla kožíšek Stawberry, jak mizí pryč zase k bylinkám.
,,Hollystar," řekl a pak zakašlal.
Silverpool nastaržila uši. ,,Ano Pearhearte?" zeptala se. ,,Říkal si Hollystar, tak...." dodala a Pearheart pokýval hlavou.
,,Hollystar, právě ona ti nejspíše chtěla něco říct," řekl.
Silverpool se na něj nechápavě podívala. Co? Hollystar?
,,Když umírala, byl u ní Pearhearte a něco o tobě říkala," řekl.
Silverpool napnula uši. ,,Ale co, Pearhearte? Co říkala?" naléhala na něj.
Pearheart se rozkašlal. ,,Vlastně-" najednou utichl a místností se náhle rozlehlou ticho, které narušoval
pouze zběsilý tlukot Silverpoolina srdce.
,,Sbohem," mňoukla něžně Silverpool.
Najednou se jí zatočila hlava a vše se začalo točit a pak i měnit. Najednou byla v lese a Palmheart vstal a tvář měl náhle mladou, jako dříve.
Je tu vše moc velké? Nebo jsem malá já?
~,,Co cítíš?" zeptal se jí Palmheart. Silverpaw se rozběhla a mňoukla nadšeně: ,,Zajíce!"
Ta malá kočička běžela, tlapku za tlapkou a pak se začala plížit. Náhle skočila a vrátila se se zajícem v tlamě.
,,Dobrý úlovek," pochválil jí Pearheart.
,,Jdeme lovit dál?"~
Pak už byla zase v té prázdné a tiché místnosti.
O chvíli později k nim doběhla Strawberry z bylinkami v tlamě. ,,Pearhearte tady...." pak se zarazila. Položila bylinky na zem.
,,Nechceš ho pohřbít?" zeptala se o chvíli a smutně sklopila pohled.
Palmstar se vyhoupl na skálu. Bylo už po smutečním obřadu.
,,Nechť se všechny kočky, které si dokážou ulovit svou vlastní kořist schomáždí pod Vysokou skálou na klanové Schromáždění!" zakřičel a jeho hlas se nesl přes mýtinu.
,,Dnes jmenuji nového učedníka," řekl slavnostně a otočil se na Violetshine.
,,Acornkit dnes dosáhl šesti měsíců a teď je připravený stát se učedníkem."
Malý hnědý mourovatý kocourek předstoupil vpřed.
,,Acornkite, od této chvíle se budeš jmenovat Acornpaw, tvým učitelem budu já." Učedník nadmul hruď a Silverpool mu ani moc nezáviděla, mít za učitele tohohle velitele.
,,Acornkit! Acornkit!" volaly kočky slavnostně, ale Silverpool přemýšlela o tom, co jí asi chtěl Pearheart říct.
ČTEŠ
Warriors: Silverstar's heart ✓
AdventureBYLA JSI PŘEDPOVĚZENA NA VEDENÍ KLANU... Jednoho dne se narodí talentovaná kočka. Ale klan o tom není. Pro ně je to klasické kotě. Nikdo o té věštbě snad ani neví, možná si jí ani nepamatují.... 3K - 6.5.2020 1# z #Warriors