Kapitola 41

61 14 0
                                    

Silverpool cítila v tlamě pořád tu nepříjemnou pachuť cestovních bylin.
   Studení sníh Silverpool vlétával do očí a zachycoval se jí v obličeji. Bylo to nepříjemné.
   ,,Už tam brzy budeme," řekla si spíš pro sebe Strawberry, která šla vedle ní. Bylo těžké rozeznat její slova. Kolem uší jím hučel vítr a sníh.
   Najednou se před nimi začal rýsovat obrys jeskyně. Silverpool přihmouřila oči. Tuhle jeskyni vedoucí k Zářivému kameni nazývaly Válečníků dráp, snad proto, že ho připomínal tvarem.
   Obě kočky vešly do jeskyně, byla tam sice větší tam, ale alespoň tam nebyla sněhová válečnice.
   Protlačili se úzkým tmavým tunelem, který je zavedl do nitra jeskyně. Na nebi se objevila Stříbrná kožešina a ze stropního okýnka byl vidět měsíc.
   Najednou Silverpool oslnilo nevídané světlo, které sálalo z kamene uprostřed jeskyně. Byl to Zářivý kámen.
   Silverpool už si pomalu začala zvykat na ohromné světlo a už nemusela mít přihmouřené oči.
   ,,Teď se dotkni čumáčkem Zářivého kamene," řekla Strawberry a lehla si.
   Silverpool jí poslechla a také si lehla. Dotkla se tedy čumáčkem Zářivého kamene a zavřela oči. Za chvíli se dostala do říše spánku.

Kde to jsem? Přemýšlela Silverpool a rozhlížela se všude kolem sebe. Najednou jí do očí vpadly obří stromy a skála. Byla u Čtyřech stromů, ale bez Shromážděných koček to tu vypadalo úplně jinak.
   Podívala se na nebe poseté hvězdami. Ale něco bylo v nepořádku. Hvězdy se začaly přibližovat. Co se to děje?
   Když už byly velmi blízko, Silverpool v nich začala rozeznávat kočky. Kočky z Hvězdného klanu. Všechny se unesly dolů.
   Hollystar! Silverpool mezi nimi zahlédla tu slavnou velitelku.
   ,,Vítej, Silverpool," řekly jakoby všechny ty kočky na ráz. ,,Jsi připravená obdržet svých devět životů?"
   Silverpool přikývla. ,,Ano, jsem připravená," řekla pevně a snažila se, aby se jí netřásly nohy.
   Nejednou k ní přistoupila kočka, z jejíhž zelených očích čiřela moudrost.
   ,,Greeneyes! Jsi to vážně ty?" Silverpool nadšeně švihla ocasem.
   ,,S tímto životem ti dávám moudrost, užívej jej dobře, kdykoliv jej budeš potřebovat," řekla Greeneyes a zařadila se zpět k ostatním kočkám.
   Silverpool projela ohromná bolest a její tělo bylo uvězněné v křečích.
   Pak k ní přišel další kocour. Jeho ohnivý kožíšek zářil jako oheň. Silverpool ho hned poznala.
   ,,Ahoj, Firefangu!" mňoukl Firefang k ní přišel blíž, v obličeji měl vážný výraz.
   ,,S tímto životem ti dávám statečnost," řekl. ,,Užívej jí dobře." Pak se zařadil ke Greeneyes. Silverpool najednou ucítila ostrý dráp v jejím těle, který jakoby jí páral vnitřnosti.
   Teď se z davu protáhl další kocour. Byl to Nuttail.
   ,,A tímto životem ti dávám vytrvalost, kterou budeš potřebovat," řekl a Silverpooliným tělem jakoby projel had a zanechal po svojí cestě rány.
   Když odešel Nuttail Silverpool uviděla toho malého kocourka. Měl modrý kožíšek a oči mu zářily.
   ,,Skypawe!" zvolala. Skypaw se usmál. Silverpool měla sto chutí to pak v táboře říct Lionroarovi a Violetshine, ale věděla, že ceremoniál musí být utajený.
   ,,Lionroarovi a Violetshine se daří dobře, vzpomínáme na tebe." řekla jemně a Skypaw přivřel oči. Silverpool přemýšlela, zda jí vůbec slyší.
   ,,S tímto životem ti dávám mrštnost, užívej jí dobře," řekl a Silverpool projely válečníkovi zuby a drápy. Cítila, jak jí rvou kožich.
   Skypaw odešel a dále byl na řadě zlatavý mourek.
   ,,Sunfeathere, je mi líto že," začala, ale válečník jí přerušil. ,,S tímto životem ti dávám hrdost," řekl a odešel k ostatním. Silverpool se najednou cítila, jako by umírala ve spárech nějakého krutého válečníka.
   Další na řadě byl Flowerpelt. Přišla k ní a mňoukl. ,,S tímto životem ti dávám rychlost," řekla a sklonila hlavu. Pak zamířila k těm, kteří už jí daly život. Silverpool projela bolest, ale ne tak silná, jako u ostatních.
   Najednou z davu vystoupil krásný pískový kocour. Silverpool jo poznala na první pohled. Už ani náhodou nepřipomínal toho starého slabého kocoura.
   ,,Pearhearte!" vykřikla Silverpool radostně. Zase vidí svého učitele!
   ,,S tímto životem ti dávám oddanost, užívej jí dobře, Silverpool," řekl a odešel pryč. Silverpooliným tělem projela strašná bolest.
   Pak za ní přišla kočka, kterou poznala hned. Srdce jí radostí málem vyskočilo z hrudi.
   ,,Mistyflower! Já jsem tak ráda, že tě zase vidím!" vykřikla radostně Silverpool a Mistyflower se usmála.
   ,,S tímto životem ti dávám lásku, moje koťátko," řekla a sklonila hlavu.
   Silverpool najednou ucítila hřejivý pocit v její hrudi. Vůbec to nebylo jako ty jiné životy.
   Nakonec přišla černá kočka se zelenýma očima. Podívala se na ní a pravila. ,,A s tímto devátým a posledním životem ti dávám sílu, užívej jí dobře," pravila a Silverpool ucítila tu největší bolest, jakou kdy cítila.
  

Warriors: Silverstar's heart ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat