Kapitola 40

60 13 1
                                    

Kočky mířily zaraženě ke skále. Bramblefur a Ripplebrook nesly mrtvé tělo velitele. Za nimi byla Strawberry a Icelove. A Silverpool šla úplně na začátku.
   Začala si uvědomovat, co se vlastně stalo. Velitel jejich klanu zemřel a teď se očekává, že novým vůdcem bude zástupce. A ona byla zástupkyně.
   Když já přece nemůžu čelit klanu! otočila se po kočkách. Jsou to mí přátelé! Nemůžu být nadřazená.
   Když dorazili do tábora zbytek klanu začal zvědavě vylézat ze svých doupat.
   ,,On je mrtví?" vyděšeně kníkla Flakepaw. Silverpool přikývla a olízla jí ouško.
   Kočky byly spíše vylekané než smutné, každý z nich si o Palmstarovi myslel své, ale Silverpool měla pocit, že ho nikdo neměl v lásce.
   A nebylo divu. Velitel se chval sobecky a neustále na sebe upozorňoval. Celou tu dobu se jen snažil vyštvat Snowdrift s klanu a bývalo bylo by se mu to i povedlo, nebýt boje.
   Silverpool si sedla před doupě válečníků a poslouchala rozhovory koček.
   ,,Ale kdo bude teď velitel?" zeptala se nechápavě Blueberry. Bramblefur pokrčil rameny.
   Pak se ale za nima procpal Ripplebrook. ,,Zástupkyně," odpověděl nahlas a všechny kočky v táboře najednou začaly přikyvovat.
   Všechny se pak otočily na Silverpool a ta pochopila, že se nemůže jen tupě dívat do země.
   Vstala a protáhla se. Pak ladně vyskočila na skálu a snažila se vypadat jako Hollystar.
   ,,Palmstar, Jak už asi všichni víte, zemřel v boji," řekla Silverpool.
   ,,A jak zemřel?" vyzvídala Ciderstripe.
   ,,To nikdo nezpozoroval, boj byl příliš zuřivý a každý si musel ubránit svůj vlastní kožich," odpověděla Silverpool.
   ,,Novou velitelkou bude tím pádem Silverpool!" zvolal Hawkpelt. Všechny kočky začaly náhle přikyvovat a nadšeně mňoukat. Dovepaw nakonec nadšeně vyskočil. Nic jiného mi teda nezbývá, pomyslela si.
   ,,Novou velitelkou budu já," řekla nakonec a všechny kočky zvolali její jméno.
   Najednou se z davu koček ozval jemný hlásek. Byl to Acornpaw, syn Violetshine a Bramblefura.
   ,,Ale kdo teď bude mým učitelem?" zeptal se a Silverpool si prohlédla všechny kočky.
   ,,Tvou novou učitelkou bude Snowdrift," řekla. Snowdrift se dotkla Acornpawa čumáčkem čumáčku a něco mu zašeptala.
   Z doupěte léčitele se prodrala Strawberry. ,,Musíme pak vyrazit na cestu k Zářivému kameni," řekla a Silverpool přikývla.
   Musím zvolit zástupce, všechny kočky si pomalu prohlížela. Na chvíli se zastavila u Ripplebrooka, ale nakonec jí napadl někdo úplně jiný. Nebo zástupkyni.
   ,,A mou novou zástupkyní bude Violetshine!" zvolala všimla si udiveného výrazu ve tváři její kamarádky.
    ,,Jestli si myslíš, že je to správné," začala Violetshine a prohlédla svýma jantarovýma očima na všechny kocoury a kočky, které byly schromážděné pod skálou. ,,Bude mi velkou ctí být tvou zástupkyní."
   Violetshine sklonila hlavu a Silverpool přikývla. Byla ráda, že to Violetshine příjmula. Koneckonců, jí důvěřovala a věděla, že se na ní může spolehnout.
   Seskočila ze skály a všichni začaly provolávat slávu Violetshine a gratulovat jí. Silverpool viděla, jak kolem ní nadšeně poskakuje Acornpaw a Snowdrift se ho pobaveně snaží zastavit. Kočky si mezi sebou začaly vzrušeně povídat.
   Možná teď bude vše v pořádku.
   Pak se jí najednou hlava ponořila do vzpomínek a viděla všechny, kteří už nejsou mezi nimi.
   Viděla Mistyflower, Hollystar a všechny ostatní.
   Začal jí úplně jiný život....
   

Warriors: Silverstar's heart ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat