Belim ağrıyor. Nereden çıkmıştı şimdi bu düğün günü ? Gitmesem olmaz mıydı ? Ben gece ne güzel yatağımda yatıyordum ama gerizekalı ablam gece konuşmak için kaldırdığı için koltukta uyuyakalmışım. Aslında bir nevi iyi olmuştu. Konuşmak, olanları birisiyle konuşmak. Kendi içime atmaktan ve sürekli uyuyarak birşeylerden kaçmaktan gerçekten yorulmuştum.
Mutfaktan sesler geliyor. Kesin gene bensiz kahvaltı yapıyorlar. Aslında ne gocunuyorum ki burda oturduğumuz zamanda her zaman başıma gelen birşeydi bu. Üstümdeki pikeyi kenara fırlatıp yavaşça mutfağa yürüdüm. Tam da tahmin ettiğim gibi. Yüzümü yıkamaya mecalim bile yoktu. Direk sofraya oturup birşeyler yemek istiyordum. Daha sonrasında zaten hazırlanmamız falan gerektiği için. Kuaföre gidecektik daha. Yeni birşey daha. Annem, ablam ve ben. Kuaför macerası.
Masaya oturduğumda yine bütün gözler benim üzerimdeydi. Hemen kahvaltımı yapıp kalktıktan sonra babam elbiseleri arabaya götürmemi istemişti. Homurdanarak arabaya götürmüştüm kıyafetleri. Arabaya yaslanıp beklemeye başladım. Acaba kaç saatte çıkabileceklerdi evden ?
Yarım saatin sonunda nihayet çıkabilmişlerdi. Neden bu kadar yavaşlardı ki ? Zaten kuaföre gidiyorsunuz orada hazırlanacaksınız birde evde hazırlanmaya ne gerek vardı şimdi ?
Babamın homurdanmasıyla 10 dakikalık bir yolculuk geçirdikten sonra nihayet kuaföre gelebilmiştik. Kıyafetimi alıp içeri girdiğimde uzun boylu, kısa kahverengi saçlı bir bayan beni bir koltuğa yönlendirdi. Ve işte şimdi başlıyor herşey.
Koltuğa oturmamla birlikte kadın hemen saçımı yapmaya başlamıştı bile. Maşalar, fön makineleri.. 30 dakikanın ardından saçım maşadan dağınık topuz haline gelmişti bile. Annemlerin yanından elbisemi alıp kabinlerden birine girip giyindikten sonra dışarı çıkıp ayakkabılarımıda giydim. Sadece makyajım ve ojelerim kalmıştı.
Beyaz ve siyahın hakim olduğu bir makyaj yapılıp, bordo bir rujda sürüldükten sonra sıraya ojelerin sürülmesi kalmıştı. yanıma başka bir kız geldiğinde heyecanlanmıştım. Nasıl görünüyordum acaba ? Meriç beni böyle görse ne yapardı ki ?
-''Hangi renk istersin ?''
-''Siyah ve beyaz tonlarında olursa sevinirim.''
Gülümsedikten sonra kız sürmeye çoktan başlamıştı. 5 dakikada bittiğine gerçekten şaşırmıştım. Ben sürsem kurumasıyla beraber en az 3 yıl sürebilirdi. Ve hazırdım. Sigara içmem gerekiyordu gerçekten. Sabahtan beri makinelerden gelen sıcaklık ve oje kokusu bayılmama sebep olabilirdi.
-''Anne ben sigara içmeye çıkıyorum. Haberin olsun.''
-''Tamam meleğim. Dikkat et.''
Kendimi dışarıya attığımda gerçekten sesli bir şekilde nefesimi vermiştim. Gerçekten yorulmuştum ve çok sıkıcı geçmişti. Ablamın kadınlarla bu kadar dedikodu yapabildiğini gerçekten bilmiyordum. Tam sigaramın yarısına gelmiştim ki telefonum çalmaya başlayınca yarıda kalan sigaramı atıp telefona cevap verdim.
-''Alo.''
-''Arkadaki sokakta seni bekliyorum Ada.''
-''Lan manyak mısın sen ? Bir bıraksana peşimi. Neden hala inat ediyorsun Bora seni istemiyorum.''
-''Ada ya gelirsin yada şu anda Meriç'i ölene kadar dövdürtürüm.''
-''Eğer ona zarar verecek olursan sen..''
-''Ada beni tehdit etmeyi kes. Bana hiçbirşey yapamayacağını hepimiz biliyoruz. Etrafa boş tehtidler savurup durma. Şimdi geliyor musun gelmiyor musun ?''