2018. január 31.
Az egész éjjel tartó havazásnak köszönhetően az utak járhatatlanok lettek, így egy örökkévalóságnak éreztem, míg végül megérkeztünk Bridgeportba. Főleg azért, mert az út alatt néhány tinédzsert nem zavarta a tény, hogy egy tömött buszon vannak éppen, így hangosan vitatták meg, milyen jó lesz az esti buli és hány lánnyal fognak közös örömökben részesülni. Természetesen ők nem ezeket a szavakat használták...
A hallottak miatt a szememet forgattam. Engem arra neveltek, hogy a lányokkal mindig úriemberként viselkedjek, a mostani fiatalok felfogása azonban teljesen más.
Joshra siklott a tekintetem, aki néhány üléssel ült előrébb. Most is zenét hallgatott, mint mindig, így semmit se hallott a buszon zajló beszélgetésekből. Kissé irigyeltem ezért.
Mikor végre leszálltam a buszról, a hó még mindig nagy pelyhekben esett, így a fejemre húztam a kapucnimat, majd normál tempóban indultam el a suli irányába. Útközben több embert is kikerültem, azonban a kapucnim miatt az arcukat nem láttam.
Az épület felé sétálva fokozatosan lassítottam, majd a bejárat előtt megálltam, levettem a kapucnimat, és nekiláttam, hogy megtisztítsam a csizmámat a hótól.
Hallottam, hogy valaki más is közeledik, én pedig teljesen abban a hitben voltam, hogy valamelyik shellwoodi diák az. Éppen ezért nagyon meglepődtem, mikor Tabithát pillantottam meg.
- Szia - köszöntem neki.
- Jó napot.
Pont akkor ért a bejárat elé, mikor végeztem a csizmám tisztogatásával, azonban én voltam közelebb az ajtóhoz. A kilincs után nyúltam, szélesre tártam az ajtót, majd odébbálltam, hogy Tabitha mehessen be elsőként, a lány azonban nem mozdult.
Tabitha felé fordítottam a fejem, és jobban szemügyre vettem. Nem viselt sapkát, így a haját hatalmas hópelyhek díszítették. Sőt, még a szempilláit is.
Aranyos volt.
Mármint... mindegy.
Egy pillanatig azt hittem, kővé dermedt a hideg miatt.
- Csak utánad - szólaltam meg végül, mire végre megmozdult.
- Umm, köszönöm - mondta kissé meglepetten, majd belépett az épületbe, én pedig utána.
Egy ideig követtem őt, aztán azonban ő bement az osztályukba, én pedig tovább folytattam utamat a kabinom felé, ahol végre levehettem a kabátomat.
Az első órát a negyedikesekkel kezdtem.
- Akar valamelyikőtök szülője beszélni ma velem? - tettem fel a kérdést, ugyanis tudni szerettem volna, hogy hány emberre számítsak.
Nica keze a magasba lendült.
- Anyu tudni szeretné, milyen a teljesítményem, szóval tanár úr, ha nagyon szépen megkérem, mesélne neki rólam mindenféle szépet? - nézett rám egy széles mosoly kíséretében, amivel gondolom meg szeretett volna győzni, hogy tegyek eleget a kérésnek.
- Ne aggódj, a dolgozataid fognak helyettem beszélni.
Feledékeny vagyok, azonban a dolgozatokat mindig rendszerezem, pont az ilyen helyzetek miatt.
- Hát akkor ezt szívtam - sóhajtott egy nagyot Nica.
Az egész épületben vagy a szülői, vagy a diákbál volt a téma. Még a tanáriban is arról beszéltek a kollégáim, melyik az a szülő, akivel feltétlenül beszélni szeretnének, és nagyon remélik, hogy eljönnek.
- Nagyon remélem, hogy Tabitha szülei is felbukkannak végre - mondta Mrs Kean.
Nem szóltam neki, hogy Mr Galavannal esélytelen a találkozás, ugyanis külföldön dolgozik. Azt, hogy Mrs Galavan eljön-e, még Tabitha se tudta megmondani. Őszintén, fogalmam se volt, hogy Tabitha elbeszélése alapján mégis miféle embernek képzeljem el Mrs Galavant. Már csak ezért is szívesen találkoztam volna vele.
Ahányszor a folyosón járkáltam, több beszélgetésfoszlányt is elcsíptem.
- Én már egy hete megvettem a ruhámat, de el kellett vinnem a varrónőhöz, hogy kicsit átigazítsa.
- Én még mindig vacilálok a kék és a piros ruha között.
- Szerinted nem túl merész a dekoltázsa?
Esküszöm, nem értem, hogy a csodába lehet ennyit ruhákról beszélni.
Ötödik óra után épp a kabinom felé tartottam, mikor Vickyt és Tinát láttam meg a folyosón ücsörögni. Furcsa volt, hogy Tabitha nincs velük, ugyanis mindig hármasban szoktak beszélgetni.
- Sziasztok - köszöntem nekik.
- Jó napot - felelték kórusban.
Alig három lépést tettem meg, mikor hallottam, hogy nyílik egy ajtó, majd Tabitha szólal meg.
- Előre szólók, a bálról egy szót se akarok hallani.
Ennek hallatán elmosolyodtam.
- Biztos, hogy nem jössz? - hallottam Vicky hangját.
Hirtelen azon kaptam magam, hogy ez a beszélgetés kivételesen érdekel.
- Egy, nem tudnék hazajutni, ugyanis olyan későn már nem megy haza vonatom... - kezdett bele Tabitha.
- Mondtam, hogy mi hazadobnánk - szakította félbe Vicky.
- Kettő, nem tudok táncolni - folytatta Tabitha, pont mikor előhalásztam a kulcsaimat a farzsebemből, majd kizártam a kabinom ajtaját, és beléptem.
Az utolsó órám a másodikosokkal volt.
- Sziasztok - köszöntem, majd rögtön a számítógéphez ültem, hogy beírjam a hiányzókat.
Természetesen ma is feleltettem, és pontosan tudtam, kit szeretnék meghallgatni. Ennek ellenére a színjáték kedvéért elkezdtem a noteszemet lapozgatni, és úgy tettem, mintha mérlegelném, mégis kit hívjak ki.
- Önként jelentkező? - kérdeztem meg már csak azért is, hogy senki se mondhassa, hogy nem adtam meg neki az esélyt.
Természetesen azonban nem jelentkezett senki.
- Tabitha Galavan - mondtam ki végül.
A tegnapi különóra után bíztam Tabithában, és abban, hogy le fog tudni felelni az anyagból.
És természetesen nem kellett csalódnom. Először röviden összefoglalta a realizmust, majd belekezdett Goriot apó történetébe. Biztatásképp minden egyes mondata után aprót biccentettem.
Feltűnt, hogy a jegyzete ellenére gazdag szókinccsel rendelkezik, amivel tökéletesen ki tudta fejezni magát. Cseppet sem hasonlított Sabrina feleléseihez, aki mindig egy gépre emlékeztetett, aki kihányja magából a betanult szavakat.
A végén még két logikai kérdést feltettem neki, amiket természetesen szintén tökéletesen megválaszolt.
- Nagyszerű - szólaltam meg végül, és befirkantottam neki a jelest.
Mikor végre az osztályra fordítottam a figyelmemet, észrevettem, hogy kikerekedett szemekkel bámulnak Tabitha irányába.
Mikor Tabitha visszaült a helyére, láttam, hogy Sabrina szája mozog, de nem hallottam, mit mondott, Tabitha azonban széles mosollyal fordult hátra a lány felé, mire az kissé szégyenkezve lesütötte a szemét.
Ezután rögtön nekiláttam az új tananyagnak. Észrevettem, hogy Tabitha többször is ásít, és biztos voltam benne, hogy mindjárt lehajtja a fejét a padra és elalszik, ehelyett azonban folyamatosan jegyzetelt. Fura volt, ugyanis a diákok nem szoktak maguktól jegyzetelni, mindig megvárják, amíg én diktálok le pár mondatot.
Óra után a kabinom felé vettem az irányt, hogy ott letehessem a cuccaimat, majd úgy döntöttem, felmegyek a tanáriba. Mikor elhaladtam a másodikosok terme előtt, már üres volt.
Volt, hogy Tabitha tovább maradt, mivel nem ment haza vonata, volt azonban, hogy ő is a többiekkel együtt azonnal elhagyta az épületet. Most már megértettem, hogy ilyenkor a Sunrise-ba siet.
Ennek gondolatára hirtelen megkívántam a kávét. Akkor meg pláne, mikor felfogtam, hogy egyhamar nem jutok haza.
Már félúton voltam a tanári felé, azonban visszafordultam a lépcsőn, és inkább a tanári konyhába mentem, hogy kávét főzzek magamnak.
Végül elkezdődött a szülői értekezlet. Először az osztályfőnökök beszélgettek a szülőkkel az osztályt érintő ügyekről, majd mindenki felkereshette azt a tanárt, akinél érdeklődni szeretett volna a gyereke teljesítményéről.
Egyre nagyobb zsivajra lettem figyelmes a folyosó felől, amiből arra következtettem, hogy az osztályfőnökök már végeztek, így jobbnak láttam, ha visszamegyek a kabinomba.
Jól tettem, ugyanis már ketten is várakoztak az ajtó előtt.
- Jó napot - köszöntem nekik, majd egyesével beinvitáltam őket a kabinba.
A legtöbb szülőnek fogalma se volt a gyereke jegyeiről, amin nagyon meglepődtem, ugyanis elektronikus formában is megtekinthetőek. Mások pedig pont azért kerestek fel, hogy felháborodva közöljék velem, az internetre rossz jegyeket töltöttem fel, ugyanis a gyereke annál sokkal jobban teljesít. Ilyenkor csak elővettem a dolgozatokat, a szülők pedig saját szemükkel láthatták azt a bizonyos teljesítményt.
Nica anyukája is eljött, pont ahogy a lány mondta. Neki is ugyanúgy megmutattam a lánya dolgozatait, amiket a nő elkerekedett szemekkel bámult.
- De nagyon igyekszik - mondtam már csak azért is, hogy valahogy eleget tegyek Nica kérésének.
Egy másik negyedikes szülőnek szintúgy megmutattam a lánya dolgozatait.
- Tudtam én, hogy hazudik, mikor azt állította, hogy jó jegyei vannak. Ne aggódjon, majd kezdek vele valamit.
Épp egy harmadikos szülőtől búcsúztam el, és abban a tudatban voltam, hogy ő volt az utolsó, azonban mikor kinyitottam az ajtót, állt még valaki a folyosón.
- Maga az irodalomtanár? - lépett oda hozzám a nő.
Egyáltalán nem volt ismerős, így biztos voltam benne, hogy még nem találkoztunk. Ebből arra következtettem, hogy a gyereke nyilvánvalóan elsős.
- Igen - válaszoltam neki, mire a nő tetőtől talpig végigmért.
- De hiszen maga fiatal - szólalt meg, én pedig ennek hallatán csak elnevettem magam.
- Köszönöm.
Mikor elkezdtem tanítani, ezt az észrevételt sok szülőtől megkaptam, és őszintén, mostanra már csak ez volt minden reakcióm.
Végül a nő is belépett a kabinomba.
- Kit tisztelhetek önben? - kérdeztem meg tőle.
- Mrs Galavan vagyok - mondta, én pedig egy pillanatra lefagytam.
Szóval ő lenne Tabitha anyukája.
És eljött.
Öntudatlanul is jobban szemügyre vettem. Ugyanolyan fekete haja volt, mint Tabithának, azonban közel sem voltak olyan hatalmas, sötét barna szemei, mint a lánynak. Mrs Galavan szeme kicsi volt és világos barna. Az arcvonásokban is csak épphogy felfedeztem Tabithát.
- A lányomról szeretnék érdeklődni - szólalt meg újra, a hangja kizökkentett a gondolataimból.
Fogalmam se volt, erre mégis mit válaszolhatnék.
Én inkább Tabitha családja felől érdeklődtem volna, csak sajnos ezt nem mondhattam ki.
- Nos, Tabitha jól teljesít... - kezdtem bele, Mrs Galavan azonban a szavamba vágott.
- Akkor félévkor miért kapott intőt?
Megköszörültem a torkom, és kerestem a megfelelő szavakat.
- Az első félévben tény, hogy nem indított jól - gondolatban hozzátettem, hogy főleg miattam - Azonban mostanra egyre jobb eredményeket produkál.
Nem akartam megmutatni az első félévben írt dolgozatokat, ugyanis azok nem bizonyítottak volna semmit.
- Ma is például tökéletesen lefelelt - tettem hozzá inkább.
Mrs Galavan bólintott, mintha elraktározná az információt, majd nagyot sóhajtott.
- Mostanában nem ismerek rá. Későn jár haza, intőket kap... - sorolta.
Kissé eltúlozta a dolgot, ugyanis egyedül én küldtem neki intőt.
Ami pedig a kései kimaradásokat illeti, azokra van magyarázat.
- De hiszen... - kezdtem bele, Mrs Galavan azonban tovább folytatta.
- Nem értem, miért kell folyton a barátaival töltenie az időt egészen estig. Nem csoda, hogy rosszabbodnak a jegyei.
Ekkor megértettem. Mrs Galavannak fogalma sincs arról, hogy Tabitha a Sunrise-ban dolgozik. Ehelyett a lány azt hazudja neki, hogy a barátaival van. De miért?
- Nem lehet, hogy a rossz jegyek hátterében valami más áll? - tettem fel a kérdést.
- Mire gondol? - nézett rám Mrs Galavan felvont szemöldökkel.
- Esetleg otthon nincsenek problémák?
A kérdésem hallatán Mrs Galavan arca eltorzult a dühtől.
- Kikérem magamnak a feltételezést is. Boldog családként élünk - mondta felháborodottan, ám mintha az utolsó kijelentésében ő se lett volna teljesen biztos - Mennem kell, a vonatom mindjárt indul. Köszönöm a beszélgetést, tanár úr - az utolsó két szót megvető éllel ejtette ki.
Távozott a kabinomból, én pedig a karórámra pillantottam. Még bőven volt egy órája a vonata indulásáig...
Egyáltalán nem találtam szimpatikusnak Mrs Galavant.
YOU ARE READING
Tiltott gyümölcs
RomanceTabitha Galavan a bridgeporti gimnázium diákja, élete azonban cseppet sem olyan egyszerű, mint korabeli társaié. Élete a feje tetejére áll, mikor kiderül, hogy bátyja, Theo otthagyta az főiskolát, így visszaköltözik hozzájuk. A fiú dühkezelési probl...