Na všechny své kolegy se přívětivě usmál.
„Drazí kolegové. Vítám vás v tomto novém školním roce. Jsem rád, že jsme se tu všichni zase sešli na našem každoročním zahajovacím večírku. Než se však dáme do výtečné večeře, tak bych vám měl říct pár slov k novému učebnímu oboru," začal starý muž svůj monolog a pro větší efekt se na chvíli odmlčel.
„Jistě všichni dobře víte, že Ministerstvo kouzel na mě nějakou dobu už tlačilo, abych jim pronajal jednu třídu. Letos jsem se rozhodl, že jim vyhovím. Tudíž letos na naší škole, pod záštitou ministerstva, se budou konat kurzy pro bystrozory. Vážení kolegové, je mi nesmírnou ctí vám představit nového člena učitelského sboru. Pana Harryho Jamse Pottera," dokončil svůj proslov a zářivě se na všechny znova usmál.Všichni jako jeden se podívali ke dveřím, které se otevřely, a dovnitř vešel mladý muž v novém habitu, který mu obepínal dokonale vymakané tělo. Skoro nikdo by nepoznal Harryho Pottera, nebýt jeho tolik typického rozcuchu a jeho kulatých brýlí. Za ty tři roky se změnil skoro k nepoznání.
Jediný, kdo se naštvaně mračil, byl mistr lektvarů.
Tohle mi Brumbál opomněl říct, že nový profesor bude Potter.
Pomyslel si naštvaně Severus. Tohle mu rozhodně zkazilo náladu ještě více, než nějaký zahajovací večírek, který je pro všechny povinný. Nemá rád takové akce. Teď už tím tuplem, když bude muset sedávat u stejného stolu, jako jeho neméně oblíbený žák na celé škole, za celou dobu, co v Bradavicích učí. Při smůle mistra lektvarů bylo jediné volné místo vedle něho
No a ještě ke všemu bude ten zatracený fracek sedět vedle mě.
Vedl si Snape dál svůj monolog a naštvaně se podíval na ředitele.Ten se mu omluvně podíval do očí. Věděl, že kdyby Severus věděl, kdo bude nový člen jejich týmů, tak by na spolupráci pro kurz nikdy nekývl. Proto na něj musel udělat habaďůru, aby mu kývl na tuhle spolupráci s panem Pottrem. Nakonec Brumbál tleskl a na stole se objevilo jídlo, pití a především alkohol.
Zamračený profesor se ihned natáhl pro karafu s ohnivou whisky a do své skleničky si nalil zrovna dvojitou. A než by kdokoliv něco stihl říct, tak zlatavá tekutina zmizela v Severusově ústech. Byl rád za tu palčivou a spalující chuť na svém jazyku.
Harry také nebyl moc nadšený z toho, že musí sedět vedle osoby, kterou celé roky neměl v lásce.
Doufám, že se ke mně bude chovat líp, než když jsem byl jeho student.
Pomyslel si pro sebe. Z jeho zamyšlení ho vytrhla až profesorka McGonagallová.
„Tak vás vítám mezi námi, pane kolego," promluvila na něj vlídně.
„Děkuji vám, paní profesorko," poděkoval jako slušně vychovaný.
„Harry, jsme kolegové, klidně mi říkej Minervo," opravila ho jeho kolegyně a automaticky mu začala tykat.Během ani ne půl hodiny si tykal se svými bývalými profesory. U večeře vládla uvolněná atmosféra a všichni si mezi sebou povídali a vychutnávali si dobré jídlo a pití. No všichni, až na jednoho naštvaného netopýra.
Ten se ve své porci jídla rýpal. Neměl chuť na jídlo vedle někoho, koho bytostně nenáviděl.
Už toho mám dost! Jsem tu víc, než je potřeba. Splnil jsem příkaz toho starého blázna a byl jsem tu na této šaškárně ,tudíž je čas odejít. Potřebuji si venku pročistit hlavu.
Začal Severus zase přemýšlet a vedl vnitřní boj. Prudce se postavil od stolu. kývl hlavou svým kolegům a vydal se ven ze sborovny. Ani si nevšiml, že Harry není mezi kolegy a nebaví se s nimi v přátelském duchu, jako doposud.Svým obvyklým krokem se dostal ven na Bradavické pozemky, kde už panovala hluboká noc. A však do nosu ho uhodil odporný zápach cigarety, místo opojné vůně blízkého lesa. Naštvaně se kolem sebe rozhlédl, kdo tu kazí ovzduší a na jedné lavičce viděl Pottera, jak kouří.
Jak jinak, jako vždy vyčnívá z davu a je něčím výjimečný.
Pronesl sám k sobě.Ani nevěděl proč a vydal se směrem, kde Harry seděl.
„Pottre, myslíte, že si tady můžete jen tak v klidu vykuřovat?" zeptal se ho sarkasticky.
„Jestli dobře vím, tak nikoho tu nepohoršuju a nejsou tu ani studenti, kterým bych nebyl dobrý příklad," uzemnil ho mladý muž. To Severuse velice překvapilo.Sedl si vedle něj a podíval se na muže sedícího vedle. Už nevypadal jako rozmazlené děcko, co se hřeje na výsluní slávy. Měl ve tváři rysy dospělého muže.
Atraktivního muže.
Prolétlo Snapeovi hlavou. Proto zatřásl hlavou, aby tyhle myšlenky dostal ven.
„Podívejte se, Pottre. Já vás nemám rád a vy mě. Ale vzhledem k tomu, že budu s vámi muset spolupracovat, tak bychom se měli spolu bavit jako dva rozumní lidé," začal mistr Lektvarů.
Harry se na něj vyjeveně koukl.
„To chcete říct, že zakopeme válečnou sekeru?" zeptal se nevěřícně.
„Řekněme něco v tom smyslu," přitakal druhý muž. A stále si prohlížel svého bývalého studenta.Jeho pohled se stočil na mladíkovy ruce. Severus si všiml, že na levém prsteníčku má otlak po prstenu.
„Ale copak Pottere, manželství vám nesvědčilo?" zlověstně si do něj rýpl.
„Ne, pane kolego. V tom svazku jsem byl nešťastný. Teď jsem rok rozvedený a nestěžuji si," odpověděl klidně a podíval se staršímu muži do očí. Ten zarytě mlčel. Nakonec k němu natáhl ruku na znamení míru.Jakmile jí Harry přijal, tak oba navzájem ucítili podivné brnění v prstech ruky, kde se dotýkali. Ani jeden nechápal, co to znamená a tak rychle od sebe ruce odtáhli. Harrymu náhle bylo, jako by mu někdo vyrval kus duše, když se Severus odtáhl. Starší muž zbledl a otočil se na podpatku. Rychlým krokem došel dovnitř hradu a do svých komnat. To, co zažil před chvíli, se mu stalo jen jednou v životě. Když si myslel, že miluje Lily Evansovou. Než postupem času zjistil, že dává přednost mužům, než ženám. Tenhle nový pocit ho vylekal a snažil se ho dostat ven z těla, dokud mohl. Zatím se tomu snažil nevěnovat nějakou pozornost. Myslel si, že je to jen tím, kolik ten večer vypil alkoholu.
Ráno moudřejší večera.
ČTEŠ
Kurz pro bystrozory
FanfictionHarry Potter, mladý brýlatý muž, kterého mnozí znáte. Splnil se mu sen a stal se bystrozorem. Dostává novou příležitost, stát se profesorem v kurzu pro bystrozory. Harry netuší,co pro něj osud v jeho bývalé škole přichystá. Dokáže vycházet se svým b...