Derin bir nefes alıp kızlara Alptekin'le sevgili olduğumuzu söylemeye hazırlandım.
"Kızlar, şimdi size bir şey söyleyeceğim ama öyle ani tepki vermeyin."
Sırada yan döndüm. Gece arkadan meraklı bir şekilde kafasını uzatmıştı.
"Biz Alptekin'le sevgili olduk."
İpek ellerini yukarı kaldırıp "Şükürler olsun," dedi. Gece'nin tepkisini görmek için sırada ters dönünce sanki dönmemi bekliyormuş gibi "Yoksa senin bedenini üç harfliler ele mi geçirdi," diye cırladı inanamıyormuşcasına.
(Yazar Allah cezanı versin bu nasıl kelime şjljc neyse siz devam edin.)
Yüzümü buruşturup "Ne bağırıyorsun be?" dedim.
"Şokun bokunu yedim şu an ama ben biliyordum. İşte Gece Sözer farkı. İşte medyum Gece Sözer. İşte geleceğin kahini."
Abartılı bir şekilde verdiği tepkiyle hızını alamayıp sıranın üstüne çıkmıştı.
"Gerizekalı film setinde değiliz."
İpek'in dedikleriyle Gece "Haklısın kanka," diyerek sıradan indi.
"Eee detayları anlat."
Gece'nin meraklı ve heyecanlı bir şekilde söylediği cümleyle eş zamanlı olarak hoca sınıfa girdi.
Sinsice sırıtarak önüme döndüğümde Gece'nin "Sokayım böyle işe," diye mırıldandığını duymuştum.
Son ders saatiydi ve derste Felsefeydi. Sevgili Platon'cuğum ne çok severim seni ama o kadar diyorum sana 'Bu kadar düşünme manyak olursun.'
Şahsen ben evreni hiç merak etmiyorum. Allah'ın takdiri. O kadar netim ki bu zeka fazla bana.
"Wittgenstein der ki: 'Filozof, hiçbir düşünce coğrafyasının vatandaşı olamaz.' Sizce burada anlatmak istediği nedir?"
Hoca'nın yönelttiği soruyla beraber gözleri sınıfta dolaştı. Arka sıralardan parmak kaldıran Gizem'i kaldırdı. Not: Kendisini hiç sevmem.
"Bence filozoflar kendi fikirlerinden başka fikirlere kapalılar."
Gerizekalı bu kız yemin ederim. Ne yani filozoflar dogmatik mi? Salak ya.
Ön sıralardan Emre'yi kalkıp "Hocam her filozof kendi düşünce coğrafyasının vatandaşıdır," dedi bilmiş bilmiş.
Ne kadar mal sınıf arkadaşlarım var. Birkaç kişi daha söz alıp bir şeyler anlattıktan sonra sorgulaya sorgulaya beyin çürüterek dersi bitirmiştik.
Çıkış zili çaldığında montumu giyinip çantamı sırtıma taktım.
Kızlarla çıkışa doğru yol alırken bıkkın bir şekilde ofladım. Kalabalıktan nefret ediyorum.Okuldan çıktığımızda oksijen alan suratım kendine gelmişti.
Hava her ne kadar soğuk olsa da kalabalık içinde boğuluyordum.Bugün Alptekin'in cezasının son günüydü yani yarın okulda olacak. Evet bu keyfimi yerine getirdi.
"Leyal şimdi anlat bakalım," diye sessizliği bozdu Gece yan yana yürürken.
"Kızım sende ne meraklıymışsın," dedi İpek.
"Ne anlatayım ya?"
"Nasıl oldu? Teklif etti mi? Tam olarak ne zaman,saat kaçta oldu?"
"Ebenin nikahında gün ağarırken oldu Gece."
Gece ölümcül bakışlarını üzerime dikince omuz silkip
"Yemek yediğimiz gece oldu," dedim."Fikrini değiştiren neydi?"