Hoofdstuk 6

289 18 7
                                    

Pov Almas
Daar sta ik dan in de deuropening van mijn nieuwe kamer.

"Hey, ik ben Yousra." Zegt de andere meisje dan. "Leuk je te leren kennen Yousra. En dan ben jij  Karima." Zeg ik en kijk dan om naar Karima. "Dat is zeker waar. Nou vertel eens meid, wat is je afkomst en hoe oud ben je?" Zegt Yousra en gaat zitten op een bed. "Ik ben Libanees en ik ben 18 jaar. Nu is het jullie beurt." Zeg ik en ga zitten op de vrije bed. "Ik ben Egyptisch en ik ben 19." Zegt Yousra. "Ik ben Mocro!" Zegt Karima trots. We moeten dan allemaal lachen. "Dit kan nog best leuk worden. Maar vertel eens wat over familie Sultan." Zeg ik en kijk de 2 meiden nieuwsgierig aan. "Laten we beginnen bij de jongste. Dat is Chaima, ze is echt zo erg lief hé. Niet normaal gewoon." Zegt Yousra blij. "En dan nu over de middelste. Dat is Amira, zij is kortom de b*tch in deze huis. Ze is zo erg arrogant. " Zegt Karima. "Ze is echt een onuitstaanbare kreng. Ik haat haar echt heel erg. Ze weet gewoon simpelweg niet wat respect. Zij denkt dat we dieren zijn ofzo. Echt een hoer die meid." Zegt Yousra erachteraan.

"Oké, dan gaan we nu naar de een na oudste. Mijn persoonlijke favorier. Dat is Mounir. Hij is echt zo erg knap hé, niet normaal." Zegt Karima dromerig. "En hij is een arrogante zak. De laatste wat ik hem kan noemen is moslim. Hij is niet bang voor Allah." Zegt Yousra walgend. "Vertel meer over hem." Zeg ik nieuwsgierig. "Yousra heeft gelijk. Hij is echt heel erg respectloos. Hij flirt graag met elke knappe meid die hij tegenkomt. Hij zou jou denk ik wel meteen in bed willen." Zegt Karima dan. Ik kijk haar geschrokken aan door haar laatste zin. "Je schrikt haar nog af zo! Mounir krijg je waarschijnlijk volgend jaar pas te zien. Hij is voor studie in Amerika." Zegt Yousra en schenkt Karima nog een waarschuwende blik.

"Yala, we moeten slapen. De leven begint voor ons om 8 uur in de ochtend." Zegt Karima daarna.

Ik knik en pak mijn pyjama die bestaat uit een short en een hemd. Ik doe die aan en val meteen in slaap.

~~
Ik word wakker geschud. Ik open langzaam mijn ogen en kijk dan recht in de ogen van  Yousra. "Yala, opstaan slaapkopje. Je raakt er wel aan gewend om zo vroeg te moeten wakker worden." Zegt ze en verlaat dan de kamer.

Ik maak mezelf dan ook klaar voor de dag. Ik doe wat losse kleding aan waarin ik makkelijk kan werken en ga dan naar mevrouw Oulai om te vragen wat ik moet doen.

"Ga naar Chaima en maak haar wakker. Maak haar dan ook meteen klaar voor school." Zegt ze. Ik knik en loop naar de kamer van Chaima.

Er is mij uitgelegd waar alles is en van wie welke kamer is.

Ik kom de kamer van Chaima in en kijk verbaasd om me heen. Wauw, dit is de droomkamer van ieder kind. Ik kijk me ogen uit maar kom dan weer snel terug in de werkelijkheid. Ik maak Chaima voorzichtig wakker. Net als hoe ik het altijd deed bij Maisa..

Na eventjes haar door elkaar te hebben geschud word ze eindelijk wakker. Ze kijkt mij verbaasd aan en gaat dan zitten. "Wie ben jij?" Vraagt ze meteen. "Ik ben Almas." Zeg ik voorzichtig om haar niet af te schrikken. "Oh, wat doe je in mijn kamer Almas?" Vraagt ze dan weer. "Ik kom je klaarmaken voor school." Zeg ik tegen haar.

"Oh oké." Zegt ze dan en staat dan op. Ze gaat naar een andere deur in de kamer en gaat naar binnen. "Ik volg haar naar binnen. Het is een mooie enorme badkamer. "Moet ik je helpen met douchen enzo?" Vraag ik haar. "Nee, dat hoeft niet. Dankjewel Almas." Zegt ze dan. "Roep maar als je mij nodig hebt. Ik ben hier naast." Zeg ik en ga dan de badkamer uit.

Ik zie dan dat er nog een andere deur is. Ik doe die deur open en ik zie dat dat de inloopkast is.

Ik pak een leuk setje kleding en wacht totdat ze uit de badkamer komt.

Na een paar minuten komt Chaima badkamer uit met een badjas aan.

"Moet ik je helpen met omkleden?" Vraag ik dan weer naar Chaima. Ze knikt dan lief en komt naar mij toe.

Ik help haar met omkleden en kam dan haar haren.

Chaima is een gezellige meisje met veel energie en ze draagt veel liefde bij zich. Ik hoop dat ze deze liefde en energie niet kwijtraakt door al het luxe dat ze hier krijgt.

Als Chaima klaar is gaan we samen naar de eetkamer waar haar ontbijt al klaar ligt.

Als we aankomen in de eetkamer zie ik daar ook Amira.

Shit...

"Bonjour Chaima." Zegt Amira met een lachje tegen Chaima en kijkt mij dan aan met dichtgeknepen ogen.

"Jij bent vast de vriendin van Dina." Zegt Amira dan. "Ja, ik ben Almas." Zeg ik netjes. "Ruim zometeen de borden op. Ik ga naar school. Ik wil ook terugkomen met een nette kamer." Zegt ze en loopt arrogant weg.

Awillie, wie denkt ze wel niet dat ze is. Rijk of niet, het is niet haar recht om anderen zo te behandelen!

Ondertussen is Chaima al aan het ontbijten. "Kan ik je nog ergens anders mee helpen?" Vraag ik dan Chaima. "Zou je mij kunnen ophalen van school alsjeblieft?" Vraagt Chaima lief. "Ja natuurlijk." Zeg ik met een lachje. Meteen lichten de ogen van Chaim op. "Dankjewel!" Zegt ze meteen enthousiast. Echt een schatje is zij.

Deze meid heeft niet veel liefde gekregen. Ik merk het meteen aan de manier dat ze blij werd dat ik haar kom ophalen...

~~
Chaima is alweer gebracht naar school en ik ruim dan de tafel af en ga dan naar de kamer van Amira en ruim die op.

Er ligt overal kleding op de grond en er liggen verschillende merken tassen op de grond.

Ik kijk ernaar met open mond. "Ya rabi!" Zeg ik. Mijn online les begint al over een uurtje. Ik krijg dit tot die tijd echt niet af. Ik begin snel met opruimen.

~~
Ik ben eindelijk klaar. Ik heb nog maar een paar minuten tot de les begint. Ik loop zo snel mogelijk terug naar de kamer en ga achter de computer zitten en start alles.

Ik ga eindelijk weer door met school. Ook al ga ik eigenlijk niet echt naar school. Dit is goed genoeg voor mij.

****************************************

1101 woorden 

Vergeet niet te stemmen!


A human being {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu