Pov Almas
Ik ga naar de tuin en zie Amira daar al staan met allemaal vrienden van haar achter haar. "Ik zei dat je die *** zwembad moest schoonmaken! Waarom is het nog steeds niet schoon!" Schreeuwt ze als een diva. "Ik heb al uitgelegd dat ik dat niet kon doen voor je en dat je het aan iemand anders moest vragen." Zeg ik zo rustig mogelijk omdat ik zelf op het punt sta om te ontploffen.Ik voel een seconde later een brandende wang. Ik grijp al snel naar mijn wang en kijk met grote ogen naar Amira. Heeft ze mij net nou geslagen?
Ik heb het gevoel dat ik ga ontploffen! Amira duwt mij dan plotseling de zwembad in.
Ik ga een kopje onder maar voel dan 2 sterke armen op mij heen. Ik word uit de water getild en krijg meteen een deken om mij heen geslagen.
Ik hoest al het water er even uit en ik zie dan dat Dina en Amira tegenover elkaar staan. Dina is verschrikkelijk boos. "Ik wil niet dat jij ooit nog een hand heft op geen een bediende! Heb respect Amira! Al ben je de koningin van Nederland hef je geen hand op een f*cking bediende en duw je haar al helemaal niet de zwembad in! " Schreeuwt Dina woedend. Er valt dan een dodelijke stilte die word vervolgd met een harde klap.
We schrikken allemaal en kijken Dina geschrokken aan. Ze had zojuist Amira een hele harde klap gegeven. De hele wang van Amira is rood geworden.
"En ga deze huis uit, jullie zogenaamde vrienden." Zegt Dina dan tegen de vrienden van Amira. Meteen pakken ze hun spullen en lopen ze weg.
Ik besluit dan om te kijken wie mij uit de water had gehaald. Ik kijk naast mij en zie Karim naast mij. Ik neem meteen afstand van hem. "Gaat het?" Vraagt hij dan. Ik knik geschrokken door zijn actie. Ik had niet verwacht dat hij mij zou redden.
"Het spijt mij zo erg van mijn zusje." Zegt Dina dan en komt dan naar mij toe gesneld. "Het is oké, dankjewel." Zeg ik en schenk ook een gemeende glimlach naar Karim.
Misschien is hij toch niet zo erg als ik dacht.
~~
Ik heb me omgekleed en zit weer in mijn kamer.Ik zit de een en het ander aan het doen van mijn schoolwerk wanneer ik zie dat ik Chaima weer moet ophalen.
~~
Ik voel me beter dan daarstraks en Amira was weggegaan nadat Dina haar had geslagen. Karim is nog in de landhuis. Zijn ouders en zusje zijn er ook. Zijn zusje en Chaima zijn heel erg close. Ze heet Aliya.Aliya is ook echt lief. Ze is 9 jaar.
Mevrouw Sultan kijkt mij steeds vies aan, ik denk dat het gaat om die incidentje met Amira.
~~
Wanneer de bezoek weg is roept mevrouw Sultan mij en moet ik naar haar toe gaan in de woonkamer.Als ik daar aankom zie ik Amira die daar ook staan. Ik ga die b*tch ooit hard pakken!
"Almas." Zegt mevrouw sultan met een kille stem. Ik slik even door de zenuwen.
Dit is de moment dat ik de huid uit word gegooid zeker. Ik ben hier geen eens week!
Opeens komt Karim dan de woonkamer in en kijkt even rond en dan begrijpt hij wat er aan de hand is. "Almas is onschuldig mevrouw Sultan, ik heb alles zien gebeuren en vanaf mijn kant zat Amira fout en moest ze Almas niet slaan en niet in de zwembad duwen." Komt Karim dan voor mij op. Ik kijk hem dankbaar aan en schenk hem een lachje. "Je hebt wat gedaan Amira! Is het waar dat je een bediende hebt geslagen en in de zwembad hebt geduwd!" Schreeuwt mevrouw Sultan naar Amira.
Amira knikt beschaamd en ontvangt dan harde platte hand van haar moeder. "Waar is je respect en manieren. Ik heb mijn kinderen niet zo opgevoed." Zegt mevrouw Sultan met een vuurspuwende ogen. Ik zie dan dat Amira glazige ogen krijgt.
Net wat ze heeft verdiend. Maar door wat Amira nu zegt krijg zelfs ik medelijden met haar. "Z3hama opgevoed. Alsjeblieft zeg, je was 9 van de 10 keer geen eens thuis. Ik heb geen eens moederliefde gevoeld en jij hebt het hier over gedrag. Jij noemt jezelf een moeder van 4 kinderen, gedraag je daar dan naar." Zegt Amira terwijl de tranen over haar wangen rollen.
Ze loopt dan de woonkamer uit en kijkt mij nog 1 laatste keer vies aan. Ik kijk geschrokken voor me uit. Ook mevrouw Sultan is in shock van wat haar dochter net zei.
"Je mag gaan Almas." Zegt mevrouw Sultan dan met een gebroken stem waarna ik snel wegga.
Karim pakt ook snel iets uit de woonkamer en komt dan ook.
"Dankjewel." Zeg ik dan tegen Karim als hij mij heeft ingehaald.
"Alsjeblieft, ik help graag. En het spijt mij echt van mijn vriend. Ik hoop dat je mij kan vergeven voor dat ik geen actie heb ondernomen." Zegt Karim schuldig.
Ik lach even naar hem als teken dat het al goed is.
Ik ben altijd al makkelijk geweest in vergeven. Zolang je jezelf had verontschuldigd zou ik je vergeven. Maar als je geen eens de moeite zegt om sorry te zeggen mag je gewoon wegblijven uit mijn buurt.
~~
Ik werk al 6 maanden in huize Sultan en Amira probeert mij het leven zuur te maken.Gelukkig heb ik steeds een uitweg kunnen vinden. En de andere bediendes maken het er ook niet beter op voor mij.
Ik ben erachter dat Karim best aardig en respectvol is. Hij kan zich goed gedragen, hij doet het niet altijd maar hij probeert het wel.
Hij probeert ook vaak weg te blijven bij alle dingen die niet mogen in de Islam. Hij doet echt zijn best mashaallah.
Ik en Karima en Yousra zijn ook naar elkaar gegroeid en zijn net 3 zussen geworden en meneer en mevrouw Oulai hebben de ouderrol overgenomen. Ze zijn echt net mijn ouders.
Ik heb een paar keer meneer Sultan gezien. Hij is een strenge man en als ik zeg streng dan bedoel ik ook echt heel streng.
Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om Dina heel zijn verblijf in de huis te laten slapen. Ze kwam dan wel laat terug en ging vroeg weg maar ik snap haar wel. Ik zou hetzelfde doen als ik haar was. Huize Sultan is een enorme nachtmerrie. Hun drama stopt nooit en hun krijgen bijna om de dag bezoek.
Alhamdulilaah ben ik bijna afgestuurd.
Nog alleen een jaartje in sha Allah. Dan ben ik verlost van de hel!
~~
Het is alweer 6 maanden later en vandaag komt de volgende opvolger van de familiebedrijf Sultan terug van zijn studie in New York City.De hele huis word van boven naar beneden schoongemaakt en iedereen is druk bezig, inclusief ik.
Alles moet perfect gaan, anders volgen er namelijk nare consequenties volgens mevrouw Sultan. Het is haast niet te missen dat haar zoon haar oogappel is.
Nu maar hopen dat hij beter is dan Amira...
*************************************
1176 woorden
Vergeet niet te stemmen!
Hoe zal Almas erop reageren dat die jongen die alles van haar heeft afgepakt de zoon van de familie Sultan is?
JE LEEST
A human being {VOLTOOID}
RandomDe 18 jarige Almas, verkracht, mishandeld en uit huis gezet. Niks lijkt goed te gaan tot ze gaat werken als bediende in een enorme huis en voor ruil krijgt ze onderdak en mag ze naar school. Maar wat als na een jaar de verwende zoon van de oh zo rij...