Hoofdstuk 13

276 24 7
                                    

Pov Mounir
Ik was gister pas terug maar vandaag is al het feest. Het is gewoon thuis, het is een enorme feest met allemaal investeerders en ook beroemde regisseurs, acteurs en actrices komen er. Dus onder andere ook Lina Faqir. Een beroemde actrice die vooral films maakt in Amerika, haar ouders zijn zakenpartners met mijn ouders. 

Ze heeft een mooi lichaam, een mooi gezicht maar een vies karakter. Ze was leuk voor een avondje of twee toen ik haar tegenkwam in NYC maar haar als vrouw hebben wil geen één man.

~~
Ik heb mijn pak aan en ik ben klaar voor mijn grote entree. Zodra ik deze deur uitga neem ik het officieel over van mijn vader.

"U moet meneer." Zegt één van de bediendes en draait zich weer om en loopt weg. Ze ziet er niet bepaald slecht uit van achter.

Ik raap mijn gedachtes weer bij elkaar en ga door de deur. Er worden zoveel foto's gemaakt dat ik zelfs overweeg om mijn zonnebril op te doen maar terwijl ik door de menigte kijk zie ik opeens Almas daar staan in een mooi zwart jurk.

 Er worden zoveel foto's gemaakt dat ik zelfs overweeg om mijn zonnebril op te doen maar terwijl ik door de menigte kijk zie ik opeens Almas daar staan in een mooi zwart jurk

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

 Haar vorm komt er goed in uit. Als ik niet beter zou weten zou ik echt deken dat ze een model is ofzo. Maar de grote vraag is 'wat doet zij hier?'

Ik kijk verder door de menigte en zie daar inderdaad onze lieftallige Lina Faqir. Ik zie dat ze knipoogt waardoor er een grijns ontstaat op mijn gezicht. 

Ik heb vanavond denk ik wel iemand te pakken.

Ik voel dan opeens een hand op mijn schouder maar voordat ik me ook maar kan omdraaien heb ik al door dat het Dina is door haar stem. "Haal het maar uit je hoofd om ook maar iets te doen met die hoer Lina." Zegt Dina dreigend en loopt dan weer weg en ik gok te weten waar ze naartoe is.

Pov Almas
Ik sta naast Dina en kijk wat om me heen en zucht even. Overal zijn er beroemdheden. Ik zie zelfs mijn favoriete filmregisseur ten aller tijde tussen de mensen maar het voelt niet goed om hier te zijn. Ik heb hier niet zelf naartoe gewerkt.

"Wie ben jij? Ik ken jou niet." Ik draai me om en zie Lina Faqir daar staan. "Dit is Almas Abdul Aziz. Mijn beste vriendin." Zegt Dina voordat ik kan reageren. "Jij bent?" Vraagt Lina dan aan Dina met een b*tchy blik. "Ik ben-" Begint Dina maar Mounir onderbreekt haar. "Almas is mijn vriendin en Dina is mijn zus." Zegt Mounir terwijl hij zijn arm om mij heen slaat. Lina kijkt hem boos aan, ik kijk hem geïrriteerd aan en Dina hoor ik zuchtend. 

"Het was maar een grapje, doe eens rustig dames." Lacht Mounir en laat mij dan los waarna ik meteen een stapje naar achter zet. 

Ik loop zuchtend weg. Ik heb hier allemaal geen zin in. 

Ik loop naar buiten en ga daar op een bankje zitten en kijk naar de uitzicht. Het is rustgevend.

Ik sluit mijn ogen en laat alles even bezinken.

"Gaat het?" Hoor ik een mannelijke stem vragen. Ik draai me om en kan me ogen haast niet geloven. Rami bin Omar staat daar. In andere woorden ook wel mijn celebrity crush. Het was altijd al mijn  droom geweest dat hij de hoofdpersoon zou spelen in een film of serie die ik heb geschreven en geregisseerd. Maar ik vraag me af wat hij hier doet. Hij hoort nu in Zweden te zijn om zijn nieuwe film te filmen.

Ik schrik op door de gegrinnik van Rami. Ik voel me rood worden en verberg mijn wangen meteen met mijn handen. "Sorry, ik ben oke." Zeg ik verlegen. "Gelukkig. Mag ik plaats nemen?" Vraagt Rami terwijl hij wenkt naar de plek naast mij op de bank. "J-j-a, n-atuurlijk." Stotter ik nerveus.

"Hoor je niet in Zweden te zijn voor je nieuwe film?"  Vraag ik na heel lang twijfelen over als ik het wel kan vragen. "Ik moest van mijn moeder naar deze feestje komen om mijn neef te verwelkomen." Zegt Rami lachend. "Beroemd zijn geeft je dus geen privileges bij ouders." Lach ik waarna Rami ook lacht. "Jammer genoeg niet nee." Zegt hij dan lachend.

 "Ik wist niet dat jij en Mounir neven waren." Zeg ik dan als ik uitgelachen ben. "Ja, ik heb het nog nooit gezegd in een interview. Mensen zullen dan denken dat ik mijn naam groot heb gemaakt door mijn tante. Mijn moeder en de moeder van Mounir zijn zussen." Legt Rami uit. Ik snap wel wat hij bedoeld.

"Is het dan niet irritant om te worden gedwongen om te moeten reizen voor de feest van je neef?" Vraag ik voorzichtig. "Meestal zou ik me dood ergeren maar ik heb deze keer geen spijt dat ik ben gekomen." Word mijn vraag vaag beantwoord. "Waarom heb je deze keer geen spijt dan?" Vraag ik wat verward. "Omdat ik zojuist de knapste persoon ooit heb gezien waar ik nog steeds de naam niet van af weet." Ik snap al dat hij het over mij heeft maar ik wil niet te arrogant overkomen ofzo. "Waar is die knappe persoon?" Vraag ik lachend. "Die persoon zit naast mij." Zegt Rami waarna ik hem met dicht geknepen ogen aankijk. "Ik heet Almas maar ik weet niet hoe de geest naast je heet waar je het over hebt." Zeg ik schouderophalend. "Dat is ontzettend jammer, maar aangenaam je te leren kennen Almas." Hij geeft me daarna een kus op de rug van mijn hand. "Ook aangenaam jou te leren kennen Rami." Speel ik mee in de rol.

"Op deze feestjes komt alleen familie, zakenpartners of beroemdheden. Welke van ze ben jij?" Vraagt Rami na een tijdje. "Ik ben geen van ze." Zeg ik een tikkeltje beschaamd. Zal hij weggaan als ik hem nu echt vertel wat ik ben en dat ik hier ben wegens mevrouw Sultan. Ik wil niet dat hij denkt dat ik de familienaam gebruik voor mijn carrière.

"Ben je de vriendin van Mounir?" Vraagt Mounir dan ernstig. Ik kijk hem geschrokken aan. "Nee, dat zou een nachtmerrie zijn." Zeg ik walgend. "Haat je hem zo erg?" Vraagt Rami lachend. "Hij heeft  nogal een slechte eerste indruk gemaakt." Zeg ik botter dan dat de bedoeling was. "Oh." Zegt Rami.

Hij klinkt nogal verward. Ik denk dat het komt door mijn botte reactie. Ik zucht even en sta dan op. "Sorry, ik ga." Zeg ik en loop meteen weg.

Altijd is het hetzelfde verhaal. Ze zijn allemaal hetzelfde.

***************************

1100 woorden

Vergeet niet te stemmen!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd. Ik zat even vast, ik had een stukje van deze hoofdstuk op mijn toets blaadje dus vandaar dat het zo lang heeft geduurd. 

Ik ga proberen om voortaan minimaal 2 hoofdstukken per week te plaatsen. Ik heb het namelijk ook enorm druk met school.

A human being {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu