CPIM 38

2.1K 123 32
                                    

"Liaa.."

"Jom kita pegi minum dulu sebelum perhimpunan mula nak?" ajak Aimi Dahlia dengan senyuman.

Apa aku patut jawab kalau tolak kesian pula si Dahlia tapi kalau ikut nanti apa kata Qhaira pula. Gerutu Khairul yang runsing untuk memberi jawapan kepada gadis dihadapannya.

"Khai ? You tak sudi minum dengan i  ke?" soal Aimi Dahlia yang kedengaran kecewa.

"Ehh tak tapi ermm.." Khairul melihat tingkat atas dimana keberadaan kelas Qhaira.

"Okey laa" balas Khairul lalu menuruni anak tangga. Qhaira dalam kelas dia tak nampak kot.

Yes! Akhirnya nak juga Khairul minum dengan aku, gerutu hati Aimi Dahlia dengan keriangan.
.
.
.
"Qhai asal sejak sejak ni kau asyik moody je" soal Hasya melihat aku yang termenung
melihat papan putih di hadapan.

"Khairul dia janji dengan aku yang dia tak akan duduk berdua dengan Cikgu Dahlia tapi kenapa tadi aku nampak dia minum dengan Cikgu Dahlia" aku mengeluh apabila teringat semula dimana Khairul sedang galak ketawa bersama Cikgu Dahlia di meja makan kantin semasa kami turun untuk ke tapak perhimpunan.

"Qhai teruk kau punya cemburu sampai laki kau nak minum dengan Cikgu Dahlia pun kau moody semacam" kata Hasya dengan riak terkejut.

"Aku bukan apa tapi ntah laa dengan perempuan lain takpe tapi dengan Cikgu Dahlia ni ntah laa tambah pula bila dapat tahu dia first love Khairul" aku mengeluh kali kedua dihadapan sahabatku.

"Qhai macam aku cakap sebelum ni better kau jangan terburu buru marah tak tentu pasal, please pertahankan rumah tangga kau Qhai jangan disebabkan diorang minum berdua kau nak start perang lagi" nasihat Bella yang tidak pernah mengecewakan.

"Ye Qhai selagi mampu kau pertahankan kau kena tahan, aku rasa Cikgu Dahlia saja nak sakitkan hati kau, bila dia tengok korang bergaduh mesti dia gembira so aku syor kan kau kena jadi chill cool  macam selalu" balas Hasya dengan serius.

Aku ketawa melihat dua minah yang berlagak serius ni. "Ish ketawa pula kau Qhai" marah Bella yang sengaja dibuat buat.

"Ye ye aku cuba" balas aku yang masih ketawa.

"Jangan cuba, buat terus" arah Hasya lalu kami ketawa bersama sama.

Korang please jangan tinggalkan aku, korang je paham apa yang aku rasa. Bisik hati aku sambil memandang mereka berdua.

***
"Sayang sayang aku rindu setengah mati padamu" nyanyi Khairul dengan riang sambil membuka almari untuk mencari baju.

"Amboi rindu siapa tu ha?" soal aku yang sedang membaca nota ringkas subjek sejarah.

"Wuishh,ya Allah Qhaira terkejut saya laa" kata Khairul sambil mengurut dadanya yang tidak berlapik sebenang kain.

Aku ketawa dengan reaksi Khairul. "Wuishh wuishh eh awak hahaha itulah lain kali pandang kiri kanan dulu" balas aku yang masih ketawa dan tidak boleh melupakan riak wajah Khairul ketika itu.

"Awak tu yang bagi saya terkejut,tadi sebelum saya pegi mandi bilik ni kosong je" marah Khairul untuk tidak kelihatan malu.

"Itu tadi tapi ini sekarang,awak tu mandi lama mengalahkan perempuan" perli aku sambil memandang nota nota yang berada di tangan aku.

"Saya mandi wangi wangi pun untuk awak juga nak bau meh sini" kata Khairul lalu berjalan ke arah aku dengan tuala yang masih terlilit di pinggangnya.

Aku sudah mengelabah apabila melihat Khairul sudah semkain dekat dengan aku."Awak saya tengah ulang kaji ni kan" marah aku yang sedang dalam getaran dengan melihat Khairul yang tidak berbaju.

"Baca je laa saya bukan nak buat apa apa pun atau awak ada pikir yang bukan bukan eh" soal Khairul dengan nakal sambil tersengih melihat isterinya yang gelabah.

"Dalam rumah ni otak awak je yang senget dan suka pikir bukan bukan ye" balas aku yang cuba berselindung dengan rasa getaran ini.

"Ye kee" soal Khairul lalu bertindak untuk memeluk aku tapi dapat dielak.

"Eyy gangguan seksual" balas aku dengan spontan lalu melarikan diri daripada Khairul.

Khairul ketawa, "Lahhh gangguan seksual celah mana awak tu isteri saya meh sini" usik Khairul lalu cuba mengejar aku.

Sedang berlari sekeliling bilik tiba tiba tuala yang dililit di pinggang Khairul terlucut kebawah. Khairul terhenti untuk mengejar isterinya.

Aku menoleh kebelakang dan melihat Khairul dari wajahnya dan turut ke bawah bawah dan bawah "Arghhhhh !!" jerit aku sambil memejamkan mata.

"HAHAHAHA yang awak menjerit kenapa bukan dosa pun kalau tengok" usik Khairul lalu mengambil tuala dan membaluti separuh tubuhnya.

"Awak dah gila ke hah?!" marah aku kerana malu. Laki aku dah kenapa ni ya Allah mata akuuuu.

"Qhaira? Qhaira kenapa menjerit tu hah?" soal Puan Norani dengan cemas sambil mengetuk pintu beberapa kali.

Aku dan Khairul memandang satu sama lain. Apa aku nak jawab dengan ibu ni tak akan la nak jawab 'tuala Khairul terlondeh depan Qhaira ibu' ishh gila laa mahu tanggung malu aku selama tinggal disini.

"Qhaira? Khairul? Korang kenapa ni hah? Ibu dengar suara Qhaira jerit sampai dengar kat bawah" kata Puan Noraini yang risau dari tadi tiada balasan dari dalam bilik.

"Err takde apa apa ibu, ni Qhaira jumpa lipas bawah meja ni hah" balas Khairul yang terpaksa menipu dengan ibu mertuanya.

Aku menghembus nafas lega, mujur Khairul dapat idea yang bernas fuh kalau tidak mampus perah otak nak bagi alasan dekat ibu.

"Lahh lipas je pun tapi menjerit macam nampak hantu, Qhaira kawal diri kamu tuu kamu tu dah jadi isteri" nasihat Puan Noraini lalu beredar dari situ.

"Fuh mujur tak kantoi, awak la ni ish" marah aku lalu berjalan ke arah meja belajar kalau pergi keluar nanti mesti kena bebel dengan ibu.

"Saya juga, awak patut berterima kasih sebab saya dah selamatkan keadaan tau" balas Khairul dengan bangga sambil memakai baju tshirt yang berwarna hitam.

"Selamatkan saya? Awak tahu tak awak dah rosakkan mata saya yang suci ni" marah aku sambil memandang tajam ke arah Khairul yang sedang tersengih.

"Halahh itupun awak terpandang sekali lalu je, tapi kalau awak nak tengok saya boleh tunjuk" usik Khairul yang berpura pura ingin melucutkan tualanya.

"Muhammad Khairul!" marah aku siap sebut nama penuh dia lagi! Aku terus beredar dari bilik. Aku lagi sanggup kena bebel dengan ibu daripada tengok benda tak sepatutnya. Tapi itu suami kau yang sah jadi tak salah kalau tengok, haishh apa yang kau pikir ni Qhaira Tasneem! Aku terus menggeleng kepala untuk hilangkan bayangan yang tak sepatutnya berada di otak aku.

"HAHAHA Qhaira Qhaira dia punya gelabah tu tak boleh bawak bincang" bicara Khairul sendirian sambil menyangkut tuala.

Sorry kalau chapter ni kurang senonoh  😂

Jangan lupa vote, comment dan share ❤
Sis suka baca dan balas komen korang hehe 😂❤

Do follow me for my next update!! 😘

Cikgu Praktikal is Mine ! Where stories live. Discover now