CPIM 8

6.2K 300 1
                                    

"Qhaira bangun solat"

Aku mengeliat dan bangun. Mataku masih tertutup. Aku mengosok mata dan terlihat seorang lelaki sedang duduk di hadapan. Aku nembuka mata luas luas.

Aku terkejut. Kenapa dia ada dalam bilik aku?! "Kau buat apa dalam bilik aku?" suara aku meninggi tapi mengeletar. Khairul terkejut dengan soalan aku. Dia mengaru kepalanya. Banyak kutu la tu!

"Qhaira sayang. Kan kita dah kahwin" jelasnya. Otak masih tak beri kerjasama. Dan ting! Ya Allah macam mana aku boleh lupa?!Malunyaa....!!

"Er so..sorry" jawabku dengan nada getar. Aku menunduk. Cepatnya masa berlalu. Aku bukan lagi seorang remaja tapi aku dah jadi bini orang!

"Ya la..dah pegi mandi kita solat sama sama" jawabnya dengan lembut. Aku memandang Khairul. Dia juga turut memandangku. Mata kami bersatu.

Betul ke ni Khairul yang aku kenal? Khairul yang otak senget suka buli aku. Dan tiba tiba aku teringat sesuatu.

Malam pertama!

Aku memandang tubuhnya. Nafas dihembus dengan lega sebab baju masih elok tersarung di badanku.

"Tengok apa tu?" soalnya. Dia turut memandang badan aku. Aku menyilang tanda pangkah pada dadaku. "Nothing.Aku nak pegi mandi" aku terus turun dari katil dan berlari ke bilik air.

Khairul ketawa sambil mengeleng. "Takut sangat la malam pertama.Mujur aku dapat tahan nafsu " gumamnya sendiri. Semalam sungguh dia tergoda dengan Qhaira apabila melihat Qhaira freehair
Dia kelihatan sangat cantik.

Tapi dia taknak paksa Qhaira kerana Qhaira masih lagi budak sekolah. Dan budak bakal jawab SPM.
.
.
.

Selepas solat aku duduk di birai katil. Iphone dibuka. Di notification ada satu mesej whatsapp dari Sara? Banyak lagi mesej sebenarnya tapi dia malas nak baca. Semua mesej yang mereka hantar maksud sama saja.

congratulation Qhai!

Congratulation Qhai may Allah blees u with your beloved hubby!

Taniah Qhai!

Chugkahae Qhai!

Dan bla bla bla. Nanti la aku balas. Aku membuka mesej Sara

Sara
Qhai ingat jangan lupa anak buah!

Ya allah budak ni tak habis habis. Tiba tiba ada seseorang merampas Iphone ku.  Aku terkejut, Khairul cuba melihat pada skrin Iphone milik aku. Jangan la baca mesej Sara ! Pleasee!

"Kenapa asyik main telefon jerr? Ada apa kat telefon ni ?" soal Khairul sambil melayang layangkam Iphone milikku

"Tak ada apa pun la. Bagi la balikkk " rungut aku sambil mengapai gapai mahu ambil Iphone tu. Tahu la tinggi macam galah! Sampai hati buli aku hmph !

"Tak ada apa ? Ok. Meh nak tengok" mataku terbuntang. Dia nak tengok ? Oh no ! Aku belum padam lagi mesej sara !

"Eyy tak payah laaa. Privacy aku tu " rayu aku. Aku taknak dia baca mesej mengarut Sara tu! Nanti silap silap Khairul boleh terkam aku sekarang juga! Ya Allah aku tak sedia lagii!!
Eh apa yang kau merapu ni Qhaira ! Tak akan la Khairul nak buat macam tu kan ?

"Ha fikir apa tu" khayalan merapu aku mati. Ish macam mana aku boleh menung disaat ini ?

"Tak ada apa apa la. Bagi la balikk " rayu aku lagi. Aku sudah sedaya upaya membuat muka tercomey aku. "Alolo asal merah merah ni. Nak Iphone ?" soal Khairul dengan jenaka ntah apa apa hmph ! See ! Dia buli aku !!

"Khaiii" aku sudah menarik hujung bajunya lagak kanak kanak kecil yang nak kan coklat.

"Boleh. Tapi ada syarat " balas Khairul dengan sengihan. Aku sudah menelan air liur,jangan minta anak sudah! Haishh Qhairaa otak tu cuba jangan fikir merapu !

"Ha apadia?" soal aku sambil menyilang lengan di dadaku. Aku mendongak melihatnya.

"Aku nak kita tukar bahasa" balas Khairul dengan senyuman. Hobi dia ni memang suka senyum ke ?

"Tukar bahasa ? Macam mana tu ? Nak suruh speaking ke ? Atau nak suruh cakap korea ? Jepun ? Cina ? Thai.." belum sempat aku menghabiskan kata kata ku. Khairul meletak jari telunjuknya dibibirku. Aku terdiam.

"Ha diam pun. Aku kata tukar bahasa bukan maksud tukar bhasa asing. Maksud aku like husband and wife lain,diorang akan guna bahasa diri diorang like abang,sayang,baby and anything. Aku nak kita guna bahasa tu" jelasnya dengan ringkas. Aku terdiam. Sayang ? Abang ? Ewww

"Ok ok. Aku tahu kau mesti tak selesa. Jadi aku cadangkan kita guna panggilan Awak Saya dulu ok? Daripada Kau Aku. Nanti apa diorang cakap pula kan ?" kata Khairul lagi.

Aku berfikir,betul jugakan ? Tak akan nak aku kau pula dengan suami sendiri.

"Ha amacam ?" soal Khairul dengan senyuman. "Emm yela yela. Dah bak balik Iphone aku" minta aku.

"Aip apa tadi ? Aku ?" soal Khairul dengan menjongket keningnya yang terukir cantik itu. "Ehh tersasul. Dah  bak balik ye Iphone saya tu"  kataku dengan suara yang sengaja dilembutkan. Sebenarnya aku perli Hahahah.

"Ha bagusnya isteri saya ni. Nak ambik balik Iphone awak ni" balas Khairul dengan suara mengodanya lalu menghulurkan Iphone milikku.

Aku menyambut Iphone milikku. Alhamdullilah dia tak sempat baca mesej sara. Lalu aku terus berjalan ke arah pintu.

"Eh nak pegi mana tu ?" langkahku terhenti apabila mendengar pertanyaan Khairul. "Turun bawah la. " balas aku. Eh dia ni tak akan aku nak terperap je kat bilik ni.

"Tunggu la abang dulu" aku terkedu mendengar satu perkataan tu. ABANG ?,atau aku silap dengar. Khairul menyikat rambutnya biar tampak kemas. Lalu dia ke arah aku dan merangkul pinggangku. Aku seperti kena renjata. Sentuhan dia di pinggangku hingga ke perut membuat aku seperti hendak pitam. Ya Allah kuatlah aku.

"Perut ni lapar ya ?" lagi terkejut aku apabila Khairul  mengosok perutku yang kempis. "Apa awak buat ni ?" soal aku dengan mengeletar. Gila kau tak mengeletar bila ada orang gosok perut aku nih.

"Apa? Kenapa ? Tak salah kan ?" soalnya sambil melemparkan senyumannya yang menggoda itu. "Dah dah jom turun makan" katanya lagi lalu terus memeluk pinggangku. Aku hanya membiarkam sahja.

Sebenarnya tanpa Qhaira tersedar Khairul sudah pun terbaca mesej daripada Sara ketika Qhaira sedang termenung. Dia tahu apa yang  ditermenungkan oleh Qhaira. Hampir saja dia ingin meletus ketawa apabila baca mesej sepupunya itu. Sebab itulah dia membuat syarat untuk mengubah bahasa mereka daripada Aku Kau kepada Saya Awak. Dia tahu Qhaira masih belum sedia untuk semua ni. Kerna dia kenal sekali dengan sepupu rapatnya ini yang merangkap isterinya.

Keep reading and vote😘

Cikgu Praktikal Is Mine !

Cikgu Praktikal is Mine ! Where stories live. Discover now