Selepas 3 jam Ulya tidur, dia terus turun ke bawah. Ulya berasa segar selepas bangun dari tidur yang panjang. Semasa menuruni tangga, Dia terasa hairan apabila mansion ini tiba-tiba sunyi.
"Aikkk mana semua orang?"
Ulya menjungkit keningnya apabila mendengar bunyi bising dari dapur.
Kaki terus menuju ke dapur untuk melihat siapa yang sedang memasak." Iyan?"
Terkejut Ulya apabila melihat Raiyan yang tekun memasak tanpa memakai baju.
"Ouhh Lya. Kau dah bangun?" Iyan memandang sekilas ke arah Ulya.
"Ehh takk..Lya tengah mengigau ni.." Dah tahu tanya lagi.Raiyan hanya membiarkan sindiran Ulya terbang di bawa anginn.
"Kenapa Iyan yang masak? Mana maids?" Tanya Ulya apabila lawak hambarnya tidak dibalas.
'Memang hambar betul kau punya lawak'"Why? Memang aku tak boleh masak ke? Maids semua aku bagi cuti hari ni." Balas Raiyan dengan nada mendatar.
"No. Just rasa weird bila tengok iyan masak. Iyan nak Lya tolong?"
"Nope. Kau pergi duduk luar. Dah hampir siap dah ni" arah Raiyan. Ulya hanya menurut. Kalau tidak ikut mahu kena jerkah dengan monster handsome.
10 minit Ulya menunggu di meja makan. Akhirnya Raiyan datang menghidang makanan yang dimasak olehnya.
"Woww..seriously Iyan masak semua ni?" Tanya Ulya dengan muka terujanya.
"Yelah...kau pikir 2 jam aku duduk kat dapur tu tengok api je ke?"
Ulya terus mangambil pinggan dan menyenduk nasi goreng tomyam ke dalam pinggannya. Baru sahaja nasi mahu masuk ke dalam mulutnya, sudah ada yang menegurnya dan ia membuatkan hati Ulya bagai dipanah petir.
"Allahummabariklana fima...."
Terus Ulya menadah tangan dan membaca doa yang diketuai oleh Raiyan.
Salah satu sikap Raiyan yang paling Ulya salute ialah Raiyan tidak pernah lupa membaca doa makan. Yang selalu lupa baca doa makan, Ulya lah.
Ulya yang sudah habis makan terus pergi membasuh pinggan kotornya. Setelah itu dia kembali ke tempat duduknya yang berhadapan dengan Raiyan.
"Ermm Iyann...boleh tak kalau Lya nak balik rumah malam ni?" Tanya Ulya dengan nada yang lembut.
Raiyan yang ingin meminum jus tembikainya terus terbantut. Raiyan memandang tajam ke arah Ulya.
"NO!" Marah Raiyan apabila Ulya mahu balik ke rumahnya.
"But why?" Suara Ulya terus mengendur apabila mendengar jerkahan Raiyan.
"If I said no is no Ulya!" Ujar Raiyan dengan suara yang sengaja dikeraskan agar Ulya mengubah fikirannya. Raiyan terus bangun dari tempat duduknya dan menuju ke dapur untuk basuh pinggan kotornya.
Dengan kesempatan yang ada, Ulya terus berlari menuju ke pintu utama. Buka sahaja pintu, Ulya terkejut dengan sepuluh lelaki berbadan tegap dan berpakaian suite hitam berdiri di hadapannya sekarang. Terhenti langkahnya apabila melihat muka garang lelaki-lelaki itu.
Tubuh kaku Ulya dipusingkan oleh Raiyan . Ulya menggigit bibir bawahnya apabila dia melihat muka tegang Raiyan yang menimbul urat-urat hijau di tepi dahinya.
"Kau nak pergi mana Ulya." tanya Raiyan dengan suara yang menahan marah. Kali ini dia betul-betul marah. Tiada perkataan kidding selapas ini.
Senyap..
"AKU TANYA KAU NAK PERGI MANA ULYA?!" Tengking Raiyan dan tangannya memukul pintu utama.
"Ba-balik" tergagap-gagap Ulya menjawab.
Raiyan terus menutup pintu kembali lalu mencengkam leher Ulya yang dilapisi tudung sarungnya lalu menghentak tubuh badan Ulya ke dinding.
"Auchhh..Iyann stop it...it's hurting me""Hurting you ? NO! This is not enough! You'll get punishment. A real punishment ok baby"
Raiyan terus mengendong menuju ke tingkat atas menggunakan tangga.
25 December 2020
Oh no no no no no no..real punishment?
Thanks pada sesiapa yang vote this novel..thank u very much...kalau ada salah apa ii just bagitahu je..nk PM pon boleh...nak bagitahu idea ke nk kutuk ke apa ke saya x kisah.. just nak say thank u sngt ii...
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka