17. NIKAH

6.4K 181 5
                                    

ULYA merenggangkan badannya setelah bangun dari tidur yang terasa panjang. Katilnya di pandang lama sebelum dia teringat sesuatu. Membulat matanya apabila teringatkan yang dirinya ingin melarikan diri buat 'sementara'.

"Bukan aku ada tempah grab ke?" Ulya terus mencapai telefonnya yang berada di tepi bantal tidurnya. Aplikasi grab dibuka.

"Ehh! takde? Aku mimpi je ke semua tu?" Bingung dirinya cuba menyelesaikan teka teki semalam.

Tiba-tiba Ulya ternampak sehelai sticky note warna kuning yang terlekat pada lampu tidurnya. Itupun Raiyan yang bagi lampu tidur itu.

 Itupun Raiyan yang bagi lampu tidur itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jangan pandang sebelah mata ekk. Crystal lamp yang Raiyan beli padanya boleh beli sebiji kereta Lamborghini. Kau rasa? Bukan Ulya tak pernah tolak, tapi Raiyan yang memaksanya untuk ambil. Katanya kalau tak mahu boleh buang. Gila ka? Baik Ulya jual daripada buang macam tu je.

Tangan dipanjangkan dan menarik sticky note itu dan membacanya. Terkelu lidahnya apabila membaca ayat yang tertera di kertas kuning itu.

"Don't try to run from me cuz i  always watching you! Don't try me."

From:
Your Future Daddy

"I'm dead!" Itu sahaja dia mampu luahkan setelah membaca nota itu. Macam mana boleh kantoi pulakk.
Laju sahaja jari menekan nombor telefon lelaki itu.

"Angkatlahhh."

"Hello" Kedengaran suara serak basah lelaki itu yang baru bangun dari tidurnya.

"Hello Iyan" jawab Ulya perlahan. Takot woii.
....

Raiyan yang mendengar suara gadis kepunyaannya terus cerah matanya daripada rasa kantuk. Tiba-tiba hatinya menjadi panas apabila mengingati hal semalam.

"Kenapa call?" Dingin suara Raiyan menyoal Ulya.

"Ly-lya nak tanya..Iyan bu-buat apa dekat Lya semalam?" Kedengaran suara Ulya yang gementar untuk menyoal kepada Raiyan.

Raiyan yang mendengar soalan gadis itu hanya tersenyum sinis. 'Kau memang cari pasal my babyboo'

"Apa yang aku buat dekat kau semalam, kau tak perlu tahu. You just prepare yourself tonight!" Tegas Raiyan menuturkan amarannya.

Ulya yang dihujung talian terdiam mendengar amaran Raiyan. Gulpp. Terasa payah mahu menelan air liurnya sendiri.

"You got it baby?" Soal Raiyan bersama senyuman sinisnya. Huh tahu takut dengan dia. Masa buat tak fikir dulu.

"Y-yess. But Iyan..."

"Just keep your 'but' for this night."

Raiyan's Babyboo [C]Where stories live. Discover now