"Tapi kenapa masa dekat kedai gunting rambut tadi baba kata kat makcik tu jangan menggatal? Kenapa tak suruh garu je? " Terkelu Raiyan dengan soalan Uzair. Habislahh!
Dikalih wajahnya melihat si isteri. Isterinya hanya tunduk melihat Uzair. "Uzairrr! Baba suruh rahsiakan kan?" Bisik Raiyan. Tapi kalau dah duduk sebelah kemudian bisik pada anak yang duduk di atas riba isterinya, tak ke dengar sekali si isteri tu?
"Biee... I'm still hearing that." Ujar Ulya dengan suara leretnya yang agak creepy di telinga Raiyan.
"Ehh! Babaa! Uzair lupaa baba suruh keep it as a secret dekat mama!" Tangan kecilnya menutup mulutnya sendiri seolah-olah sudah tersilap cakap. Tapi memang pon!
" Mama lupakan, lupakan yang Uzair cakap tadi. Tu rahsia baba, Uzair dengan Uzmi." Digoyangkan tangan mamanya itu bersungguh-sungguh.
Ha memang, memang otak manusia boleh reset balik.
"It's ok Uzair. Mama pretended not to hear just now." Senyuman penuh kasih diberi buat anaknya.
Uzmi dan Adriana hanya mendengar perbualan mereka di sofa bertentangan dengan baba, mama dan Uzair." Ok babaa. Rahsia kita selamatt! " Semangat Uzair memberitahu babanya. Sedangkan Raiyan hanya mampu tersenyum hambar kerana memikirkan cara memujuk isterinya nanti. I'm dead!
_________________♥________________
"Explain." Arah Ulya dengan nada yang datar. Sekarang mereka berada di dalam bilik mereka sendiri bardua. Raiyan telah mengarahkan triplet untuk menjaga adik mereka yang sedang tidur.
Oh lupa nak perkenalkan dengan ahli baru keluarga Raiyan dan Ulya. Anak keempat mereka, Rais Adskhan yang bermaksud 'Ketua
Pahlawan'. Beza setahun dari triplet yang bermur 4 tahun."Sayanggg~" Meleret suara Raiyan untuk memujuk isterinya itu. Arghhh Uzairrr, kenapa Uzairrr! Kenapa Uzair bocorkan. Baba yang kena hadap mama versi seram ni, sayangg oiii! Raiyan hanya mampu merintih di dalam hati. Sejak Ulya lahirkan Rais, cemburu Ulya makin menjadi-jadi dan cemburu isterinya ini versi seram. Sifat Raiyan yang pantang kalah telah musnah sejak isterinya melahirkan Rais. Pantang kalah jelah yang hilang, tegas dan garang masih ada kerana isterinya masih degil.
"Seronoklah ada perempuan menggatal dengan bie." Sindir Ulya sambil menayangkan muka cemberutnya. Kedua-dua tangannya memeluk tubuh.
Tubuh isterinya didekati dan dipeluk dari belakang. Tapi tidak lama apabila Ulya melepaskan pelukan itu. Tercenggang Raiyan melihat isterinya menuju ke sliding door yang menghubungkan bilik mereka dan balkoni dengan hentakan kaki. 'Signal' tanda dia sedang merajuk.
Ulya meletakkan kedua-dua tangannya di atas palang balkoni. Dipusingkan kepalanya melihat Raiyan yang masih tercegat di tengah-tengah bilik itu.
"Biee! Mai la peluk balikk! Kat sini la baru sweet!" Dia menjerit memanggil suaminya itu. Ternganga la juga Raiyan mendengar ayat yang keluar dari bibir isterinya sebelum berdekah dia ketawa. Tapi kaki tetap melangkah ke arah Ulya. Dipeluk kembali tubuh isterinya dari belakang.
"Apa ni babyy~ cliché la peluk kat balkoni macam ni. Kat dalam la baru best. Boleh buat macam-macam." Diusap-usap perut isterinya itu. Dahla isterinya malam ni seksi. Baju paras atas lutut, seluar tak pakai. Mujur mansion mereka satu-satunya berada di kawasan situ. Bodyguard pula sudah diarahkan tidak menjaga di hadapan balkoni bilik mereka.
Tangan Raiyan ditepis perlahan dan kaki mengorak langkah masuk ke dalam bilik semula. "Sayang, bie gurau je lahh."
"Masuklah cepat. Tadi nak buat macam-macam sangat." Tubuhnya sudah di baringkan di atas katil sambil mengiring menghadap Raiyan yang masih di balkoni.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka