50. GEMUK

2.6K 115 3
                                    

🌼 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ🌼

*Jangan lupa tinggalkan komen
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

"BERAPA LAMA bie buat keja tu?" Ulya ingin tahu bagaimana suaminya boleh terlibat dengan bunuh membunuh ini.

"Cukup buat kau tahu yang aku bunuh orang yang buat kau sakit, babyboo." Dicuit-cuit triplets sambil mengiring dan menongkat kepala di atas katil.

Terdiam Ulya seketika.

"Gayah pon?" Soal Ulya pendek tapi cukup buat Raiyan faham soalan yang diajukannya. Walaupun dia dapat agak apa yang bakal di balas oleh Raiyan, dia tetap mahukan kepastian.

"Hmmm" balas Raiyan. Tersenyum dia apabila jari telunjuknya digenggam oleh tangan kecil Adriana. Comell!

"Bie- Can you promise me again yang bie takkan buat kerja kotor tu lagi?" Ulya pandang wajah Raiyan dengan dalam. Melihat reaksi suaminya. Tapi Raiyan tidak menunjukkan sebarang reaksi.

"Selagi diorang tak sakiti isteri aku yang bernama Adawiyatul Ulya, aku takkan sentuh diorang. But once their hurt you or your feeling, say bye bye to the world." Ujar Raiyan penuh amaran.

" Tapi bie janji lain semalam!" Nada suaranya naik tapi tidak menengking suaminya.

" I just said ' i will.' not promising anything. " Bibirnya diherotkan menandakan kemenangan.

"Okey then. Jangan terkejut kalau Lya lari dari bie." Ugut Ulya. Berani bethooll yaa.

" Try it. I will make sure that's your last time you step outside from our house, ok baby." Sinis Raiyan.

Ulya terdiam. Tak mampu hendak membalas kata-kata Raiyan. Lagipon hanya sia-sia sahaja dia lari, kerana Raiyan mampu mencarinya. Raiyan mempunyai banyak cara untuk menjejakinya. Buktinya, tidak sampai 24 jam Raiyan sudak menemuinya semalam.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

SEMINGGU KEMUDIAN

DI MANSION

"Biee~ gemokkk." Rengek Ulya dihadapan cermin.

"Then, jom ikut aku pergi gym."

"Tak nakk." Nak kurus tapi malas nak work out.

"Haihh perempuann." Picit dahi Raiyan dengan jawapan yang diberi.

"Heii! Bukan perempuan je okk. Lelaki pun ada macam Lya." Tak nak mengalah apabila Raiyan ingin menjadikan jantinanya sebagai 'perempuan' punca dia malas work out.

Hubungan mereka semakin baik setelah pergaduhan seminggu yang lepas. Baik buruk Raiyan dia tetap kena terima kerana Raiyan adalah suami yang dia cintai dan tiada manusia yang sempurna. Selagi dia mampu, dia akan cuba mengubah suaminya ke arah yang lebih baik.

"Jadi, duduk sini tengok anak-anak. Aku nak pergi gym." Raiyan telah siap-siap dengan seluar sukannya.

"Tapi nak kuyuss." Ingin mengalir air matanya.

Raiyan yang melihat isterinya ingin menghamburkan tangisan, berjalan ke arah Ulya yang duduk di kerusi hadapan cermin.

Kepala Ulya ditarik melekapkan ke badannya. Rambut wanita itu diusap lembut. Memujuk sang isteri. Dia faham hati orang perempuan yang dalam pantang. Cepat sensitif. Disebabkan itu dia perlu peka sepuluh kali ganda dari sebelumnya.

Raiyan's Babyboo [C]Where stories live. Discover now