💗Sorry lambat update. Busy sangat lately ni. Thanks pada yang sudi baca dan vote cerita yang x seberapa saya ni.~~
•••••••••••••••••••••💗••••••••••••••••••••••
PERLAWANAN antara adik dan abang masih berlangsung. Hatinya tidak sanggup melihat adik iparnya teruk dibelasah oleh Raiyan. Keadaan Rafiudin sekarang ini sangat memilukan, dengan bibir pecah dan berdarah, mata kiri dan kanan lebam tidak ketinggalan pipinya juga lebam.
Manakala suaminya hanya lebam ditepi bibirnya sahaja. Ikutkan hatinya, mahu sahaja dia pergi dari bilik ini. Tapi Raiyan telah beri amaran padanya. Jadi disinilah dia, jadi penonton setia mereka berdua sejak sejam yang lalu.
"Arghhh"
Terduduk Rafiudin apabila Raiyan menumbuk perutnya dengan kuat.
"Sudah la tu long. Udin dah penat" Termengah-mengah nafasnya. Nafas ditarik dalam bagi meneutralkan kembali nafasnya. Bergusti dengan abang sulongnya tak pernah dia menang.
Akhirnya, Ulya mampu melepaskan nafas lega apabila perlawanan antara adik beradik telah tamat. Raiyan yang keluar dari gelanggang dituju. Air mineral yang berada di tangannya terus diberi pada Raiyan serta adik iparnya.
"Thanks Kak Longku yang cantik." Senyuman manis terukir dibibir Ulya.
Raiyan yang melihat mula membara. Kakinya laju menyepak belakang lutut Rafiudin sehingga tersembam ke hadapan. Ternganga Ulya.
"Woiii apa salah Udinnn!" Geram. Dari tadi dia dibuli teruk oleh abang longnya. Tak kesian ke pada adik dia yang hensem lagikan kacak kebaboom.
"Servers you right" Senyuman mengejek diberikan pada adiknya.
Ulya dari tadi tidak bersuara kerana takut dengan suaminya yang asyik memandang tajam ke arahnya.
"You better beware baby. I can't promise what will happen to you after this." Tegas suara Raiyan memperingati isterinya yang degil.
Tangan Ulya terus ditarik dan keluar dari bilik tersebut.
Pintu lif yang telah dibuka oleh penjaga disitu terus dimasuki. Genggaman kejap dari Raiyan membuatkan Ulya sudah tidak sedap hati. Dia tahu denda dia tidak habis dikatil sahaja. Pasti ada denda lain yang menanti dirinya.
Ternyata telahannya benar. Pintu yang disaluti cat bewarna hitam dibuka dengan cap jari Raiyan.
Buka sahaja pintu itu, dia tepegun dengan bilik yang sudah lama ditinggalkan olehnya. Malah telah diubah suai dan ditambah dengan peralatan yang lebuh canggih.
Mulut yang ternganga sedikit ditutup setelah tersedar perlakuannya itu. Malu pulakk kitee. Setiap inci barang yang berada didalam bilik itu disentuhnya dengan perasaan kagum.
Inilah bilik private yang Tan Sri Mateen berikan padanya dulu untuk berlatih mempertahankan dirinya bersama Tan Sri Mateen sendiri . Raiyan juga ada ketika dia berlatih dan amemperhatikan dia dari jauh dahulu.
"Done checking this room?" suara Raiyan telah sedarkan dia dari dunianya sendiri.
"Bie ke yang ubah suai bilik ni?"
Kaki dilangkah menuju ke arah Raiyan yang berdirii disebelah punching bag."If i said 'yes' you want give me a kiss?" Kening kanan Raiyan terangkat bagai mencabar Ulya.
"Nope. Just want to say thank you and it's really impressing me." Mata Ulya bersinar-sinar mengujarkan kata-kata itu.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka