ULYA POV
MACAM mana niii! Aku tak nak kahwin awal! Kalau aku kata tak setuju, nanti Raiyan buat benda tak elok dekat aku.
"Haa! Atau aku lari ja dari rumah. Cliche tak cliche. Kalau cara tu ja yang aku ada." Aku menggumam perlahan.
"Run baby if you dare."
Suara yang membisik itu terasa dekat dengan telinga aku. And good! Tangan 'orang' yang bisik itu mula melingkar dekat pinggang aku.
'What should i do.' aku hanya mampu berkata dalam hati.
"Iyan apa ni. Tak elok la kalau orang tengok." Siapa lagi yang berani masuk bilik aku tanpa kebenaran kalau bukan Raiyan.
"Hmmm? Tak elok? It's okay babyboo. Just a few more days or should I say just five more days you'll be mine hmm?"
Dek kerana aku terkejut dengan apa yang Raiyan katakan, tubuhku terkaku. Raiyan memusingkan badan aku dan menarik aku rapat ke badannya. Aku mendongak melihatnya. Apa aku mampu katakan. Aku hanya seketul kentang pendek.
"wow. Your heart beating fast my dear." Raiyan tersenyum sinis. Sinis je lah dia tahu. Senyuman ikhlas mana dia tahu ukirkan di bibir dia.
"What you talking about Iyan. Lya tak nak kahwin lagi la Iyan! I'm not ready yet !" Membulat mata aku mendengar bicaranya.
Aku terus menolak badannya sehingga pelukannya terungkai. Aku menjarakkan diriku daripadanya.
"Oh please baby. I don't want to force you like this. Just accept my proposal. Is it so hard to accept me baby?" Sekali dengar macam pujuk. Dua kali dengar macam psycho pun ada.
"Tapi.." Tidak sempat aku nak berkata, ayat aku telah dipotong olehnya.
"Kau nak ke kita macam ni. Berdua-duaan? Aku sentuh kau tanpa ikatan. Kau nak ke? Yes. Memang salah aku sebab aku yang mula. Tapi aku nak selalu dekat dengan kau." Suara Raiyan seakan -akan memujuk aku untuk menerimanya. Dan ya! Aku cair. Aaaaa kenapa dengan aku nii.
"Fine!" Aku tak boleh buat apa-apa. Raiyan seorang yang suka memaksa. Korang fikir kalau aku tolak, Raiyan akan duduk diam ke? Seorang Raiyan akan buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang dia mahu.
Selepas aku terima lamarannya, aku terus halau dia keluar. Langkah kaki dibawa menuju ke katil. Dia perlukan rehat. Penat dengan kejutan demi kejutan. Papa dan mama dia telah pulang selepas berbincang dengan mummy dan daddy Raiyan. And the best part is Raiyan tidak benarkan dia balik sekali. Herghh. Good night dunia tipu-tipu.
END ULYA POV
....................................
SELEPAS sehari Ulya balik ke rumahnya, keesokannya Datin Najihah menyuruh anaknya ke butik untuk mengambil tempahan baju perkahwinannya. And guess what? Raiyan ada sekali.
Dan yang paling teruknya!sepanjang Ulya di rumah mama dan papanya, gadis itu langsung tidak angkat telefon apabila Raiyan menelefonnya. Massage WhatsApp dari Raiyan pun dia tidak balas. Ulya memberi bluetick sebagai balasan geram pada Raiyan. Bluetick itu menyakitkan, bukan? 😈
Pon!
Pon!
Pon!
Bunyi hon dari kereta mengejutkan Ulya dari lamunannya. Terus dia bergegas ke pintu apabila menyedari itu kereta Raiyan. Matilanak!
Ulya terus meluru ke arah kereta sport Raiyan seusai memakai kasut sneakernya. Kasut bertumit tinggi sememangnya dia tidak minat.
Tutup sahaja pintu kereta Raiyan, terus dia diajukan soalan oleh Raiyan.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka