HAPPY 100K VIEWS. 🥳💯
TERIMA KASIH PADA YANG MEMBACA CERITA INI. SAYA TERHARU. 😭BUNYI tangisan bayi telah mengejutkan Ulya dari tidurnya. Selimut diselak sebelum berjalan menuju ke arah tangisan si kecil. Rupanya si kecil comel gadis yang menangis. Mujur saja abang dan adik lelakinya tidak terjaga.
Bayi perempuannya dibawa bersama ke katil setelah meredakan tangisannya. Susu badan diberi. Perasaan gembira menjadi seorang ibu tidak dapat dibendungnya. Malah menjadi ibu kepada 3 orang anak sekali gus.
"Sayang?" Raiyan turut terjaga dari tidurnya apabila merasa pergerakan pada katil.
Bahu Ulya terhinjut kerana terkejut. Fuhh ingat makhluk apa la tadi.
"Bie jaga kenapaa.." Keluh Ulya. Dia malu bila Raiyan melihatnya menyusu.
"Aku jaga pon salah?" Matanya turun ke bahagian dada isterinya. Kini dia faham dengan soalan yang ditanya oleh Ulya.
"Who is this?"
Terjungkit kening Ulya. Suaminya dah kenapa ni? Bangun-bangun terus amnesia ke?
"Bie ni buat-buat lupa ke nyanyuk? Anak sendiri pon tak ingat ke? Dia yang buat dia yang lupa. Sesuai sangatlah macam kacang lupakan kulit. Entah-entah lepasni Lya pulak dilupakan. Ha pastu pergi cari bini baru. Dasar lela— emphhh!" Mulutnya ditekup dengan tangan besar suaminya.
"Kau melalut apa malam-malam ni?" Muka dikerut garang.
"Sperma aku yang masuk dalam ovum kau tu tiga kau tahu tak? Yang kau dukung ni sperma aku yang mana? Lelaki ke perempuan? Faham?" Terang Raiyan.
Terdiam Ulya. Dia malu. Arghhh otaknya salah tafsir soalan suaminya. Tapi bukan salah dia jugak. Soalan suaminya boleh menjurus ke pelbagai makna.
" Perempuan." Perlahan Ulya memberitahu. Sumpah dia malu gila. Punya panjang dia membebel, last-last jawapan tak kena dengan soalan. Memang wajarlah Raiyan menyoal soalan itu kerana bilik mereka sekarang ni gelap.
"Adriana Umairah." Tangannya mengusap kepala anak perempuannya.
"Ha?" Ok sekarang otaknya kembali blank. Sapa Adriana?
"Our daughter's name." Setelah tiga hari mereka bergelar ibu dan bapa, baru malam ni dia dapat memikirkan nama buat anak-anaknya.
"Hmm cantik-cantik." Teruja Ulya.
"Untuk abang dengan adik?" Soal Ulya sambil mendodoikan kembali anak perempuannya usai menyusu.
" Untuk si abang Rafiq Uzair dan si adik, Rafik Uzmi. Ok?"
" Ok-ok" Ulya mengangguk laju.
" Come adriana. Baba put you on your bed, ok?" Adriana Umairah yang telah ketiduran diambil oleh Raiyan dan meletak kembali ke dalam katil bayi.
" Back to your sleep baby. Kau kena tidur secukupnya." Ditarik Ulya ke dalam pelukannya. Ubun-ubun isterinya dikucup. Dan as usual ditepuk punggung Ulya bagi mendodoi wanita itu.
••••
"Bahagia kau sekarang kan? Ada anak bagai. Tiga pulak tu. Tapi tulah tak lama kebahagian kau tu. Lepasni kebahagiaan kau bakal mati."
Kata-kata dari suara garau itu membuatkan Ulya menoleh ke belakang. Huh sudah dia agak jantan ini. Gelas yang diambil diletak kembali di atas meja. Terbantut dia yang mahu minum air.
"Huh. Dah agak. Aku bukan apa la Razif tapi kau patut cover sikit kau punya gay tu. Geli la aku." Sinis Ulya. Keadaan di dalam dewan dilihatnya. Dia tidak gentar sama sekali. Setakat Razif celah gigi dia sahaja.
Badan Razif mengeras. Dia- tahu?
"Bagus lah kalau kau dah tahu. Senang kerja aku lepas ni."
"Haah. Senang. Senang aku nak tengok kejatuhan kau. Kau suka Raiyan am i right? But sayang sekali, Raiyan is mine. Dan kau sendiri boleh nampak Raiyan obsess dengan aku. Ouh one more thing, our children. Uishh tak sangka aku Raiyan boleh bagi 3 sekali gus. Kau ada? Ehh lupa! Kau tak boleh dan mustahil untuk kau beranak." Ulya ketawa perlahan sebagai menambah perisa keatas kemarahan Razif.
"Aku tak dapat Raiyan, aku boleh musnahkan anak-anak kau la!" Kesabarannya makin menipis.
" Really? Oh wow. Kau lupa Raiyan siapa? Kau musnahkan anak dia maknanya kau musnahkan hidup kau sendiri." Ulya hanya melihat Razif sambil memakan french friesnya.
Tak sangka di majlis aqiqah anak-anaknya ada pengganggu yang tak diundang.
"Boleh blah tak? Panas tau tak. Entah mana datang panas ni. Ke dari kau?" Jari telunjuk ditunjukkan pada Razif yang masih tidak bergerak dari tempat dia berdiri.
"Sayang."
"Daddyy~" sengaja dia mahu panaskan lagi hati sepupu suaminya itu.
"Kau buat apa kat sini Razif?" Dingin nada Raiyan. Jelas menunjukkan yang dia tidak gemar akan kehadiran lelaki itu. Bukan dia tak tahu apa yang Razif katakan pada isterinya. Dia dengar semuanya. Bagaimana? Biarlah rahsia.
"Isteri kau memang kurang ajar Raiyan."
'eh kau. Nak ngadu kat semua kita lak. Ingat ada orang nak layan ke? Lebih-lebih sapa nak layan.' Bisik hati Ulya.
"Yeah i know and i taught her being rude to the right person who can her be rude." Datar Raiyan membalas.
mengajarnya bersikap kasar kepada orang yang tepat yang boleh dia kasar."
Razif yang mendengarkan itu terus pergi dari situ. Sumpah seranah didalam hati dituju buat Ulya.Raiyan mengeluarkan telefonnya dan nombor orang suruhannya ditekan.
" Bring him to me this night."
" Bie nak buat apa?" Soal Ulya hairan.
" Nothing baby."
Tbc
16 DISEMBER 2022
Hambar kan. Ye saya tahu tu. Sorryyy
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomansaYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka