"Uncle Zack tahu auntie curang?" Soal Ulya pada Alyana.
"Tak."
"Kenapa tak bagitahu?" Soal Ulya.
"Sebab- papa takkan percaya. He put his trust hundred percent dekat mama. I-i'm really disappointed. Yana tak sangka mama sanggup curang belakang papa." Air mata Alyana mengalir. Amir terus memeluk isterinya bagi menenangkan dia.
"But she must has reason right?"
" Her husband's company was bankrupt" beritahu Raiyan.
KATA-KATA dari Raiyan tengah hari kelmarin membuatkan Ulya sukar untuk melelapkan matanya.
Syarikat Uncle zack bankrupt?
"Aduh!" Tendangan anaknya membuatkan lamunannya berterbangan. Tangan mengusap-usap dibahagian perut sambil berselawat.
Dia tidak kisah anak-anaknya mahu tendang perutnya. Asalkan dia tahu anak-anaknya sihat dan aktif.
Tiba-tiba dia terasa bahagian atas tangannya disentuh. Dipandang lagi satu tangan yang hadir di atas perutnya.
"Why my babyboo? They kicked your tummy?"
" Hmm."
Raiyan yang baru bangun dari tidur mengangkat sedikit badannya selaras dengan perut Ulya.
"hey babies. Don't get your mom hurt, ok? Cause it's hurting me too. You guys love your mom right? Jadi duduk diam-diam tau." Raiyan membisik kata-kata itu diperut isterinya. Dikucup perut besar itu dan melabuh kembali kepalanya dibantal.
Tubuh Ulya ditarik merapat dan memeluk wanita itu dengan erat.
"Bie dan pukul 8.30."
"Yeah I know." Ujar Raiyan sambil mata masih tertutup.
"Ishh bangun la pergi kerja."
Sunyi.
"Bie!" Punggung suaminya ditampar.
"Shhh."
Pak!
Punggung Ulya pula ditampar Raiyan. Sudah... Jadi sesi tampar menampar punggung pula pagi ni.
Cemberut muka Ulya.
Bahu Ulya yang tidak dibaluti apa-apa dicium Raiyan. Makin lama makin ke atas sehingga ke leher jinjang isterinya. Dijilat dan dihisap kuat yang pasti akan meninggalkan bekas.
Ulya pasrah dia bakal menjadi lauk pagi ini. Menyesal bangunkan Raiyan? Ya, dia amat menyesal. Raiyan? Of course dia tersenyum apabila Ulya sudah kelihatan pasrah.
Dah jadi routine setiap pagi.
"Ehhhh nak pergi mana pulak ni bie?" Terkejut Ulya tiba-tiba dirinya dicempung.
"I think if we do at bathroom it's more fast." Ujar Raiyan dengan riak nakal yang terpancar di wajahnya. Kenyitan mata dari 0Raiyan menambah rasa tidak selamat dalam diri Ulya.
'i'm dead.'
••••••••••••••••••••♥•••••••••••••••••
"Bieeee~ i'm bored." Air matanya tiba-tiba saja mengalir tanpa dipinta. Mungkin hormon ibu mengandung.
"Heyyy.. why are you crying babyy." Raiyan laju bangkit dari kerusinya dan menuju ke arah Ulya di sofa yang sedang menangis itu.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomantizmYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka