DI SUATU TEMPAT..."Lepaskan aku lah setann?!" Jeritan nyaring itu mengejutkan bodyguard-bodyguard yang menjaga bilik bawah tanah itu atau lebih tepat torture room.
Dua orang lelaki iaitu Endy dan Hans mengheret tubuh wanita itu sehingga ke depan pintu bilik bawah tanah itu. Buka sahaja pintu oleh bodyguard yang menjaga bilik itu, Endy dan Hans terus melempar tubuh wanita itu tanpa memikirkan kesakitan wanita itu.
"Sakitlahh?!" Jerit wanita itu pada Endy dan Hans yang sudah berlalu pergi.
"What the fucking this place hah!" Wanita itu atau lebih tepat Gayah melihat sekeliling bilik yang gelap dan berlumut. Eewww.
Pintu yang tertutup rapat itu ditendang seseorang.
BAMM!
"Eh Hijaunya mak aku!" Latah Gayah terkejut dengan bunyi kuat itu. Gayah melihat gerangan yang masuk ke dalam bilik ini. Raiyan!
"Tuan Raiyan! Selamatkan saya please! Saya tak nak duduk sini." Gayah merayu pada Raiyan yang melangkah ke arahnya. Dia menyangkakan bahawa Raiyan datang ingin menyelamatkan dia.
Tapi dia silap! Raiyan datang untuk menghapuskan orang yang ingin menyakiti gadisnya. Sama seperti dia lakukan pada Siti—
"Jangan risau. Aku akan selamatkan kau.."
Gayah menghembuskan nafas kega apabila ada orang yang ingin menyelamatkannya. Tapi tidak lama, nafasnya menjadi tersekat secara tiba-tiba. Raiyan mencekik lehernya!
"Selamatkan kau untuk ke neraka lebih cepat!" Nada Raiyan berubah menjadi kasar.
"To-long le-pas kan s-saya" Gayah hampir kehabisan nafas. Mukanya telah bertukar pucat.
Raiyan melepaskan leher Gayah. Dia masih mahu menyeksa Gayah.
"Endy! Give it Rosso to me! " Panggil Raiyan.
"Nah boss" Endy atau lebih dikenali PA Raiyan menghulurkan Rosso pada bossnya. Rosso adalah ular sawa kesayangan Raiyan yang bewarna merah.
Gayah yang melihat ular itu mula ketakutan. Dia fobia dengan ular.
Menggigil tubuhnya apabila Raiyan mendekatinya bersama ular merah itu. Sempat lagi Raiyan mencium Rosso."Tuan, please Tuan lepaskan saya. Saya janji takkan muncul depan Tuan lagi. Saya takkan ganggu lagi bakal isteri tuan!" Gayah berterusan merayu pada Raiyan.
"Too late." Raiyan terus mengeluarkan pistol dan menembak kaki Gayah.
Bangg!
Endy yang berada di belakang hanya memandang tanpa perasaan. Dah nama pun PA mesti selalu disisi bossnya.
"Arghhhh" Darah yang mengalir di kaki Gayah menarik minat Rosso. Raiyan terus melepaskan Rosso. Laju ular itu meluru ke arah Gayah atau lebih tepat kaki Gayah yang berdarah.
Raiyan yang melihat Gayah telah dililit oleh ular miliknya, dia terus melangkah kaki menuju ke pintu keluar. Dia mahu balik rumah dan rehat. Lagi dua hari pernikahannya berlangsung.
Endy hanya mengikut bossnya dari belakang tanpa berkata apa-apa. Sebelum pintu tertutup rapat, dia melihat Gayah telah menghembuskan nafas terakhirya dalam keadaan mulutnya ternganga dan ular milik Raiyan membelit tubuhnya. Raiyan akan membiarkan ularnya bersama mangsa sampai esok.
.........................
ULYA memandang inai dijarinya. Just simple. Lagipun dia tidak suka inai yang terlalu banyak corak. Memeningkan kepalanya.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka