Nazan'dan evlilik teklifi günü
Odamın kapısı aniden açılınca elimdeki kitabı bıraktım ve kulaklığı kulağımdan çıkardım, elinde ölümcül silahı yani kepçesi ile kapıda dikilen anneme baktım."Kızım kaç saattir sana sesleniyorum beni neden duymuyorsun?"
'Güzel soru ama duysaydım cevap verirdim herhalde' diyen iç sesime elinde ölümcül silah var kapa o çeneni dedim. "Vereceğim cevaptan sonra can güvenliğim olacaksa sorunu korkmadan cevaplayım anne."
"O ne demek kız ben cani miyim?"
"Yok anne sen tipik eli kepçeli pardon eli terlikli annesin" bana gözlerini deviren annem resmen benden rol çaldı. "Soner az önce beni aradı telefonlarına bakmıyormuşsun seni merak etmiş çocuk."
Ha, iyi diye elime kitabı aldığım sıra "ne demek iyi kız, arasana bebeyi."
"Anne, sen babamla kavga edince git kocanı öp barışın mı diyorum ben sana?"
"Siz Soner'le kavga mı ettiniz?"
"Hayır kavga etmedik, bana doğru düzgün evlenme teklifi etmediği sürece ben onunla kavga falan etmem"
"Soner sana evlenme mi teklif etti, nerede, nasıl, kız düzgünce anlatsana!"
"Geçen gün Zeynep ablalarda Songül abla ve Nilay hamileyim deyince gel biz de evlenelim dedi öküz."
"Soner sana evlenme teklif etti ve sen kabul etmedin öyle mi?"
Evet, dediğimde annem eline telefonunu alıp hemen teyzemi aradı, "ay Tülin ne olmuş biliyor musun, kız Soner Nazan'cığıma evlenme teklif etmiş"
"..."
"Yok bacım yok bizimki kabul etmemiş"
"..."
"Ya," diyen annem bana göz kırptı ve odamdan teyzemle gıybet yaparak çıktı. Genlerimi sağlam yerlerden almışım vesselam diye kitabıma döndüğümde telefonumun ekranında Soner'in ismini görünce gülümsedim ve elimdeki kurumuş öjeleri tekrar kuruttum keyifle... Telefon tekrar çalmaya başlayınca boğazımı temizledim ve derin nefes aldım.
"Ne var Soner?"
"Leblebim böyle telefon mu açılır?"
"Kızım iyi bir aile babası adayı olduğumu kanıtladım ya artık evlen benimle diyen adam mı söylüyor bunu?"
"Tamam o konuda haklısın dedik ya kızım uzatma artık. Hadi hazırlan birazdan seni almaya geliyorum"
"Ha öküzüm ha kızım ne ya Soner?"
Derin bir nefes alıp ya sabır çekti. "Nazan'ım gülüşüne aşık olduğum zahmet edip hazırlanır mısın, birazdan seni alırım."
"Nereye gideceğiz," dedim nazlı nazlı.
"Bizim Ensar'ın harasında sana firikle* nohut kavurayım diyorum ne dersin?"
Ben evlilik teklifi bekliyorum adam bana firik yiyelim diyor ya! "Tamam olur," diye kırgınca telefonu kapattım. Acaba Soner, Zeynep ablalarda bana evlenelim dediğine pişman olduğu için mi o günden sonra bir daha bana evlilik konusunu açmadı diye gözlerimi kapatıp yatağa kendimi geri attım...
Annem, "Soner'le konuştun mu," diye tekrar odama geldi.
"Konuştum"
"Eee" annem bana beklenti dolu gözlerle baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Raslantı'nın Böylesi (Tamamlandı)
Romance"Bağırmasana be kadın kulağımın zarını patlattın!" Deyince kan beynime sıçradı! Sinirle gözlerimi açtım ve beni tutan kollara baktım "Sen de önüne bakarak yürüsene be adam! Senin yüzünden ikinci defa yeri boyluyordum" dedim. Ama onunla gözlerimiz bu...