Karakolda ayna var, ayna var

17.6K 1.4K 221
                                    

Uğur'la birlikte evin önüne geldiğimizde beni bırakıp kendi evine gitmesini bekledim ama o benimle birlikte apartmana girdi. Ona şaşkınlık içinde bakıp, "gece gece temizlik yapmayı düşünmüyorsundur umarım" diye dalga geçtim. Uğur sözlerime kıkırdadı ve "yok Meleğim, Cüneyt temizlik için iki kadın ayarladı. Yani anlayacağın temizlik işi onlarda. Ben mobilyacıya eşyaları bugün teslim etmesini söyledim ama geldi mi bilmiyorum, o yüzden yukarı çıkıp evi bir kontrol edeyim diyorum."

Ağzımın içinde iyi düşünmüşsün diye homurdanıp yukarı çıkmaya başladım, onların katına geldiğimizde ona iyi geceler dedikten sonra yukarıya çıkmak için merdivenlere yöneldiğim de Uğur da anahtarla kapıyı açmaya çalışıyordu ki, kapı aniden açıldı Cüneyt elinde temizlik bezi, başında bandana ile Uğur'u görünce sırıttı.

"Hoş geldin hayatım yeni evimize, sen gelene kadar saçımı süpürge edip evimizi yuvamızı temizledim, sevgilim"

Cüneyt'in sözlerini duyunca ben kıkırdarken Uğur, "gevşek gevşek konuşup durma lan, geldi mi eşyalar?"

"Ay benim romantik öküzüm, geldi tâbi eşyalarımız gelmez mi, ben herşeyi senin için hazırladım evimin direği"

Cüneyt'le konuşan Uğur'un yüz ifadesine baktım ve onun yüz ifadesine kahkaha atıyordum. Uğur Cüneyt'in ensesine sert bir tokat vurunca, merdivende ses yankılandı, dişlerini sıkarak Cüneyt'in üzerine doğru yürüdü "şaklabanlık yapmasa oğlum" dedi, bana kaçamak bir bakış atarak. Gülümsememi gizlemeye çalıştım ve "iyi akşamlar Cüneyt, nasılsın, yardıma ihtiyacın var mı?"

Cüneyt, Uğur'u kenara çekti ve ela gözleri parlayarak, "valla yenge temizlik yapmaktan yemek yemeğe fırsatım olmadı, yemek yaparsan hiçte hayır demem. Hatta geçen gün siz de yediğim o enfes tatlı da olsa fena olmazdı" deyince, Uğur da, "boşan da semerini ye lan, benim hatun senin aşçın mı?"

Uğur'un sözleri ile yanaklarım kızarırken, şaşkınca bu iki deliye baktım. Annem de merdiven boşluğundan başını uzattı, "kaynanan seviyormuş o zaman Cüneyt oğlum, biz de akşam yemeği yiyecektik, hadi o zaman gelin birlikte yemek yiyelim. Ayrıca Gülsüm kızım da burada dün akşam tatlı yapmıştı, o tatlıdan muhakkak yemen lazım"

Ağzım açık anneme bakarken annem dudaklarını oynatarak sessizce, kapa kız ağzını diye bir de beni azarladı. Cüneyt, "hemen geliyorum Birsen teyzeciğim," diye içeri gitti ve az sonra elinde gazlı içecekle geri geldi. Ev terliklerini çıkarıp yukarı çıkmak için yanıma gelince, "hadi yenge sonra bakışırsınız ben acıktım," deyip koluma girmeye kalkınca, "höst lan daha ben elini tutmadan sana ne oluyor?" Diye kükreyen Uğur'la bakıp, yüzünü buruşturdu. "Aman be ne haliniz varsa görün" diye yukarı çıktı...

Ona kaçamak bir bakış attım ve "hadi o zaman biz de çıkalım" dedim. Eve girdiğimizde bu durum biraz tuhafıma gitsede, bizimkilerin yanına mutfağa geçtim. Bugün sadece annem'le babamı, bir de Gülsüm'ü sofrada görünce şaşırdım, "iyi akşamlar, bugün kimse yok mu?" Derken babamın yanağından öptüm.

"Daha kimi bekliyordun kızım, hepimiz buradayız ya işte," diyen annem salatayı masaya koyuyordu.

"Ağabeylerim, gelinler her zaman burada olurdu da onları göremeyince şaşırdım."

"Soner'le, Atilla'nın bir işimi varmış neymiş, onlar bir yere kadar gittiler, Nilay da, kaç gündür anneme gitmedim diye annesine gitti, anneannen de Nedret teyzene gitti, yani anlayacağın herkesin bir işi var bu akşam"

Anladım dercesine başımı salladım ve Gülsüm'ün yanağından öperken, "nasılsın, noktam?" Dedim sessizce.

Ne olsun dercesine omzunu silkti sadece, Cüneyt'le Uğur'un önüne yayla çorbası koydum, Uğur sanki az önce yemek yememiş gibi yemeğe başlayınca şaşkınca ona baktım...

Raslantı'nın Böylesi (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin