Bab 36

8.4K 445 13
                                    

HUDA sedang makan bersama dengan Emir. Emir dengan Huda ada lunch break tu yang Emir ajak lepak.

"Eh, Huda?" Pasangan itu terus pandang pada sumber suara.

"Aiman? You buat apa kat sini?" Huda senyum lebar.

"I saje datang untuk lunch. You buat apa kat sini?"

"Lunch jugaklah. Ouh. Ni Emir kawan I and Emir ni Aiman kawan pejabat aku." Huda kenalkan mereka.

Emir hanya senyum tak ikhlas pada Aiman. Rosak sudah date dia dengan Huda walaupun Huda tak pernah kata mereka berdating.

Lama Huda dan Aiman berborak sampai lupakan Emir. Emir buat muka tak puas hati.

"Okey lah. I nak pergi pejabat dulu sebab I pun dah lunch tadi." Aiman berkata.

"Tahu pun nak blah." Gumam Emir selamba.

Huda bulatkan mata pada Emir. Dia pandang Aiman.

"Maaf. Dia badmood sikit. You pergilah."

Lepas je Aiman pergi, Huda terus menyerang Emir.

"Apa masalah kau ni? Kesian dia tau."

"Kesian dia? Habis aku ni. Dah lah rosak kan dating kita." Emir cuba berlawan mulut.

"Dating? Since when kita dating. Kau dengan aku kawan je tau. Apa masalah kau jeles tak tentu pasal ni?" Nada suara Huda meninggi.

"Huda aku-"

"Stop it tho Emir. Kalau kau layan kawan aku macam tu lagi, mean we are done. Tak payah call ajak aku lepak lagi." Huda bangun dan keluar dari kedai makan tu.

Emir mengeluh kasar.

••••

LYA sedang menonton tv. Dijeling Airil yang sedang main game di telefon sebelahnya.

"Awak."

"Hmm."

"Berapa lama lagi awak nak main game? Apa kata awak peluk saya dan kita tengok tv sama-sama." Cadang Lya dengan senyum.

Diam. Airil fokus main game. Lya mencebik.

Dirapatkan diri dia pada Airil. Dan Airil ke tepi. Lya rapat lagi. Dan Airil ke tepi lagi.

Lya pandang Airil tak puas hati. Dia rapat lagi dan Airil terus bangun duduk sofa lain.

Perkara tu buatkan Lya merengek. "Awakkkk."

"Hmm."

"Ha bagus. Layan lah game ni. Bye!"

Lya terus bangun masuk ke dalam bilik. Airil hanya pandang sekilas tapi dia senyum kecil.

Kemudian dia sambung semula main game.

Lya intai Airil dari bilik. Dia roll eyes bila nampak Airil memang takde tanda-tanda nak bergerak.

"Dasar laki takde perasaan."

Dia keluar semula dari bilik. Dia duduk semula di sofa dan Airil hanya buat tak tahu.

Tiba-tiba Lya menjerit. "Sa-sakit!" Perutnya dipegang buatkan Airil pandangnya terus.

Lya didekati. "Kenapa ni? Sakit perut ke? Sakit sangat ke? Baby tendang ke?" Perut Lya dipegang.

Lya tarik Airil duduk di tepinya dan lelaki itu dipeluk. Terkebil-kebil kejap Airil.

"Kata sakit?"

Lya sengih. Airil baru sedar dia baru ditipu oleh isterinya.

Bila dia nak bangun dari situ, Lya kuatkan pelukan di lehernya.

"Stay lah sini kejap. Saya rindu bau awak." Airil akur dan sambung main game sambil Lya sembamkan mukanya di leher Airil.

"Wangi lah awak ni." Dihidu lagi pada bahagian leher Airil.

"Lya. Jangan." Airil dah rasa tak sedap hati.

Tapi Lya tetap bau buatkan Air menjauh terus darinya. Lya ketawa senang hati dapat kacau si suami.

"Okey sini. Janji tak buat lagi." Tapi Airil enggan mendekat.

Akhirnya Lya yang merapatkan jarak dia dengan Airil. Kepala diletakkan pada bahu Airil.

Lama mereka berdiam begitu.

"Awak. Awak tahu tak Emir dengan Huda gaduh lagi?" Lya tanya sambil mata pada tv.

Airil angguk.

"Awak memang tak nak bercakap ke?" Soal Lya bila dia dari tadi tak dengar suara si suami.

"Nak cakap apa?" Akhirnya Airil mengeliarkan suara emasnya.

Lya senyum lebar.

"Cuba cakap 'I Love You'."

"Tak naklah." Balasan itu buatkan Lya menjelingnya.

"Kedekut." Ujar Lya pada si suami dan Airil hanya buat tak tahu.

"Awak."

"Hmm."

"Pandang lah sini." Suruh Lya.

Airil akur dan pandang pada si isteri. Lya senyum manis.

"I love you!" Pipi Airil dicium. Lama.

Kemudian Lya masuk ke dalam bilik mereka. Nak tidur petang.

Airil kaku di tempatnya. Mukanya memerah.

"Perempuan gatal."







Hai! Saya kembali update setelah lama tak update. Saya tak update bukan apa, sebab saya buat cerita baru.

Hehe...Mai lah baca. Tajuknya Mafia's baby. Dan sorry sebab tak update and thanks sebab ada yang still tunggu story ni

Kisses (Love You!)✅Where stories live. Discover now