CHAPTER 41
SYDNEY’S P.O.V
ARGH!! Sudah ketiga hari saya tidur sama Chester…
Boleh bah si Chester munyit ni tidur di another guest room… banyak pula guest rooms in the Bestians’ villa ni… tidak sporting oh Chester ni… tidak lagi dia mau minta extra bed tu! Mau juga satu katil sama saya… setan betul oh! seramnya bangun pagi pemandangan pertama lelaki berjanggut-janggut halus… RARA! saya mau RARA…
Saya mencapai for my handphone at the bedside table… 1am… macam ada dengkuran-dengkuran halus sudah saya dengar di sebelah saya… saya tersenyum miring…
I unlocked my handphone and whatsapp Jelo… eh, tunggu I need to change the contact name… JELO to ‘MY SAYANG’ hurmmm… Angelarra Love Ashburn, saya tersenyum gembira and saved her contact as ‘MY CINTA’… berkobar-kobar jiwa saya ni… macam first time saja kau jatuh cinta, Sydney…
Me: sayang…
Me: psstt… sayang…
My Cinta: mmm…
Me: you tidur sudah?
My Cinta: mau tidur lah this…
My Cinta: but you kacau…Tsk tsk… saya tidak reply lagi selepas tu… saya ada idea yang lebih awesome…
Saya menoleh memandang wajah Chester yang sedang tidur nyenyak… nyekkk! saya menjelirkan lidah mengejek Chester yang sudah di alam mimpi…
“mimpilah kau yang indah-indah, adikku sayang… tsk tsk tsk…” saya bisik sangat perlahan… abangmu ni tidak tahan sudah 3 malam mimpi basah saja… hahahaha! saya ketawa dalam hati…
Perlahan-lahan saya bangun dari katil supaya tidak membangunkan Chester… satu kaki saya menyentuh permukaan lantai yang dingin…
Tiba-tiba saya terasa ada tangan merangkul pinggang saya…! and BAAP! saya terbaring balik di katil, the back of my head hit the pillow…
“mana kau mau escape tu abangku sayang?” CHESTER! Sial! “HAHAHAHA!” dia ketawa terbahak-bahak sambil menyandarkan kepala dia di bahu saya… eee!
“eee sial! geli saya!” saya tolak Chester to his side of the bed…
“ada hati mau escape arr… saya kestau mommy…” kitai punya adik…
Saya jeling si Chester… spoiler! memang mom and dad sudah warning saya not to kasi nampak ketara my too-close-of-a-relationship with Jelo until my parents jumpa Jelo’s parents and kami ada ikatan sudah… or better still, saya berfikir sendiri sambil tersenyum, until I can put a proposal ring on her finger… ugh…! saya mau cepat-cepat cari cincin ni tau…
Argh! Saya tidak dapat tidur… terbiasa sudah saya tidur menghidu aroma wangian Jelo… both of my hands behind my head, in my head I’m planning a proposal… bida juga proposal dalam contract kan… tsk tsk…
“kau sudah propose kah?” Chester mematikan lamunan saya…
Saya berfikir… was clause no.9 some kind of a proposal? Or a pre-proposal…?
“dia mau juga kahwin kau?” Chester menanya lagi bila soalan pertama dia saya tidak jawab… pantas saya menoleh ke arah dia…
“kenapa pula dia tidak mau kahwin saya?” saya mengerutkan dahi…
“sebab dia cantik… kau gerongots…” SIAL! ada-ada saja Chester ni arr!“kitai! Mari kau sini…” saya tarik kepala Chester sampai dia tercium ketiak saya…
“SIAL! HAHAHAHA!” Chester ketawa terbahak-bahak… “bikin soi oh!”
“Oi gobuk… ini ketiaklah pengikat Jelo kalau kau mau tau lah… mana dia dapat tidur tanpa ni ketiak…” saya tepuk-tepuk ketiak saya dengan bangga…
YOU ARE READING
The 10th Commandment
Romance4th RCB Love Legacy #THE10THCOMMANDMENT Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "Do you love me, Kurtis? "I.. I.. Angel, I will protect you with my life." "I don't need...