EPILOGUE
SYDNEY’S P.O.V
It was only after 2 years then Nielson was convicted… ia adalah kemenangan besar buat keluarga kami, tapi lebih besar maknanya kepada Holland selaku ketua pendakwaraya dalam kes Nielson… I’m so proud of my brother… Holland managed his emotions well… deep down he’s a wreck…
London at the judge’s bench menjatuhkan hukuman...
“kamu disabitkan dengan kesalahan di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan. Oleh itu juga, saya menjatuhkan hukuman gantung di leher sehingga mati...”
London passed the judgment with full confidence… his tone was a little cold actually…
Holland masih di meja pihak pendakwaraya, menunduk sambil menutup muka dia… with his shoulders slumped…
Nielson Rash dengan tangan yang bergari dibawa oleh 2 orang pegawai polis, balik ke penjara menunggu giliran ke tali gantung… namun sekilas wajah dia langsung tidak memancarkan rasa kekesalan… iblis.
LILIA.
Dia dibicarakan bersama Nielson namun kerana ketidaksiuman, dia telah dimasukkan ke Hospital Mesra Bukit Padang… and I swore I will not step there again after what happened to Jordy’s dad… di pengakhirannya, saya kesian juga pada nasib yang menimpa Lilia walau dia lah pencetus kepada segala malapetaka yang terjadi… tapi hanya setakat itu... kesian...
Me and dad melangkah ke arah Holland dan memeluk Holland erat… the rest are still at their seats… this is not a day to celebrate victory… this is a day that we found closure and find it in our hearts to let go of the guilt and grief… hence bury the past behind…
May you rest in eternal peace… Jojie… Nathan… Thania…
***
3 days later… Holland akhirnya came out from his darkest spot in life…
Kami berkumpul di rumah London… entah berapa crack beer dorang beli… tetaplah saya mabuk ni malam… jangan saja saya kena kick out of bed pasal lambat balik, mabuk-mabuk lagi tu… tsk tsk…
Merajuk bah si London kan kami datang unannounced… muka gete macam sial… peduli kau sana, babang… kalau saya tidak dapat ni malam, kau pun sama… buahahaha!
Then Holland and Jordy strode in... dengan santainya membawa 2 crack beer! Astaga...!
“uiii! apa kamurang buat ni? tiada plan kita mau moginum…” ahahaha… rupanya si babang saja bah yang tidak tau plan kami...
“lek, lah…” Holland tersenyum, lama sudah saya tidak nampak Holland relaxed and joked around like he used to… “rumah kau yang paling besar bah… syok...”
Ummm… yeah… Kimmy’s version of Mockingbird is much more terrifying than Eminem’s version… I hope she won’t give Rara ideas…
“kamu mau pulang sudah?” baru setengah tin saya minum, LONDON!
“ini hari saja saya free bah…” memuncung mulut saya… bikin panas oh kau ni, Don…
“Hudson and Jason’s on the way with two more cracks…” bersenyum macam setan saya sama Holland…
Just then Jason, Hudson and Aaron masuk… 5 crack! pucat muka London…
“Chest…” Hudson menyapa Chester… “how’s the reno?”
“the walls bullet-proof, bro! the stage pandai berguyang sial…” excitednya ni dua orang kalau sudah masuk dalam topic of their clubs… so they eventually menjadi rakan kongsi for their latest club collection} pp… ngamlah ni dua orang, clubbers…
YOU ARE READING
The 10th Commandment
Romance4th RCB Love Legacy #THE10THCOMMANDMENT Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** "Do you love me, Kurtis? "I.. I.. Angel, I will protect you with my life." "I don't need...