S2 : ℙ𝕒𝕣𝕥 18
✧══════•❁❀❁•══════✧
“ i doubt you ” Haerin akhirnya bersuara. “ depending on whether I trust you or not, I don't know shuben.”
Jimin menapak mendekati Haerin lalu kerusi di hadapan gadis itu segera ditarik sebelum dia melabuhkan punggung di sana.
Botol kaca berisi wine ditangannya segera dituang ke dalam gelas kaca.
“ kalau awak ragui saya , macam mana saya naj bagitahu awak perkara sebenar ? ”Jimin menyoal lagi.
“ four fucking years Jimin . Four years ! Tu bukan masa yang singkat tau ! Kalau awak nak bagitahu saya , kenapa awak perlu tunggu selama itu ?”
Keluhan terus saja terlepas dari bibir Jimin.
“ Those four years , saya bukan saja-saja taknak jumpa awak. Tapi, saya kena selesaikan sesuatu.” ujar Jimin.
“ Dan saya taknak awak termasuk dalam hal ni.”Haerin diam. Dia menundukkan kepalanya.
“ Tapi kenapa .. ? Don't you know i love you ? I want to know what you did shuben, i want to share the burden with you. But all you did is kept on pushing me away from your life.”
“ I know Wifey. But what i did before had nothing to do with you, i can't get you involved with it.”
“ But why ? Isn't I'm your partner ? Aren't I'm suppose to know what you did ?”
Jimin menarik nafas dalam , dia terus saja kearah Haerin lalu tangan gadis itu dicapai, dia menggenggam erat tangan gadis itu sambil menyandarkan tubuhnya pada meja makan.
“ sebab saya sayang awak , please fahami saya kali ini Wifey .”
Haerin mendongak memandang Jimin.
“ you are not lying right now , right ?”
Jimin tersenyum lembut lalu mengangguk. Dia terus saja mengusap kepala Haerin, lalu rambut gadis itu terus saja diselitkan ke telinga.
“ I really really miss you those four years wifey. Im so sorry that it took me so long to find you.” luah Jimin sambil mengusap pipi Haerin.
“ Yeah , you really did , you better make it up to me shuben ! Its not easy for me and the kids to wait for you !”
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...