S2 : ℙ𝕒𝕣𝕥 22
✧══════•❁❀❁•══════✧
Jimin mengerling arah Haerin sekilas. Dari tadi isterinya itu hanya diam tidak berkutik. Dia berdehem.
“ wifey, are you okay ?” soal Jimin. Haerin mengalihkan pandangan pada jejaka itu. Satu senyuman kecil dia beri.
“ em ya.” jawab Haerin , mata gadis itu kembali memandang arah luar tingkap kereta. Jimin pula hanya diam , kembali fokus pada pemanduannya.
Tidak lama selepas itu, mereka akhirnya tiba di taska.“ saya akan ambil budak-budak tu kejap. Awak tunggu sini tau ,” ujar Jimin , Haerin hanya mengangguk. Hanya mata gadis itu yang bergerak menemani Jimin yang mula melangkah masuk ke perkarangan taska.
Haerin menghela nafas , dia masih tak faham dengan Jimin. No , dia curiga. Haerin sedar yang dia tak patut curiga pada suaminya sendiri tapi
Jimin ...
Kenapa jejaka itu seakan-akan menyimpan banyak benda yang dia tak boleh teka ?
Haerin takut seandainya dia tak boleh terima apa yang jejaka itu sembunyikan daripadanya.
Dan persoalan itu terus saja bermain di kepalanya ..
Just ...
Kenapa hospital sakit jiwa terus-menerus menghubungi Jimin ? Apa kaitan jejaka itu dengan rumah sakit jiwa ?
Haerin menggengam hujung skirt di tubuhnya , bibir bawah digigit, dia ingin tanya Jimin tapi dia takut ...
Bunyi pintu kereta ditutup menyebabkan Haerin segera mendongak, dia memandang arah Jimin. Keningnya dijongketkan,
“ mana budak-budak ?” soal Haerin apabila dia sedar tiada si kembar itu masuk ke dalam kereta. Jimin menarik nafas ,“ wifey , saya harap awak sabar dengan apa yang bakal saya cakap.”
Haerin menelan air liur, suara Jimin agak shaky , bermaksud jejak itu turut terkejut.
“ ke..k..kenapa dengan anak saya ?”
“ they're missing. ” jawab Jimin . Haerin terkelu , dia memandang Jimin dengan riak muka tidak percaya.
“ a..awak tipu kan ?”
Jimin tidak menjawab. Dia mula memasang enjin kereta ,
“ we need to be fast. I can't risk any minute sitting here.” ujar Jimin sambil mula memandu kereta miliknya , pedal minyak ditekan , kereta milik jejaka itu terus saja memecut pergi.“ let's report it to the police first ! Shuben !” ujar Haerin. Dia masih tertanya tapi pada masa ini, membuat laporan polis lagi penting untuk mencari Heejin dan Jin-ae.
Haerin mula rasa panik, macam mana anaknya itu boleh diculik ?! Bukankah taska menawarkan sekuriti yang tinggi ?
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...