- ⸙ enambelas

226 44 0
                                    

Usai menidurkan Darrel di biliknya seperti biasa , aku kembali turun ke tingkat bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Usai menidurkan Darrel di biliknya seperti biasa , aku kembali turun ke tingkat bawah.

Niat aku ingin bercakap dengan Jimin sebelum aku balik rumah .

Inilah rutin hujung minggu aku sejak Dua minggu lepas .

Jaga Darrel di rumah Jimin semasa Jimin masuk ke pejabat .

Dan jujur aku cakap , aku tak rasa jaga Darrel itu sesuatu yang menyusahkan sebab Darrel pandai mendengar kata .

Cuma tulah , dia mula panggil aku Mama .
Kasihan dia , Mungkin dia salah faham .

Tapi aku tak berani betulkan . Budak-budak kan . tak apalah.

Lagipun mana tahu benda tu akan jadi kenyataan MUAHAHAha .

Kay jangan berangan plis ;-;

Sebab benda tu takkan jadi dengan keadaan aku dan Jimin sekarang .

Kenapa ?

Aku datang sini bukannya dapat jumpa dia pun sebab dia sibuk masuk pejabat . Bila aku nak balik baru dia muncul .

Tapi jujur , aku rasa sedikit tenang bila dia hanya muncul pada waktu malam , kenapa ?

Sebab kalau dia ada dalam rumah ni , rasa macam semua benda aku buat tak kena .

Im just sjebdjbwkdbkwejdjsb shy .

Susah tau sembunyikan perasaan malu tu lagi-lagi dengan muka aku yang berona tiap kali dia ada.

" Jimin Uisa ?"

Aku menapak masuk ke dalam dapur , kelihatan Jimin Uisa sedang duduk di salah satu kerusi bar dengan ...

4 botol soju yang sudah kosong ?!

Aku segera ke arah Jimin yang melentokkan kepalanya diatas kaunter .

" Jimin Uisa ?"

Aku menepuk bahu dia .

Jimin pusing memandang aku , pipi dia agak kemerahan tapi dia tak nampak macam mabuk .

" Haerin ?"

Aku mengangguk .

Okay , dia tak mabuk ;-; .

Biar betul ? Lepas habiskan 4 botol ?

" Uisa why did you drink this much ?"
Soal aku dan tangan aku bergerak secara automatik untuk membuang semua botol soju yang sudah habis ke dalam tong sampah .

" My wife .."

Langkah aku terhenti saat aku mendengar Jimin menuturkan kata-kata itu .

" suddenly I remembered her .."

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now