Hoseok melihat jam di pergelangan tangannya ,
" Erm hyung kena pergi ni . Kalau ada apa-apa just bagitahu hyung okay ?" ujar Hoseok sambil berdiri .Jimin yang tidak menyangka jejaka itu akan pergi turut berdiri ,
" alah tapi saya baru nak belanja hyung lunch .." ujar Jimin .Hoseok tersenyum .
" tak perlu . Lagipun sekarang dah waktu untuk jemput Darrel di tadika kan ?"Jimin segera melihat jam di pergelangan tangannya .
" saya hampir terlupa ! Jomlah . Kita jalan sekali hyung .."Hoseok mengangguk .
Mereka berdua segera menapak pergi .
• • •
Haerin's
Pagi itu aku agak terkejut apabila menerima video call daripada Mummy . Bukan apa lah , tapi Mummy bukan jenis yang suka telefon aku tiap hari lepastu tanya khabar . Cukup sekadar hantar chat saja di line .
" Is my sweetheart healthy ?"
Mummy menyoal . Aku pamer senyuman lebar .
" Of course ! I've said this yesterday in the line , didn't I ?"
Mummy hanya tersenyum lembut arah aku .
Jujur aku cakap , lepas apa yang jadi 10 tahun lepas , aku banyak berubah .
Salah satunya ,
Aku sangat dingin bila berada dengan keluarga aku . Dan itu juga lah penyebab utama kenapa aku pilih untuk kerja di luar Venice . Takut nanti aku semakin kurang ajar dengan kedua orang tua aku .
" Mummy call you just to tell you something sweet heart ."
" what is it ?"
Soal aku sambil meletakkan telefon aku diatas meja makan , lalu aku menuju arah almari dan mencapai roti sandwic yang masih berada di dalam plastik .
Kemudian aku mula memasang Bread toaster lalu dua keping roti dimasukkan ke dalam toaster itu .
" You still remember Vernon ?"
Aku tersenyum lebar lalu segera menapak arah meja makan dan mencapai telefon aku untuk melihat muka Mummy .
" Vernon ?! Yeah why ?" aku menyoal dengan teruja . Mummy ketawa kecil .
" Nothing .. Its just yesterday , his parents pay a visits for me ."
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...