Dewan yang bakal jadi saksi penyatuan dua insan itu kini mula dibanjiri dengan para tetamu yang mengenakan pakaian serba putih & krim mengikut tema perkahwinan yang bakal berlangsung sekejap saja lagi .
Manakala di bilik persalinan perempuan , kelihatan beberapa orang jurumekap sedang sibuk memeriksa makeup serta gown di tubuh si pengantin perempuan bagi memastikan tiada satu pun cacat celah .
Pada masa itu juga , seorang kanak-kanak lelaki yang mengenakan tuxedo dengan rambut yang telah digayakan berlari masuk ke dalam bilik persalinan tersebut .
" Mama !"
Haerin tersenyum melihat kelibat Darrel yang membawa sekuntum bunga mawar berwarna oren di tangannya .
" mama cantik ! Nah ! Arel hadiahkan bunga !" ujar Darrel sambil menghulurkan bunga mawar ditangannya .
Haerin tersenyum , dia mencangkung lalu mengambil bunga tersebut .
" anak mama pun kacak !" Puji Haerin sambil mencuit pipi Darrel . Darrel tersengih .
" Darrel , come here ."
Satu suara menyapa mereka , Darrel sempat mencium pipi Haerin sebelum berlari arah Jin yang sedang menunggu di pintu .
Haerin pula berdiri tegak lalu memandang arah Jin .
Jin tersenyum pada gadis itu . Haerin hanya membalas senyuman Jin sebelum Jin dan Darrel hilang di balik pintu .
" its the time , sweetheart .." ujar Tuan Kang pada Haerin . Haerin mengangguk .
Dia memegang lengan Tuan kang dan mereka berdua terus keluar daripada bilik persalinan itu untuk ke dewan.
Usai majlis angkat sumpah suami isteri dan sesi pertukaran cincin , Haerin dan Jimin mula menyapa tetamu yang hadir .
" Congrats Doctor Kang , even though we barely talk in hospital you still invited me , I'm really honored ." Ujar Dila Choi , isteri kepada Choi Beomgyu dengan senyuman .
Haerin turut tersenyum .
" mestilah saya jemput awak . Beomgyu is a good sunbae & friend so I thought why not invited you two . Also , congrats , you guys will be having baby soon !" ucap Haerin dengan nada teruja . Dila pula tersipu-sipu .Beomgyu disebelah gadis itu tersenyum bangga .
" tak lama lagi kau pun bakal jadi ibu juga , trust me ." ujar Beomgyu sambil mengenyitkan matanya .
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...