- ⸙ S2 : 06

169 31 2
                                    

S2 : ℙ𝕒𝕣𝕥 06

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

S2 : ℙ𝕒𝕣𝕥 06

✧══════•❁❀❁•══════✧


Jimin hanya memerhatikan satu-persatu kelibat ibubapa yang sedang menjemput anak mereka daripada taska dihadapannya dari dalam kereta .

Dia tertanya , siapa yang akan jemput dua orang anak perempuanya kali ini ?

Namun , sudah hampir 10 minit berlalu pergi tapi tiada sesiapapun muncul .

Heejin dan Jin-ae tiba-tiba saja muncul di pagar taska tersebut .

Jimin mula risau ,
‘ Haerin lupa nak jemput diorang ke ?’

Tanpa membuang masa , Jimin segera turun daripada kereta lalu ke arah kembar tersebut .

“ OMO OMO ! MAAFKAN IMO ! JALAN JAMMED TADI !”

Tiba-tiba saja seorang gadis berlari kearah Heejin dan Jin-ae , Jimin menghentikan langkahnya ,

Dia kenal gadis itu .

Gadis itu ialah pembantu Haerin , Sooyoung .

“ Dear , baby kajjah .” ujar Sooyoung pada dua orang gadis cilik itu sambil menghulurkan tangan . Heejin mencapai tangan Sooyoung tapi Jin-ae hanya berdiri kaku .

Sooyoung seakan-akan faham .
“ baby pegang tangan Heejin unnie , boleh ?”

Jin-ae geleng kepala . Dia pusing arah Jimin lalu menapak mendekati Jimin .
Kemudian dia terus saja mencapai tangan Jimin sambil mendongak memandang jejaka itu .

Sooyoung terpinga-pinga.
“ tuan pengarah !”

Jimin yang baru saja bercadang untuk kembali ke keretanya dalam diam terpaksa senyum pada Sooyoung .

Dia pandang Jin-ae ,
“ Adik taknak ikut imo ke ?”

Jin-ae geleng kepala , dia mengeratkan genggaman tangannya pada tangan Jimin .

“ Jin-ae ..” Panggil Jimin dengan lembut . Dia tahu anak perempuannya yang sedang menggengam tangannya kala ini ialah Jin-ae .

Berdasarkan siasatan Soonyoung ,

Heejin lebih mesra , dan dia lebih manja berbanding Jin-ae , atau dia lebih suka dimanjakan serta petah bercakap

Tapi Jin-ae ,
Dia ada tabiat taknak orang luar sentuh dia hanya orang tertentu saja yang boleh sentuh  , apatah lagi angkat Jin-ae dan dia sangat sangat pendiam , bercakap pun hanya sepatah dua , selalunya Jin-ae akan menggeleng atau mengangguk saja .

Jin-ae mendepakan tangan , sebagai tanda meminta diangkat .

Sooyoung makin terkejut .

Dia dah hampir 2 tahun kenal Jin-ae , tapi nak sentuh tangan anak majikanya itu pun susah , apatah lagi angkat .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now