- ⸙ duaempat

237 45 3
                                    

" Renie , you're married now

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Renie , you're married now . I hope you won't forget that and after this , whatever you did , you should tell your husband first . Jangan pernah abaikan status Ren sebagai isteri , faham ?" Soal Puan Kang dengan lembut sambil menggengam tangan Haerin .

Haerin mengangguk .
" I know mum .."

Puan Kang tersenyum , dia mengusap kepala Haerin sebelum memeluk tubuh anak gadisnya itu buat kali terakhir .

Lepas ni Haerin bukan lagi tanggungjawab dia . Dan Puan Kang rasa menyesal yang tak terhingga tiap kali dia teringat perkara yang pernah Haerin lalui beberapa tahun lalu tanpa sokongan sesiapa .

Tapi sekarang ...

Puan Kang paksa diri untuk senyum sebelum meleraikan pelukannya , Tuan Kang yang tadinya sibuk berbual dengan Jimin kini jadi pemerhati .

Haerin pula menyalami tangan Tuan Kang sebelum ke arah Jimin .

" Mum , Dad , we will leave now ." Ujar Jimin pada dua orang tua dihadapan mereka . Tuan Kang Dan Puan Kang hanya mengangguk .

Pasangan itu terus saja masuk ke dalam kereta.

+

Keadaan dalam kereta agak kekok buat Jimin dan Haerin , hanya bunyi lagu dari radio saja yang menjadi peneman pasangan itu .

Jimin mengerling arah Haerin .

Isterinya itu sedang memandang arah luar tingkap .

" Senyap je ? " Jimin mula bersuara . " seingat saya awak talkactive sebelum kita kahwin .." tambah jejaka itu .

Haerin pusing untuk memandang arah Jimin lalu tersengih .
" entahlah Uisa , tiba rasa segan nak bercakap .."

Jimin tersenyum .
" buat apa nak segan ? Awak dah jadi isteri saya sekarang ni .. Lagi satu , Stop calling me ' uisa ' , saya bukan lagi doktor awak tahu ?"

Haerin menggaru kepalanya yang tidak gatal .
" saya dah terbiasa lah Ui- Ji..jimin .." Jawab Haerin pula .
" lagi satu , nak panggil awak apa ?"

Jimin tersenyum menyakat .
" Daddy ,"

Mata Haerin terbuntang mebdengar kata-kata Jimin .
" i..itu tak-"

Jimin terus saja ketawa .
" saya gurau lah . Panggil apa saja yang awak nak asalkan bukan Uisa ."

Haerin pout .
" Okay .. Bagi saya masa untuk fikir ."

" nama panggilan pun nak fikir ke ?"

" mestilah .."

" hmm yelah , ikut suka awak lah ."

Haerin tersengih .

Mereka akhirnya sampai di Villa milik Jimin . Haerin segera turun daripada kereta , dengan harapan Darrel akan datang kepadanya .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now