- ⸙ dua

354 52 2
                                    

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 02

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 02

∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴

Aku berdiri tegak diatas tembok sambil memandang kebawah .

Hanya dengan satu langkah ..

Segala kesakitan yang pernah aku alami akan berakhir .

Aku hanya perlu maju selangkah dari atap bangunan ini ..

Just do it Haerin.

Tiada gunanya kau hidup lagi .

Daddy ditahan polis atas penderaan yang dia lakukan terhadap Mummy .

Mummy pun aku tak tahu di mana sekarang ni .

Diorang berdua ..

Nampak sangat diorang tak kisah pasal aku kan ?

Aku memejamkan mata aku , senyuman terukir di bibir aku .

Kali ini ..

Mata yang sudah terpejam ini takkan terbuka lagi ..

“ KANG HAERIN !”

Third person .

KANG HAERIN !”

Jeritan itu menyebabkan Haerin memusingkan tubuhnya untuk memandang arah si empunya suara .

“ JANGAN DEKAT !”

Haerin menjerit . Jimin segera menghentikan langkah . Jarak mereka kini hanya 3 meter antara satu sama lain .

“ k.. Kalau u..uisa dekat , s..saya akan lompat !” tambah Haerin lagi .

Jimin menarik nafas dalam sebelum dia menghembuskan ,
“ Haerin , dengar cakap saya . Perkara ni masih boleh diselesaikan . Bunuh diri bukan jalan penyelesaian yang ada . We can fix this .”

“ Perbaiki ?” Haerin ketawa . Seolah-olah apa yang Jimin baru saja katakan merupakan satu lawak .
“ Uisa bergurau ke apa ? Dengan keadaan keluarga saya pada saat ini Uisa fikir ia masih boleh diperbaiki ?”

“ Haerin percaya cakap saya , masih ada jalan penyelesaian yang boleh kita lakukan bersama , jangan putus asa !”

“ Uisa cakap senanglah. ” Haerin menunduk , mata gadis itu mula berkaca-kaca , “ bukan Uisa yang ada di tempat saya , Uisa fikir , saya tak pernah cuba cari jalan penyelesaian ke ? Dah macam-macam saya buat tapi Mummy & Daddy tak kisah langsung ! Malah keadaan mereka makin teruk !”

Haerin mula menangis .
“ saya benci tahu tak ?! Benci ! Kenapa saya perlu tinggal bersama dengan dua orang tua tu sedangkan adik-beradik saya yang lain boleh tinggal di luar negara ? Kenapa saya perlu tengok semua penyeksaan yang daddy lakukan pada mummy ?! Kenapa saya perlu dengar jeritan kesakitan mummy ?! ”

“ Tiap saat , tiap hari , Jeritan itu sentiasa bermain di kepala saya uisa . Ia seolah-olah saya dapat rasa kesakitan itu ! Saya tak mampu bertahan lagi . Saya takut , saya benci , saya marah tapi saya tak boleh buat apa-apa ! ,”

“ Dan kalau saya mati ..” Haerin tersenyum lemah .
“ saya tak perlu dengar semua itu lagi . Jadi saya mohon Uisa , jangan halang saya . Kalau uisa nak bantu saya , Ini saja caranya ..  ”

Jimin kehilangan kata-kata .

Tapi , dia takkan biarkan Haerin bunuh diri. 

Membiarkan gadis itu bunuh diri bermaksud dia gagal dalam kerjanya , bukan ?

“ Haerin , dengar sini , saya tahu awak tersakiti dengan semua yang terjadi dan saya tahu keadaan keluarga awak . Tapi percaya cakap saya kali ini , keadaan masih boleh diubah . ”

“ macam mana ?”

“ Turun dari atas tembok tu dulu , kita bercakap tentang hal ini di bilik awak ,”

“ saya tak percaya cakap Uisa . ”

“ Haerin , awak tak perlu percaya saya . Tapi ini janji saya , saya akan ubah keadaan keluarga awak . Itupun kalau awak masih nak bersama dengan diorang . ”

Haerin terdiam lama . Gadis itu seolah-olah berfikir dan pada masa itu , Jimin mendekati Haerin .

Dia segera menarik tangan Haerin daripada tembok atap itu untuk ke lantai atap lalu memeluk tubuh gadis itu .

Haerin terpinga-pinga .

“ Saya akan bantu awak , saya janji .”

----------------------------------------

tbc

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now