𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 08
∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴
Tok tok !
" Masuk !"
Pintu pejabat ditolak daripada luar lalu Darrel segera berlari masuk ke dalam . Manakala Jin hanya jadi pengikut di belakang .
Jimin pula mendongak untuk memandang arah Jin sekilas sebelum pada Darrel yang sedang duduk di sofa .
Dia menghembuskan nafas kasar lalu menggulingkan matanya keatas .
" Kenapa kau bawak dia ke sini huh ? Aku dah cakap kan hantar dia ke rumah harmonyi dia ?! "
Selamba Jimin menengking Jin yang sudah jelas , lebih tua daripadanya .
Hal ini menyebabkan muka Jin berubah tegang . Sudahlah tadi dia free kena nasihat dari perempuan , sekarang Jimin nak tambah ?!
" Bersyukur sikit aku tolong kau jemput dia ! Mahunya aku biarkan dia dengan stranger , tak ke naya ?!" Bidas Jin dengan geram .
Jimin terdiam .
" whatever , hantar dia balik . Aku tak ada masa nak jaga budak-budak di sini ." arah Jimin tanpa memandang arah Jin .
Jin ketawa sinis .
" haih kenapa bukan kau yang jemput dia tadi , kalau tak boleh juga stranger tu buat kau sedar diri sikit ."" apa yang dia cakap patut sampai di telinga kau Jimin , Darrel ialah anak kau , tapi cara kau layan dia dingin ! Seolah-olah kau taknak kehadiran dia pun ! Jimin , Darrel masih budak . Dia perlukan perhatian kau . Tambah-tambah lagi Darrel tak ada ibu , jadi semuanya dia hanya boleh luahkan pada kau , nak bermanja , nak bermain , nak itu , nak ini , Semualah ,sebagai appa dia , kau kena faham ," Kali ini suara Jin tidak lagi setegang tadi .
" Hyung tahu kau masih tak boleh terima kenyataan , tapi wake up jimin . 4 tahun sudah berlalu , kau perlu berubah . Lupakan benda yang lepas . Maju ke depan dan hargai apa yang kau ada ,"
Jimin terdiam . Dia memandang arah Darrel yang sedang baring di sofa .
Akhirnya keluhan terlepas di bibir jejaka itu .
" I know ."
+
" Hari ni , Arel harus pergi tadika ne ? Jangan nakal-nakal kalau tak Dada tak nak bawak Arel jumpa Mummy , faham ?" ujar Jimin dengan nada suara yang agak tegas pada Darrel yang duduk di sebelah nya di tempat duduk belakang kereta .
Darrel hanya mengangguk . Melihat anaknya hanya diam , Jimin menoleh .
" Arel nak apa-apa sebelum ke tadika ?"
" sandwic " Darrel menjawab sepatah .
" alright . nanti kita singgah di cafe okay ?"
" Arel taknak sandwic di sana ."
Jimin menjungkitkan keningnya .
" habis tu ?"
Tepat pada masa ini , mereka telah pun sampai di hadapan tadika . Namun Darrel menunjuk sebuah bakeri yang terletak berhadapan dengan tadika .
" nak sandwic di sana " Ujar Darrel .
Jimin yang mulanya ingin membantah , mengalah apabila dia nampak wajah Darrel penuh berharap .
" Hmm , Darrel pergi dengan Driver Mo okay ?"
Darrel tersenyum lebar sambil mengangguk .
Dia segera turun daripada kereta bersama-sama dengan driver persendirian Jimin ke bakeri tersebut .
Jimin pula kembali mengalihkan pandanganya pada tab di tangannya untuk menyambung kerja .
Tak sampai beberapa minit , Jimin dihubungi oleh Driver Mo .
" Tuan Muda bergaduh dengan seorang budak perempuan , tuan pengarah . Dan nampaknya ibu budak perempuan tu dah sampai . Saya rasa tuan patut ke sini ."
" okay ."
Aduh ! Apalagi kali ini ?!
Jimin segera masuk ke dalam bakeri itu .
Dan kelihatan Seorang budak perempuan menangis sambil dipujuk oleh ibunya manakala Darrel hanya berdiri jadi pemerhati .
" Darrel ."
Serentak , Darrel dan wanita itu menoleh arah Jimin . Darrel berlari ke arah Jimin manakala wanita itu tidak berkelip memandang Jimin .
" Jimin Uisa ?"
-------------------------------------------
tbc
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...