- ⸙ dualapan

218 39 5
                                    

“ thanks and will call you later shuben !” ujar Haerin pada Jimin setelah Jimin melepaskan bibirnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

thanks and will call you later shuben !” ujar Haerin pada Jimin setelah Jimin melepaskan bibirnya . Jimin tersenyum kecil . Dia mencapai tangan Haerin menyebabkan gadis itu kembali pusing memandang arah Jimin .

why ?” Soal Haerin .

you really have to go ?” Jimin menyoal dengan sebuah cebikkan di bibirnya .
Hal ini buat Haerin tersenyum . Jimin , dari pagi tadi lagi jejaka itu mengada dengannya , asyik nak cuddle saja .

I'm working ..” ujar Haerin sambil memandang Jimin dengan pandangan lembut . Jujur Haerin sendiri tak sangka yang Jimin ada tabiat yang satu ini .

Jimin pout . Tangan Haerin dilepaskan .
fine ..”

Haerin tersenyum kecil . Dia mencium lagi pipi Jimin sebelum keluar daripada kereta .

Jimin pula hanya mampu merelakan kepergian gadis itu . Entah kenapa hari ini mood dia nak bermanja dengan isterinya tiba-tiba saja muncul . Tu yang dia susah nak lepaskan Haerin .

Jimin mula memandu kereta miliknya untuk meninggalkan perkarangan Hospital . Namun , belum pun keretanya keluar daripada kawasan hospital , dia ternampak Jane yang sedang berjalan kaki menuju ke bangunan .

Gadis itu kelihatan seperti berkeringat , Jimin menjungkitkan keningnya.

Takkanlah Jane jalan kaki ?

Bukankah gadis itu kereta sendiri ?

Jimin segera memberhentikan keretanya di tepi jalan sebelah Jane lalu cermin kereta diturunkan .

“ Jiyeon ?”

Jane atau Jiyeon terhenti . Wajah gadis itu kelihatan seperti terkejut .

“ Jimin oppa !”

“ mana kereta kau ?” Jimin menyoal lagi . 

Jane menelan air liur ,

“ er .. Kereta tu .. Yeon ..”

Jimin menjungkitkan keningnya .

+

“ Dah disita ?” Jimin terkejut mendengar kata-kata Jiyeon , terus terduduk tegak jejaka itu dibuatnya .

Jiyeon mengangguk . Dia menundukkan kepalanya , jari-jemari gadis itu menggengam mug berisi Cappuccino panas . 

Mereka berdua kini berada di cafe yang berdekatan dengan hospital . Jimin sendiri yang mengajak Jiyeon untuk ke cafe itu .

“ kenapa boleh disita ?” Jimin menyoal dengan risau . Bukan apa , tapi disebabkan Jiyeon masih lagi adik iparnya , sedikit sebanyak dia risau hal berkenaan gadis itu .

Tambahan lagi Taehee pernah berpesan untuk jaga Jiyeon dulu ...

Do you perhaps , facing money problem ?” Jimin akhirnya menyoal . Dia faham keadaan keluarga Taehee yang daripada keluarga miskin .

𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲  || 지민 ✔Where stories live. Discover now