𝔹𝔸𝔹𝔸𝕂 06
∴ ════ ∴ ❈ ∴ ════ ∴
Haerin's
“ Yeji janji dengan imo yang Yeji takkan gaduh dengan kawan-kawan tau , kalau tak imo tak nak hantar Yeji ke tadika lagi biarlah Omma saja yang hantar Yeji tiap hari ! Nak ?” ujar aku kepada si kecil Hwang Yeji sebaik saja kami tiba dihadapan pagar tadikanya .
Yeji memasamkan mukanya ,
“ imo kalau Yeji tak lawan diorang , nanti diorang ambik makanan Yeji ! Mana adil !” Yeji melipatkan tangannya ke dada .“ Sebab tulah Yeji kena kongsi dengan diorang supaya diorang tak ambik makanan Yeji , berkongsi tu kan amalan baik ? Yeji boleh tambah kawan ,” ujar aku untuk menenangkan si kecil yang manja ini .
Yeji hanya diam ,
Budak ni memang tak suka berkongsi , kalau milik dia memang dia takkan bertoleransi untuk kongsi tapi aku tak nak dia kekalkan sikap tu dalam diri dia .
Aku mengusap kepala Yeji .
“ kalau Yeji kongsi makanan Yeji dengan diorang , nanti lain kali imo bawak Yeji pergi main di taman , nak ?” kali ini aku cuba untuk membuatkan Yeji gembira semula .Supaya nanti tak adalah dia cemberut semacam ja dalam kelas.
Yeji tersengih .
“ boleh !” dia segera mengangguk .Aku tersenyum sambil mengusap kepala gadis cilik itu .
“ dah pergi masuk kelas . nanti Yeji lambat pula .”“ Ne imo ! Jalja !” Yeji mencium pipi aku sebelum berlari masuk ke dalam tadika .
Aku hanya tersenyum sambil berdiri tegak .
Kemudian aku memusingkan tubuh aku untuk menuju ke arah kereta .
“ turunlah budak ! Apahal kau ni susah sangat nak dengar cakap orang huh ?! Eii kalau jadi anak aku ni , dah lama aku dera kau . Kurang ajar ! Nasib baiklah bapak kau tu kaya , kalau tak jangan harap aku nak pandang kau !”
Suara wanita yang seolah-olah memarahi anaknya itu menghentikan langkah aku .
Aku pusing ke sebelah kiri aku , kelihatan seorang wanita yang mengenakan blaus putih dengan skirt merah jambu aras peha sedang memarahi seseorang dari dalam kereta .
Aku menjungkitkan keningku ,
“ turunlah ! Kita dah sampai ni ! Kang kalau kau tak masuk ke dalam tu , aku juga yang kena ! Kau boleh tak jangan menyusahkan aku ? Kalau kau dengsr cakap aku , dan bapak kau sukakan aku , kau juga yang senang ! Tak adalah kau kena gelar tak ada ibu !”
Papp !
Aku terundur kebelakang apabila wanita itu terjatuh . Dia seakan-akan ditolak .
Kemudian seorang budak lelaki melompat turun daripada kereta itu lalu dia segera berlari .
“ YAHH !”
Wanita itu menjerit namun dia tidak berganjak .
Woi bahaya ! Budak lelaki tu lari tanpa tengok jalan !
Tanpa membuang masa , aku segera mengejar budak lelaki itu .
Budak lelaki itu terus masuk ke dalam sebuah convenient store .
Aku mempercepatkan langkah aku dan masuk ke dalam kedai yang sama . kemudian aku memandang sekeliling , budak lelaki itu duduk memeluk lutut di satu sudut .
Aku segera ke arah budak lelaki itu .
“ adik ? ”
Dia mendongak memandang aku .
Baru saja aku ingin membuka mulut , dia mengalihkan pandangannya .
“ jangan bercakap dengan saya . Saya hanyalah roh . buat seperti noona tak pernah nampak Saya ! Saya dah mati !”
Dalam diam , aku tersenyum kecil .
Dia mengingatkan aku kepada ..
The old Kang Haerin .
-------------------------------------
50 votes for this fanfiction = update . okie ?
❤
YOU ARE READING
𝗔 𝗗𝗼𝗰𝘁𝗼𝗿'𝘀 𝗪𝗶𝗳𝗲 || 지민 ✔
Fanfiction" Then tell me shuben , if this ain't love , then what is it ?" Jimin mengalihkan pandangannya . Bibir jejaka itu terkunci , diam seribu bahasa. Haerin menapak mendekati suaminya , kemudian dia menyentuh wajah yang bertakhta dihati nya , lembut . Na...